Ystävät, jotka vierailevat nykyään vain lapsinsa kera!
Minulla oli kolme hyvää ja läheistä ystävää, enää heistä on jäljellä vain hyvät muistot.
Nykyään he tulevat kylään vain ja ainoastaan lapsiensa kanssa, enkä minä jaksa enää!
Kova meteli ja häsäys niin ettei MISTÄÄN voi keskustella ystävän kanssa.
Kaikki paikat sotketaan.
Tavaroita ja kotiamme ei kunnioiteta vaan kaikki seinät ja huonekalut rähmitään.
Lastemme leluja ym rikotaan ja muutaman kerran joku ipana on heitellyt kovia leluja päin telkkaria, ikkunoita ja lasivitriinejä.
Vieraat lapset puhuu usein huutamalla, onko kuulossa vikaa vai miksi ei voi puhua normaalilla äänellä?
Koiramme ei saa olla rauhassa, ellen lukitse sitä kylpyhuoneeseen. :/ Pieni koira ja ei tykkää jos joku vieras kersa jahtaa tms, voi vaikka napata sormille. Ei ole kyllä vielä tehnyt niin...
Olen niin kyllästynyt! On minullakin lapsia, mutta tasan pidän huolen siitä ettei he noin käyttäydy! Ja JOS he joskus rikkoisivat jotain vahingossa niin tietysti korvaisin vahingon!
Miksi naiset ei kyläile ilman lapsilaumaansa? Eihän miehetkään raahaa koko ajan kersojaan joka paikkaan!?
Kommentit (21)
Suomalainen mamma on nyt vain sellainen että lapsen saatuaan hän on vain ja ainoastaan ÄITI! Ei siis enää nainen, ystävä, vaimosta puhumattakaan. Mistään muusta asiasta ei osata keskustella kuin lapsien tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Ja mieshän ei tietysti voi olla lapsensa kanssa kun eihän hän siihen kykene. Tuntuu että suurimmalla osasta naisia aivot sulaa lapsen saatuaan.
3. Olen huomannut tämän!
Ei ne lapset muuten ärsyttäisi, mutta ovat niin huonotapaisia.
Sitten kun kiellän vierasta lasta ja parin kiellon jälkeen poistan tilanteesta, niin mukula kehtaa alkaa kyselee miksi meillä ei saa tehdä noin ja vastaan että mun koti mun säännöt... en perustele vieraalle lapselle.
Mun lapset on saman ikäisiä, mitä sitten? Nykyään kaikki on vaan jotain äiti-lapsi tapaamisia!!
Onneksi olen nyt löytänyt yhden lapsettoman ydtävän. :)
3. Olen huomannut tämän!
Sitten kun kiellän vierasta lasta ja parin kiellon jälkeen poistan tilanteesta, niin mukula kehtaa alkaa kyselee miksi meillä ei saa tehdä noin ja vastaan että mun koti mun säännöt... en perustele vieraalle lapselle.
Mun lapset on saman ikäisiä, mitä sitten? Nykyään kaikki on vaan jotain äiti-lapsi tapaamisia!!
Onneksi olen nyt löytänyt yhden lapsettoman ydtävän. :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 11:29"]
3. Olen huomannut tämän!
[/quote]
Toihan on perustelu, ja pienelle lapselle aivan riittävä sellainen :). Samoilla sanoilla perustelen itse lasten kavereille, jos ihmettelevät miksi meillä ei saa tehdä ja kotona saa.
Ehdota tapaamista vaikka kahvilaan tai lenkille.
Itsekään en ainakaan töissä käydessä suoraan sanottuna haluaisikaan olla lapsista paljon erossa, mutta onhan se toisinaan huippua päästä juttelemaan rauhassa ihan aikuisten kesken, ilman keskeytyksiä ja mekkaloita.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 11:23"]
Suomalainen mamma on nyt vain sellainen että lapsen saatuaan hän on vain ja ainoastaan ÄITI! Ei siis enää nainen, ystävä, vaimosta puhumattakaan. Mistään muusta asiasta ei osata keskustella kuin lapsien tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Ja mieshän ei tietysti voi olla lapsensa kanssa kun eihän hän siihen kykene. Tuntuu että suurimmalla osasta naisia aivot sulaa lapsen saatuaan.
[/quote]
Ja sitten ihmetellään kun mieskin menettää mielenkiintonsa, ottaa ja lähtee.
Minä en tätä ihmettele, jos tuntee itsensä täysin ulkopuoliseksi omassa kodissaan äiti-lapsi symbioosissa. Ja nainen on lapsen saatuaan aivan kuin eri ihminen ennen lasten hankkimista. En voi ymmärtää, en!
T. Nainen, vaimo, äiti 36v. 17v parisuhteessa.
Kahvilaankin nämä mammat raahaa ipanansa mukaan... :/
Ai kauhee akka? :D Voi anteeksi että haluan olla muutakin kuin äiti-ystävä.
Voin suoraan sanoa etten erityisemmin pidä muiden lapsista. Omiani toki rakastan ehdoitta ja nautin heidän seurasta, mutta muiden lapset ei kiinnosta tippaakaan.
Ap
Omat lapset eivät kyllä käyttäydy noin, mutta harvemmin sitä ilman lapsia voi tavata ystäviään koska välimatkaa on monta sataa kilometriä niin vähintään nuorimmainen on aina mukana. Joskus harvoin pystyy järjestämään niin, että voi nähdä ystäviään ilman lapsia. Onneksi ystäväni haluavat nähdä lapsianikin niin eipä se yleensä ongelma ole.
Miehelle lienee helpompi nähdä ystäviä ilman lapsia koska ystävät asuu kuitenkin kohtalaisen lähellä. Minun lähin ystäväni asuu 415km päässä ja lapset on mukana kun samalla reissulla tulee nähtyä sukulaisiakin jotka haluavat nähdä lapsia.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 12:34"]Omat lapset eivät kyllä käyttäydy noin, mutta harvemmin sitä ilman lapsia voi tavata ystäviään koska välimatkaa on monta sataa kilometriä niin vähintään nuorimmainen on aina mukana. Joskus harvoin pystyy järjestämään niin, että voi nähdä ystäviään ilman lapsia. Onneksi ystäväni haluavat nähdä lapsianikin niin eipä se yleensä ongelma ole.
Miehelle lienee helpompi nähdä ystäviä ilman lapsia koska ystävät asuu kuitenkin kohtalaisen lähellä. Minun lähin ystäväni asuu 415km päässä ja lapset on mukana kun samalla reissulla tulee nähtyä sukulaisiakin jotka haluavat nähdä lapsia.
[/quote]
Tässä tilanteessa mua ei ärsyttäisi lasten mukana olo, mutta omat ystäväni asuvat ihan lähellä ja lapset sen ikäisiä että isä pärjäisi hyvin heidän kanssaan tunnin tai pari. :/
Ap
Mullakin yksi tuttu on ruvennut valittamaan siitä, kuinka mulla ei enää ole aikaa heille. Niin, nimenomaan heille. Hälle ja lapselleen. En ole yli vuoteen nähnyt ystävääni ilman lastaan. Joka ikinen puhelu/keskustelu kääntyy lapseensa. Lähettelee mulle koko ajan kuvia lapsesta, kertoo vain lapsen kuulumisia.
Itsellänikin on lapsi, saman ikäinen. Ei tulisi mieleenkään raahata mukaan joka reissulle ja käynnille. Tai puhua "meistä". Huoh.
Mulla vähän samanlainen kokemus yhdestä yatävästäni. Mies ei ilmeisesti muka (?) pärjää 1 vuotiaan kanssa minuuttia kauempaa, joten lapsi pitäö ottaa mukaan joka paikkaan. Ei lapsessa mitään vikaa ole, mutta olisi kiva välillä nähdä ihan aikuisten kesken, jutella vapautuneesti ja vielä keskittyäkin siihen keskusteluun ilman että lapsi vonkuu koko ajan huomiota. Kumma kun meillä mieskin osaa hoitaa lasta, mutta toisella ei sitten millään. Vai onko vaan luottamuksesta tms kiinni, ihan skarppi tapaus kuitenkin.
Ymmärrän sinua. Toiset eivät kiellä yhtään lapsiaan kylässä, se on väärin. Antavat tehdä vaikka mitä. Välillä vietetään kaveripariskuntien kanssa iltoja niin että lapset hoidossa. Ehdota sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 13:20"]Mullakin yksi tuttu on ruvennut valittamaan siitä, kuinka mulla ei enää ole aikaa heille. Niin, nimenomaan heille. Hälle ja lapselleen. En ole yli vuoteen nähnyt ystävääni ilman lastaan. Joka ikinen puhelu/keskustelu kääntyy lapseensa. Lähettelee mulle koko ajan kuvia lapsesta, kertoo vain lapsen kuulumisia.
Itsellänikin on lapsi, saman ikäinen. Ei tulisi mieleenkään raahata mukaan joka reissulle ja käynnille. Tai puhua "meistä". Huoh.
[/quote]
Ei kaikki ymmärrä... kuinka tämän voi ottaa edes puheeksi ystävän kanssa?
Ap
Et kutsu enää heitä kotiisi vaan teet "aikuisten treffit" kahvilaan tai menette syömään ym ilman lapsia.
Siis osaat kai puhua normaalisti eli sano/kysy suoraan että lähdetäänkö vaikka keskiviikkona ilman lapsia kahvilaan tai syömään tai parille ILMAN LAPSIA!
Jos ei sovi ilman lapsia niin pyydä että soittelee sulle kun sopii kun olisi kiva joskus nähdä ilman lapsia ja jutella aikuisten asioita SIMPLE!
Sinä vaan istut ja ihmettelet kun vieraat tulee lasten kanssa teille ja jopa sinne kahvilaan lasten kanssa etkä saa vuosikausiin (?) suutasdi auki että olisi kiva joskus nähdä ilman lapsia TÄH? Ettekö ole ystäviä joten miten se puhuminen on noin vaikeaa?
Öö, jos sulla on samanikäisiä lapsia, niin ei varmaan tule mieleenkään jättää niitä lapsia kotiin!
Kutsu äiti joskus suoraan vaan tyttöjen kahville ilman lapsia.