Mansikkapilvi piltti 5 kk
Siis miten tuota voi antaa 5 kk ikäiselle, kun sisältää rahkaa ja kermaa? Eikö hapanmaitotuotteita suositella aloitettavan vasta 10 kk ikäisenä?
Kommentit (12)
kumma juttu, kun täällä saa heti noin kyrpiintyneen kuuloisia vastauksia. mitta kysymykseen, enpä tosiaan tiedä. hapanmaitotuotteiden aloittamisen suositushab tosiaan on tuo 10 kk..!
Ne 5kk vauvojen pilteissä käytettävät rahkat ja kermat ovat vastikepohjaisia. Eli siis samaa tavaraa kuin äidinmaidonkorvikkeet.
Anna vaan huoletta. Meidän muksujen herkkua olleet nuo.
Mä pelkään vain tuota mansikkaa. On nimittäin pahoja allergiarektioita vauvoilla nimenomaan mansikasta. Muuten olen kyllä antanut vauvajogurtteja yms maitopohjaisia valmisteita vauvalle joka ei ole saanut lainkaan korvikkeita. Sitä maitoahan on noissa vain pieni prosenttiosuus.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:53"]
kumma juttu, kun täällä saa heti noin kyrpiintyneen kuuloisia vastauksia. mitta kysymykseen, enpä tosiaan tiedä. hapanmaitotuotteiden aloittamisen suositushab tosiaan on tuo 10 kk..!
[/quote]
Niin on. Mutta noissa vauvajogurteissa on maitoa vain hyvin vähän. Lähinnä marjoja ja hedelmiä. On muutenkin hyvä totuttaa vauva maitoon /hapanmaitoon vähitellen. Mun vauva ei ole koskaan juonut korviketta, vain äidinmaitoa, mutta kyllä mä aika rohkeasti ostan erilaisia vauvasoseita ja jogurtteja. Vatsa on kestänyt.
En antaisi tuommoista lapselleni, samasta syystä kuin en anna korvikettakaan.
Vauvojen ruokavaliosuositus on erikseen ja sitten on erikseen säännökset siitä mitä ruokia minkäkin ikäisille vauvoille voidaan 'markkinoida' ainahan nuo ei kohtaa, onhan kaupassa velliäkin eikä sitäkään suositella kellekkään.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:53"]
[/quote]
Niin on. Mutta noissa vauvajogurteissa on maitoa vain hyvin vähän. Lähinnä marjoja ja hedelmiä. On muutenkin hyvä totuttaa vauva maitoon /hapanmaitoon vähitellen. Mun vauva ei ole koskaan juonut korviketta, vain äidinmaitoa, mutta kyllä mä aika rohkeasti ostan erilaisia vauvasoseita ja jogurtteja. Vatsa on kestänyt.
[/quote]
Paitsi ettei noissa ole marjaa eikä hedelmääkään. Tärkkelystä, sakaeuttamisaineita ja vettä.
Ainekset: Vesi, mansikka (20 %), omena (19 %), rahka (8 %), hedelmäsokeri, riisitärkkelys, kerma, kasviöljy (rypsi), sakeuttamisaine (pektiini), heraproteiinijauhe, happamuudensäätöaineet (sitruunahappo, maitohappo ja askorbiinihappo).
Eivät tosiaan ole välttämättömiä, mutta tuskin myöskään kuolemaksi :) Olen ostanut noita ja vastaavia 8-10 kk ikäisille välipaloiksi, kun olen itse palannut töihin. Lypsymaitoa tai korviketta ei meidän lapsille ole saanut mukista tai tuttipullosta menemään, ruokiin niitä on toki lisätty. Isipäivien välipalana mielestäni ihan ok. T: lastenneuvolan th
Eivät tosiaan ole välttämättömiä, mutta tuskin myöskään kuolemaksi :) Olen ostanut noita ja vastaavia 8-10 kk ikäisille välipaloiksi, kun olen itse palannut töihin. Lypsymaitoa tai korviketta ei meidän lapsille ole saanut mukista tai tuttipullosta menemään, ruokiin niitä on toki lisätty. Isipäivien välipalana mielestäni ihan ok. T: lastenneuvolan th
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:08"]
Vauvojen ruokavaliosuositus on erikseen ja sitten on erikseen säännökset siitä mitä ruokia minkäkin ikäisille vauvoille voidaan 'markkinoida' ainahan nuo ei kohtaa, onhan kaupassa velliäkin eikä sitäkään suositella kellekkään.
[/quote]
Mitä vikaa vellissä on?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:08"]
[/quote]
Mitä vikaa vellissä on?
[/quote]
Ei sinänsä mitään vikaa, mutta aika tyhjän kanssa kuitenkin. Mieluimmin ehkä maito rintamaitona ja puuro puurona. Puuro täyttää paremmin kuin velli. Vauvajogurtit ovat sellaisia spesiaalivälipaloja. Tosi kalliita (suhteessa kokoon) mutta silloin tällöin kiva välipala.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 14:04"]Mä pelkään vain tuota mansikkaa. On nimittäin pahoja allergiarektioita vauvoilla nimenomaan mansikasta. Muuten olen kyllä antanut vauvajogurtteja yms maitopohjaisia valmisteita vauvalle joka ei ole saanut lainkaan korvikkeita. Sitä maitoahan on noissa vain pieni prosenttiosuus.
[/quote] ekan kerran lapsi oksensi just ton rahkan jälkeen .kokeilin muutaman kk päästä uudestaan ja sama juttu :(
Miten tuttelia voi antaa jo vastasyntyneelle? Jospa se rahka ja kerma on käsitelty 5kk vauvan vatsalle sopivaksi. Ja pakkohan sitä ei ole antaa jos epäilyttää.