Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulisi tänään yllätysvieraita parin tunnin varoitusajalla, mitä tarjottavaa teiltä löytyisi kaapista? Kerkeäisitkö leipomaan

Vierailija
20.12.2020 |

vaikka jonkun kakun vai kävisitkö lähimarketista hakemassa jotain tarjottavaa?

Itse pystyisin leipomaan maustekakun ja just tarkistin, pakkasesta löytyi paketti valmiiksipaistettuja riisipiirakoita. Ottaisin ne sulamaan ja tekisin pikaisesti vaikka munavoita siihen päälle.

Teetä ja murukahvia löytyy aina kaapista. Niitä ainakin saisi jos muuta tarjottavaa ei olisi.

Kommentit (196)

Vierailija
161/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessa on taatelikakun jämät, en tiedä, ehtiikö sulaa parissa tunnissa.

Vierailija
162/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvieraille tarjoan sykkivää patukaa kiisselillä ja karvanaamat ei ole tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippui vieraista ja niiden määrästä, kyllä meillä useimmiten ainakin keksejä löytyis ohikulkijoille, nyt löytyis tähtipullia ja korvapuusteja pakkasesta. Tiikerikakun tekisin, jos haluaisin hemmotella vieraita jollain hyvällä, ja ois pari tuntia aikaa. Tietenkin, jos 10 ihmistä tulis kerralla kylään, niin kävisin vain ostamassa kaupasta keksit ja kääretortut.

Vierailija
164/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiramisu jäätelöä tarjoaisin. Voisin tehdä pari leikkelevoileipää ja vihanneksin. 

Vierailija
165/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule vieraita. En avaa ovea, ellei ole etukäteen sovittu että joku tulee käymään. Enkä halua ketään käymään. Jos nyt jostain maailman ihmeellisemmästä syystä joku tulisi, en tarjoaisi mitään.

Vierailija
166/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikettiin kuuluu että yllätysvieras tuo itse jotain. Minulta saa kahvin/teen, lautasen ja lusikan.

Vierailija
167/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on muutama upouusi  Nordic Waren kuivakakkuvuoka, joista haaveilin ennen niiden ostamista toooosi pitkään (ja jonka käyttämiseen kaikki syyt ovat tästä syystä hyviä syitä), niin että kuivakakkua ainakin pukkaisi uunista kahvin seuraksi, kakkuainekset löytyvät kaapista.  

Ja oli tuotemerkki mikä hyvänsä, kunnon kuivakakkuvuoilla saa nopeasti hyvät tarjoilut pienelläkin rahalla, kun kuivakakkuja ei tarvitse leipoa muuten kuin sekoittamalla aineet keskenään ja lykkäämällä vuoan uuniin.  

Vierailija
168/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, popcornia ja pakasteessa piparitaikinaa. Riippuu vieraista

Vierailija
169/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tilanne on mun painajainen. Ei auttas muu kun siivota vieraitten kanssa että päästäs edes samaan pöytään istuun. Liikaa roinaa joka paikassa. Vieraat sais tuoda herkut mukanaan.

Vierailija
170/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan Tarjoa niitä rakkaita voileipiä enään.

Vierailija
171/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ankeaa porukkaa. Eiköhän tässä tarkoitettu mukavia yllätysvieraita, joille haluaa tarjota jotain. Jos en vieraista tykkäisi, niin silloin heillä ei olisi mitään asiaa kotiini ikinä. Omista kaapeista löytyy erilaisia keksejä, riisipiirakoita leipomosta ja suklaakonvehteja. Myös jonkun ruuan voisin valmistaa pakasteista, kalaa ja lihaa löytyy.

Niin en mäkään ymmärrä, miten joillakin voisi käydä yhtäkkiä yllätyksenä vieraita, joita ei haluaisi kotiinsa tulevan.  Kyllä minä tykkään aina, tulee kuka vaan.  Ei minulla ole ikäviä ystäviä eikä sukulaisia.

Harvemmin nykyään tuleekaan kukaan ihan noin vain etukäteen soittamatta, tai sitten että soittaa hyvin pienellä varoitusajalla.

Miten joku voi ajatella ystävistään, että tuppautuvat toisen kotiin ja olettavat saavansa ilmaista syötävää?  Kuulostaa kamalan töykeältä ajattelutavalta.  Ollaan ikään kuin vihaisia siitä, että joku tulee käymään.

Tätäkö se nykymaailma nyt on?

Minä en edes kehtaisi sanoa puhelimeenkaan, että ei, en ota teitä nyt vastaan.  Ellei kyseessä ole joku minulle oikeasti vastenmielinen ihminen (sellaista ei minulla ole)  tai soittaja olisi kännissä tai muuten joku hullu.  Kyllä minun kotiini saa tulla kylään kuka tahansa minun ystävistäni tai sukulaisistani tai tutuista.  Ehkä joillakin on sitten sellaisia ihmisiä lähipiirissään, jotka tunkeilevat ja tuppautuvat ja siksi pitää äkäillä.  

Tulin kirjoittamaan tätä kommenttia, mutta ehdit ensin. Miten tällä palstalla voi olla niin ahdasmielistä porukkaa? Eikä tämä ole edes ainoa asia, jossa se näkyy.

Vierailija
172/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt vaihtoehdot olisivat pakastemustikoita ja kalapuikkoja.

Vierailija
173/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen leivottuja pipareita on. Kämppä aivan sekaisin, joten tarjottavien teko ei todellakaan olisi prioriteetti jos joku keksisi tulla kylään.

Vierailija
174/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sattuikin, että olin poissa kotoa eikä puhelinkaan nyt ollut mukana, joten eivät päässeet vieraat maistelemaan kaupan ruisleipää ja kivikovia joulupipareita. Ehkä sitten joskus kesällä uudelleen. Ai oliko minulla kuitenkin valot päällä? Niin varmaan, koska jätän usein jonkun lapun palamaan, kun lähden  hämärissä liikkeelle. On paljon mukavampi tulla kotiin, kun siellä eiole säkkipimeää. Tai sitten en vain avannut ovea, koska istuin siellä, missä Ruotsin kuningaskin mietiskelee yksin. 

Vierailija
175/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sattuikin, että olin poissa kotoa eikä puhelinkaan nyt ollut mukana, joten eivät päässeet vieraat maistelemaan kaupan ruisleipää ja kivikovia joulupipareita. Ehkä sitten joskus kesällä uudelleen. Ai oliko minulla kuitenkin valot päällä? Niin varmaan, koska jätän usein jonkun lapun palamaan, kun lähden  hämärissä liikkeelle. On paljon mukavampi tulla kotiin, kun siellä eiole säkkipimeää. Tai sitten en vain avannut ovea, koska istuin siellä, missä Ruotsin kuningaskin mietiskelee yksin. 

Lapun palamaan? No ei varmaan olekaan pimeää kun kotiudut......eikä tarvitse enää stressata yllätysvieraista. Voipi olla että joudut itse menemään yllätysvieraana kolkuttelemaan jonkun sukulaisen tai tutun oven taakse. Toivottavasti ne edes avaa oven.

Vierailija
176/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ihan kokonaiseen ateriaan aineita ja ihan vaihtoehtojakin olisi raaka-aineiden puolesta.

Tarjoisin kuitenkin nyt joululimppua voilla ja juustolla ja teetä. Ehkä konvehteja ja pipareita myös.

Meillä on itseasiassa käynyt tänään työpäivän jälkeen neljä yllätysvierasta (1+2+1, eli kolme seuruetta)+kaksi ennalta tiedettyä. Kellekään emme nyt tarjonneet mitään kun visiitit olivat pikaisia. Kauhea trafiikki ja kaikenlaista konjakkipulloa ja kukkaa pukkaa sisään 😂.

Sama ruljanssi töissä pitkin päivää. Liiankin suosittu olo juuri nyt.

Vierailija
177/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kun miehen Ruotsissa asuvan siskon mies kakaroineen yritti kesällä ängetä meille mökille. Ei kiitos käynyt. Sitten ehdotti, jos tavattaisiin edes huoltoasemalla. Joo ei. Hyvää jatkoa vaan.

Eikö se nyt mene jakeluun, että nyt ei kyläillä???

Meille ehti miehen siskon poika Ruotsista minivaneineen pölähtää ilmoittamatta pihalle kun tulin töistä autolla. Onneksi ehdin havaita vanin ajoissa ja ajoin ohi, menin Mäkkäriin ja mies sitten soitti, että vaara ohi. Mies oli huomannut oharini, mutta onneksi kuokkavieraat eivät tienneet, että olimme vaihtaneet autoa. 

Näillä on tapana tulla kutsumatta, koska sukulaisille ei tarvitse ilmoittaa. Kyllä tarvii, eikä nämä ole edes niin läheistä sukua.

Vierailija
178/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat ei ilmottele etukäteen tulostaan, ne vaan tulee.

Pakkasessa on paistovalmiita piirakoita, uuniin ja samalla sulaa pullatkin. Reipas puolituntia, niin apetta on pöydässä.

Parissa tunnissa pyöräyttäis sopan tai lihapullatkin muusseineen.

Vierailija
179/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin voileipiä joululimpusta, päälle kylmäsavulohta, keitettyä kananmunaa, tilliä (vegevaihtoehtona pesto-tomaattileipä). Keksejä, jäätelöä ja eri marjoja on pakkasessa. Voisin leipoa taatelikakun, helppoa ja kohtuullisen nopeaa. Pitkämatkalaisille voisin tarjota lounaaksi lohiseljankaa. Näihin siis aineet löytyvät kotoa ja aika hyvin riittäisi.

Vierailija
180/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kinkun sulamaan ja ilmoittaisin yllätysvieraille, että 36 - 48 tunnin päästä syödään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän