Uudenvuodenlupaus 2021?
Oletko ajatellut tehdä ensi vuodelle jonkin lupauksen? Teetkö yleensä? Ovatko pitäneet? Itse teen yleensä jonkin tavoitteen tai teeman seuraavalle vuodelle, esim. ensi vuonna keskityn enemmän omaan hyvinvointiin, panostan siihen että olen aina ajoissa tms.. tälle vuodelle lupasin että käytän mahdollisimman paljon kylppärin puteleita pois enkä osta uusia ellei kyseisin kategorian kaikki tuotteet ole loppu, kuten vaikka dödö.. kiitos koronan ja kotonaolon, sain kaapit lähes tyhjiksi kaiken maailma kuorinnoista jne. 😅👏🏻 Mutta mites muut, hyviä ideoita kehiin 🙂
Kommentit (10)
En ole yleensä tehnyt lupauksia, mutta nyt teen muutoksen asiaan. Vuonna 2021 käyn teatterissa, konserteissa ja museoissa niin paljon kuin ikinä mahdollista.
Yritän elää säästäväisesti ja nollata korttiluottoni kokonaan. Jatka liikkumista, jonka sain alulle jo syksyllä. Yritän muistaa joka päivä että ”tämäkin on ohimenevää” jos mieli lähtee kierroksille...
Vierailija kirjoitti:
Yritän elää säästäväisesti ja nollata korttiluottoni kokonaan. Jatka liikkumista, jonka sain alulle jo syksyllä. Yritän muistaa joka päivä että ”tämäkin on ohimenevää” jos mieli lähtee kierroksille...
Luottokortti kuulostaa tosi hyvältä, ja näkee heti konkreettisen edistymisen :)
-Ap
Terveellisemmät elämäntavat (ei liity uuteen vuoteen, mutta ajoittuu sopivasti)
Vauva-palstailun vähentäminen :DD
Opiskelun aloittaminen
Säästäväisemmin eläminen (raha ja luonto)
Vierailija kirjoitti:
Terveellisemmät elämäntavat (ei liity uuteen vuoteen, mutta ajoittuu sopivasti)
Vauva-palstailun vähentäminen :DD
Opiskelun aloittaminen
Säästäväisemmin eläminen (raha ja luonto)
Tota itse asiassa mietin omaksi lupaukseksi, keskustelupalstoilta poistumista :) vähentäminen ei mulle oikein toimi, tarviin totaalikiellon :D
-ap
Edellisvuotena oli aika konkreettinen lupaus ostaa vähemmän elektroniikkaa. Muuten piti paitsi että epidemian takia ostin yhden 150e laitteen ajankuluksi. Aika hyvin onnistui huomioiden että vuosi oli niin poikkeuksellinen.
Vielä ei varmaan ole myöhäistä luvata jotain tälle vuodelle ja ajettelin luvata enemmän henkiseen hyvinvointiin liittyviä asioita:
-ajattelen vähemmän menneitä ja keskityn tähän hetkeen ja tähän vuoteen, menneiden murehtiminen ei auta mitään
-keskityn myös enemmän asioihin joihin pystyn vaikuttamaan sen sijaan että murehtisin asioita joihin en voi vaikuttaa. Oma terveys (laihdutus), rahansäästö, ehkä etsin uutta työpaikkaa/yritän palkankorotusta, uutta asuntoakin yritän etsiä. Näin voi oikeasti saavuttaa jotain sen sijaan että miettii asioita joihin ei voi vaikuttaa.
-pyrin hyödyntämään tilaisuudet paremmin enkä anna pelolle valtaa, liian usein kuvittelen pahinta mutta asia osoittautuu paljon paremmaksi. En halua enää hukata tilaisuuksia. Tutustun uusiin ihmisiin, en kieltäydy niin helposti kutsuista jne. Voisin jopa harkita muuttoa kauemmaksi nykypaikkakunnalta.
Kuulostaa ehkä itsestäänselvyyksiltä mutta helpottaa itseäkin kirjoittaa asiat alas. Olen siis aika yksinäinen 32v ja olen pilannut liian monta vuotta elämässäni. Mutta en halua olla liian ankara itselleni vaan hyväksyn menneen ja keskityn parantamaan tulevaisuudessa.
Aion lukea Raamatun kannesta kanteen.
Olen huomannut että liian ehdottomat lupaukset kaatuvat omaan mahdottomuuteensa, siksi pyrin tekemään tuollaisia hieman ”kevyempiä”, niistä on jopa oikeaa hyötyä koska toteutuvat 😄
-ap