Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies kasvattaa kaneja syötäväksi

Vierailija
20.12.2020 |

Minulla ei ennen ole ollut mitään ongelmaa eläintuotannon kanssa, syön lihaa itsekin mutta nämä puput kun näin niin kyllä ne olivat liian söpöjä syötäväksi, tuli paha mieli :( miten minä pääsen tästä yli?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiruokaa! Jos ole kiltti, saat ehkä kaniiniturkin.

Vierailija
2/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies? Ällöttävää toksista maskuliinia!

Ei-suomalainen mies? Ihanaa ruokakulttuuria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanin liha on hyvää, vain rumia eläimiäkö saa syödä.

Vierailija
4/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
5/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen kasvissyöjä, mutta huomattavasti enemmän arvostaisin sellaista kumppania, joka kasvattaa itse asianmukaisissa oloissa sapuskansa lopettaen ne kanit kotonaan nopeasti. Taas lihansyöjä, jonka pihvit tulee vakuumipakkauksesta on mielestäni turn off. Jos lihaa haluaa syödä, niin ne otukset pitäisi itse pystyä asianmukaisesti lopettamaan ja käsittelemään ruuaksi. Minä en pystyisi, siksi olen valinnut 25 vuotta sitten kasvissyöjäksi siirtymisen. Olen kyllä ollut lopettamassa eläimiä, mutta itse en pysty varsinaista lopetusta hoitamaan ellei ole todellinen hätätilanne.

Vierailija
6/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on vain kymmenkunta kaninlihan tuottajaa. Tästä on aika helppo tunnistaa kuka tämä mies on.

Vierailija
7/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanin liha on tosi hyvää, suosittelen. Lehmät ovat mielestäni paljon söpömpiä, enkä syökään naudan lihaa.

Vierailija
8/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vain kymmenkunta kaninlihan tuottajaa. Tästä on aika helppo tunnistaa kuka tämä mies on.

Tuottaja on eri asia kun kotitarvekasvattaja. Mullakin on pari tuttua, joilla on lihakaneja omaan käyttöön. Eivät ole kuitenkaan tuottajia, kun eivät myy lihaa ulos omalta tontilta.

Vierailija
9/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkääsi söisit sinäkin vaikka lokkia.

10/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanien kasvatus ruuaksi on ekologisesti järkevää, jos liharuokaa kerran haluaa.

Etelä-Pohjanmaalla lapsuudenystäväni perheessä syötiin kaniinia jo 1950-luvulla. Hyvin vei leskeksi jäänyt isä lapsikatrastaan eteen päin kaninlihan voimalla.

Omasta maasta perunaa ja muita vihanneksia, omenoita pihapuusta, metsästä marjoja ja ruista omasta pellosta.

Vierailija
11/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sinun lemppari jauheliha siellä kaupan kylmäaltaassa tulee tehtaasta. Paljon eettisempää kuin söpöjen eläinten tappaminen. Miksei mies voi ostaa tehtaassa tehtyä lihaa kaupassa kuten me muutkin? Miksi pitää eläimiä tappaa? Ihan hirveää.

Vierailija
12/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen kasvissyöjä, mutta huomattavasti enemmän arvostaisin sellaista kumppania, joka kasvattaa itse asianmukaisissa oloissa sapuskansa lopettaen ne kanit kotonaan nopeasti. Taas lihansyöjä, jonka pihvit tulee vakuumipakkauksesta on mielestäni turn off. Jos lihaa haluaa syödä, niin ne otukset pitäisi itse pystyä asianmukaisesti lopettamaan ja käsittelemään ruuaksi. Minä en pystyisi, siksi olen valinnut 25 vuotta sitten kasvissyöjäksi siirtymisen. Olen kyllä ollut lopettamassa eläimiä, mutta itse en pysty varsinaista lopetusta hoitamaan ellei ole todellinen hätätilanne.

Vähän samaa ajattelen. Kun aikanaan aloitin metsästyksen niin perusajatus oli että eläin kuolee nopeasti, sitä arvostetaan ja kunnioitetaan koko ajan. Lihaa ei haaskata vaan käytetään tarkoin. Ajatuksena oli usein että se kuoli minun takiani. Siinä tuli myös muualla syödessä lihaa ihan erilainen arvostus lihaa kohtaan.

Ja loppupeleissä olen lopettanut metsästyksen, koska katson että parempi on antaa varsinkin lintujen olla omissa oloissaan, ei niitä liikaa ole. 

En ole kasvisyöjä, mutta todella paljon kasviksia ja lihaa vain harvoin.

Vierailija
13/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti varattu.

Vierailija
14/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies? Ällöttävää toksista maskuliinia!

Ei-suomalainen mies? Ihanaa ruokakulttuuria!

Nyt ollaan asioiden ytimessä. Juurikin näin. Ulkomaan kulttuureita pitää ymmärtää, mutta suomalaiset ovat juntteja.

Vierailija
15/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma mitä ajattelisin. Ex oli metsästäjä, mutta kun piti lopettaa oma kissa, tai sukulaisten koira, minun kukkoni, hän ei siihen pystynyt. Pyydettiin joku avuksi ja ne kukotkin annettiin syötäväksi sinne, ei kumpikaan olisi lemmikkiä syönyt. Hän ei ollut mitenkään läheinen näille eläimille, muttei vaan voinut niitä lopettaa, vaikka muutoin olikin joka viikonloppu metsällä ja kalalla tap*amassa, jos näin halutaan sanoa.

(Viesti ei näy, sens..uuri?)

Vierailija
16/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä. Puhdasta tehdaslihaa!

Vierailija
17/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samaa ajattelen. Kun aikanaan aloitin metsästyksen niin perusajatus oli että eläin kuolee nopeasti, sitä arvostetaan ja kunnioitetaan koko ajan. Lihaa ei haaskata vaan käytetään tarkoin. Ajatuksena oli usein että se kuoli minun takiani. Siinä tuli myös muualla syödessä lihaa ihan erilainen arvostus lihaa kohtaan.

Ja loppupeleissä olen lopettanut metsästyksen, koska katson että parempi on antaa varsinkin lintujen olla omissa oloissaan, ei niitä liikaa ole. 

En ole kasvisyöjä, mutta todella paljon kasviksia ja lihaa vain harvoin.

No juuri näin minäkin olen ajatellut asian, kiva tietää, että muillakin on samansuuntaista ajatusmaailmaa. Yleensä tulee vaan kritiikkiä kun kasvissyöjän oletetaan olevan mustavalkoisesti kaikkea eläinten tappamista vastaan. Itse en ole metsästystä harrastanut, koska jotenkin tökkinyt joidenkin harrastajien ajatusmaailma. Tarkkuusammuntaa tauluihin kyllä :)

Tuollaisessa omien kanien käyttämisessä ruuaksi poistuu vieläpä pitkälti eläimen lopetustilanteesta aiheutuva stressi verrattuna teurastamoihin ja pitkiinkin kuljetuksiin ennen lopetusta. Se kotona omassa pihassa lopetettu kani ei ehdi tajuamaan käytännössä mitään kun lykkää ruokaa eteen ja yksi tarkasti tähdätty osuma.

Vierailija
19/19 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOPENISPERSEESEENHUORALLE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan