Asuntolainaa lyhennetty kahdessa vuodessa 31 100 euroa. Paljon? Vähän?
Kuinka paljon teillä lyhenee asuntolaina vuodessa?
Kommentit (28)
Nythän on oikeesti sellasta kivaa hassutusta pankeilta, että ne yrittää jarrutella ihmisten takasinmaksuja. Näin ainakin Nordeassa. Ettyä vähän alkaa näkymään se, että ihmiset lyhentelee matalien korkojen aikana.
Nythän on oikeesti sellasta kivaa hassutusta pankeilta, että ne yrittää jarrutella ihmisten takasinmaksuja. Näin ainakin Nordeassa. Ettyä vähän alkaa näkymään se, että ihmiset lyhentelee matalien korkojen aikana.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:21"]
Vähän.
[/quote]
Oho? Onko oikeasti? Mä olen luullut, että meillä lyhenee vauhdikkaasti, kun meillä laina lyhenee noin 1000 euroa kuussa. Päälle vielä marginaalit ja korot. Ja me sentään ollaan ihan keskituloisia, ei edes pienituloisia.
Meillä on siis lyhentynty noin 24 000 euroa kahdessa vuodessa.
[/quote]
Minulla yksinhuoltajanakin pienillä tuloilla lyhenee ennemmän kuiten teillä.
Ap:lle vastaan että riippuu tietenkin tuloista ja montako maksajaa on.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:19"]Kuinka paljon teillä lyhenee asuntolaina vuodessa?
[/quote]
Minulle tuo on todella paljon!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:25"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:24"]
Älä brassaa turhaan.
[/quote]
Mitä? Kysyn, miten muiden lainat lyhenevät. Onko tuo muiden lainoihin nähden paljon vai vähän. Mitä brassailemista siinä on?
ap
[/quote]
No tässä vastaus. Minä yksinhuoltajana lyhensin viime vuoden aikana 17 000e eli kahdessa vuodessa 34 000e. Jos teitä on lyhetämässä kaksi kun puhut monikossa, niin aika pieneltä kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:25"]
Kyllä sä, ap, varmaan tiedät itsekin.
[/quote]
En ja siksi sitä kysynkin.
ap
[/quote]
Naurettavaa, ap. Lapsen silmin asiaa ihmettelevä kysymyksesi on klassinen humble brag eli oman itsen kohottaminen muka viattomalla kysymyksellä tai muulla vastaavalla peitekeinolla.
Ne revi nyt pieni ilosi ihmisparka siitä, että saat rehennellä tällaisella asialla.
[/quote]
No onpas sitä nyt herätty väärällä jalalla. Minulla ei ole tapana kysellä kavereiden raha-asioista tai puhua asuntolainoista sen tarkemmin. Siksi en osaa suhteuttaa omaa lainanlyhennysvauhtiani mihinkään. Tiedän, että Taka-Hikiän Perämetsästä saa satojen neliöiden hirsihuvilan 50 000 eurolla ja että yksiöstä Ullanlinnasta voi joutua pulittamaan 400 000 euroa. Eroja toki on, eikä eri lainat ole vertailukelpoisia. Siksi halusin täysin anonyymisti kysellä, millaisella vauhdilla muut täysin anonyymisti täällä esiintyvät henkilöt lyhentävät lainaansa.
Tämä lyhennysvauhti on meille maksimi. Tästä on varaa vain pienentää lainan takaisinmaksuerää, elleivät palkat nouse. Lainaa maksetaan vielä 15 vuotta.
ap
[/quote]
Jos sen jakaa ihan kongreettisesti niin se on noin 648e/kk/ henkilö jos lyhetäjiä on siis kaksi. Aika pieneltä se kuulostaa, mutta nykyisin ihmisillä on tapana lyhentää aika vähän asuntolainaa pois tai sitten teidän tulonne ovat todella pienet.
Paljonhan tuo on. Keskivertonaisen nettotulojen verran.
Mulla laina lyhenee noin 4800 euroa kahdessa vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 09:59"]
Joo hei, hyvin menee!!!
Mitä sä oot mieltä mun tilanteesta: Mun auto maksoi 100 000€ paljon vai vähän??
;)
[/quote]
:D Siis arvatkaa! mulla on tismalleen sama tilanne mun Tiffanyn timanttikorvakorujeni kanssa.
Siis 60 000; paljon vai vähän?
Mä ihan vaan näin anonyymisti tahtoisin jutella muiden kanssa kun ei mulla siis ole aavistustakaaaaaaaaan