Myykö strawberrynet.com väärennöksiä?
Sain yhden tuotteen, joka vaikuttaa väärennökseltä. Toinenkin epäilyttää. Pari kolme muuta laittaa miettimään, onko niistä mikään aito. Miksi olisi?
Oletteko vertailleet tuotteita, koostumusta jne. ja mitkä ovat kokemukset? Pakkauksissa voi olla eroja ihan painoteknisistä syistä eri puolilla maailmaa. Sitten hieman merkillinen asia on vielä, että sieltä Hong Kongista tulee esim. Kerastase-pakkauksia, joissa on painettuna skandinaaviset kielet purkin kylkeen.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 07:11"]
Oiskohan ollu hyrr, väreet menee, puistattaa, hyrrr. T28
[/quote]
Se taitais sitten olla hrrr...
Tuttava tilasi sieltä jonkin (olikohan Lancome) voiteen, hänellä oli sitä ennestään suomesta ostettuna. Tämä uusi purkki sisälsi ihan eri hajuista ja tuntuista voidetta vaikka pakkaus ja inci olivat samat.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:25"]
Mikä on inci
[/quote]
Ainesosaluettelo.
Täytyy melkein tehdä testi, ja käydä vaikkapa liikkeessä kokeilemassa ovatko tuotteet aitoja eli verrata niitä myymälän tuotteen tuoksuun ja tuntumaan.
ap
Mä oon ostanut sieltä Dermalogicaa ja Muradia. Ne purkit ja purnukat on ainakin vaikuttanut aidoilta.
Myy feikkejä, monet on saaneet sieltä feikkejä, siellä on välillä aitoja tuotteita ja välillä feikkejä, välillä kans pilaantuneita tuotteita.
Itse en ole tilannut sieltä enää pitkään aikaan tuon takia.
Esimerkiksi Lancomella on tehtaat USAssa, Ranskassa ja tietääkseni myös jossain Aasiassakin(?) joten koostumuksissa ja pakkauksissa saattaa olla alueellisia eroja. Aasian Kanebo/Sensai on myös erilaisissa pakkauksissa kuin Eurooppaan tai Jenkkeihin vietävät.
Joku kertoi joskus sellaista että olisi saanut feikin luomivärin MAC-merkiltä koska siinä se pyöreä "kakku" ei ollut irroitettavissa eli erilliseen isompaan palettiin irrallaan aseteltavissa, mutta tuossa lienee ollut valmistusvirhe jolloin valmistaja saattaa myydä virheelliset erät Strawberrylle halvalla.
Olen ymmärtänyt että Strawberry ostelee myös konkkaan menneiden yritysten varastot, valmistusvirheellisiä eli esim. pakkaus puuttuu tai viallinen (skanditekstit printattu vahingossa aasia-purkkiin).
Ainoa mikä minua joskus ärsyttänyt että kun ripsiväri on tuoretavaraa niin moni niistä kovettunut ja jämähtänyt hylsyihin, eli siksi en tilaa enää tuolta ripsivärejä, meikkivoiteita enkä huulikiiltoja koska niiden käyttöaika lyhyt. Puuterimaiset meikit kuten kivi- tai irtopuuterit, luomarit, poskipunat ja kulmavärit jne säilyvät paremmin joten niitä tilaan.
jos nuo myisi maailmanlaajuisia väärennöksiä niin tuskin koko firmaa olisi enää olemassa :D
Tuleeko ne paketit muuten nykyään suoraan Honkkareista, vai Ruotsin kautta?
Heidän paketissa luki viimeksi n 6kk sitten postipaikkana Malmö, Sverige.
^ vai onko niillä joku varasto euroopassa?
Onko tämä nyt jonkun (ylihintaisen) suomalaisen kosmetiikkafirman propagandaa saada ihmiset uskomaan että maailman tunnetuin kosmetiikkanettifirma, joka tehnyt bisnestä vuosikymmenen ajan, myisi tuoteväärennöksiä?
Ei ole propagandaa tai ainakaan pelkästään sitä. Sain itse väärennöksen ja kun otin Strawberryyn yhteyttä, pikaisesti vaan palauttivat rahat kyselemättä. Tuskin olen ainoa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 23:49"]
Ei ole propagandaa tai ainakaan pelkästään sitä. Sain itse väärennöksen ja kun otin Strawberryyn yhteyttä, pikaisesti vaan palauttivat rahat kyselemättä. Tuskin olen ainoa.
[/quote]
Joo, ei ole propagandaa, tuo on jo wanha juttu, ja ulkomailla ihan tunnettu juttu, että myyvät feikkejä.
Yleisemmin toi mansikkalan feikkien myyminen on esim. usalaisilla kosmetiikkaharrastajilla tiedossa kuin suomalaisilla.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:48"]
Kokemuksesi Dermalogicasta? Ovatko hintansa (kallis ainakin Suomessa!) väärtejä? Houkuttaisi kovasti kokeilla ko. sarjan tuotteita, mutta hinnan takia olen empinyt.
[/quote]
Inceja katsomalla näet, että dermalogica on ihan taviskosmetiikkasarja, joten eivät ole siinä mielessä erikoisia, kannattaa tilata ne sieltä jerseyn saarilta olevasta putiikista, sieltä saa myös näytteitä, joku varmaan muistaa sen nettikaupan nimen, itselle ei tule nyt mieleen.
Tuleeko noihin vielä tullit yms. päälle?
Olen tilannut hiustuotteita sieltä.
Incit samat, tuoksu sama, koostumus sama. Olen ollut tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:46"]
Mä oon ostanut sieltä Dermalogicaa ja Muradia. Ne purkit ja purnukat on ainakin vaikuttanut aidoilta.
[/quote]
Kokemuksesi Dermalogicasta? Ovatko hintansa (kallis ainakin Suomessa!) väärtejä? Houkuttaisi kovasti kokeilla ko. sarjan tuotteita, mutta hinnan takia olen empinyt.
[/quote]
Käytin Dermalogicaa (Special cleansing gel + rasvat) silloin kun iho oli muutenkin tosi hyvässä kunnossa, kiitos e-pillereiden. Kun iho meni pillereiden lopettamisen jälkeen tosi huonoon kuntoon niin ei Dermis tuntunut enää kauhean tehokkaalta. Vaihdoin Muradiin ja siitä olen kyllä tykännyt hippasen enemmän kuin Dermalogikasta.
Muradille ainakin myydään testipakkauksia, joten kannattaa katsoa ainakin mansikkanetistä, lookfantasticilta ja feeluniquelta löytyiskö niistä Dermiksenkin testipakkauksia.
Onko Feelunique kilpalukykyinen tuon kyseisen firman kanssa? Uskaltaa tuolta tilata? Ja mikä olisi ns. kolmas suosittu ulkomaalainen kauneustuotenettikauppa?
Itse lopetin mansikkanetistä tilaamiseen parisen vuotta sitten, koska tuotteet alkoivat olla aina kuivuneita/auenneita/muuten viallisia. Aiemmin tilasin sieltä paljonkin, mutta alkoi tuntua, että myyvät vähintäänkin vanhoja tai kakkoslaatuisia tuotteita - ellei peräti feikkejä. Asiakaspalvelusta sen sijaan annan plussaa, ja aina sain korvauksen viallisista tuotteista.