Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teille tulisi tänään yllätysvieraita parin tunnin varoitusajalla, mitä tarjottavaa teiltä löytyisi kaapista? Kerkeäisitkö leipomaan

Vierailija
20.12.2020 |

vaikka jonkun kakun vai kävisitkö lähimarketista hakemassa jotain tarjottavaa?

Itse pystyisin leipomaan maustekakun ja just tarkistin, pakkasesta löytyi paketti valmiiksipaistettuja riisipiirakoita. Ottaisin ne sulamaan ja tekisin pikaisesti vaikka munavoita siihen päälle.

Teetä ja murukahvia löytyy aina kaapista. Niitä ainakin saisi jos muuta tarjottavaa ei olisi.

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervashotti ja näkkileipää.

Vierailija
122/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireenne näytätte johonkin meno

ja kahvinkeitinkin rikki....sähkövika, ollaan lähdössä. Tarjoo purkista pipari, jos maistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisi suljettua ovea.

Korona tai ei, en halua ketään kylään muutenkaan, mutten erityisesti lyhyellä varoitusajalla.

Vierailija
124/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me voida pitää kotona herkkuja, koska olisi liian suuri houkutus syödä ne itse. T: Painontarkkailijat

Vierailija
125/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tai ei, en avaisi ovea.

Sinulla on varmaan paljon ystäviä tuolla asenteella ;D

Vierailija
126/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yllätyksistä, enkä varsinkaan yllätysvieraista. Sanoisin, että vierailu ei sovi ja moikku.

Vierailija
127/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ihmiset mene kylään syömisten takia vaan seuran. En pidä koskaan mitään herkkuja kaapissa. Jos joku tulee yllätysvierailulle niin varmaan tajuaa tuoda jotain syömisiä mukanaan. Hyvää kahvia meiltä kyllä saa. 

Vierailija
128/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paholaisenkakun ehtisi tehdä.  Mutta helpointa on hakea jätskipakkaus pakastimesta tai lähikaupasta.  Sen kanssa hilloa, sitä löytyy aina.

Ennemmin minä huolestuisin siitä, onko miellä edustuskelpoista muuten.  Kun kovinkaan usein ei ole.  Vaatteita hujan hajan, kenkiä eteisen lattialla, kaikenlaista roinaa siellä täällä, kun on pienet tilat.  Pöydällä murusia ja aamuiset kahvitahrat ja lehtiä sikin sokin.  Äkkiä vaan jonkinlainen pikasiivous.

Aina ei ole sängytkään petattu.  Siitä selviää, kun laittaa makurin oven kiinni.

Ihailen ihmisiä, joilla on aina koti tip top.  Niin kuin äidillä.   Mutta kun asuu yksin eikä ole kotieläimiäkään, niin se on varmaan paljon helpompaa.  Ja kun on kunnolla tilaa.

Vierailija
129/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tunnin varoitusajalla kerkee käydä kaupassakin. Ne on nykyään yötä päivää auki. Mutta jos ovikello soi yllättäen, niin yleensä pakkasesta jotain känttyä löytyy. Tai sit teen pannarin tai/ja lämpimiä voileipiä.

Vierailija
130/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeniton piirakka joko suolainen tai makea ehtii hyvin ja on helppo, sopii kaikille. Toinen hyvä on ns peltipiirakka: Ohut ruisleipää, ranskankermaa riviin ja sitten päälle mitä on ja lopuksi juustoraaste kruunaa keiken ja uuniin.

Vierailija
131/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylään saa tulla (siis normiaikana), mutta tuliaiset mukana. Muuten on tarjolla vain mustaa kahvia ja viimevuotisia pipareita. 

Vierailija
132/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ankeaa porukkaa. Eiköhän tässä tarkoitettu mukavia yllätysvieraita, joille haluaa tarjota jotain. Jos en vieraista tykkäisi, niin silloin heillä ei olisi mitään asiaa kotiini ikinä. Omista kaapeista löytyy erilaisia keksejä, riisipiirakoita leipomosta ja suklaakonvehteja. Myös jonkun ruuan voisin valmistaa pakasteista, kalaa ja lihaa löytyy.

Niin en mäkään ymmärrä, miten joillakin voisi käydä yhtäkkiä yllätyksenä vieraita, joita ei haluaisi kotiinsa tulevan.  Kyllä minä tykkään aina, tulee kuka vaan.  Ei minulla ole ikäviä ystäviä eikä sukulaisia.

Harvemmin nykyään tuleekaan kukaan ihan noin vain etukäteen soittamatta, tai sitten että soittaa hyvin pienellä varoitusajalla.

Miten joku voi ajatella ystävistään, että tuppautuvat toisen kotiin ja olettavat saavansa ilmaista syötävää?  Kuulostaa kamalan töykeältä ajattelutavalta.  Ollaan ikään kuin vihaisia siitä, että joku tulee käymään.

Tätäkö se nykymaailma nyt on?

Minä en edes kehtaisi sanoa puhelimeenkaan, että ei, en ota teitä nyt vastaan.  Ellei kyseessä ole joku minulle oikeasti vastenmielinen ihminen (sellaista ei minulla ole)  tai soittaja olisi kännissä tai muuten joku hullu.  Kyllä minun kotiini saa tulla kylään kuka tahansa minun ystävistäni tai sukulaisistani tai tutuista.  Ehkä joillakin on sitten sellaisia ihmisiä lähipiirissään, jotka tunkeilevat ja tuppautuvat ja siksi pitää äkäillä.  

Vierailija
133/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule yllätysvieraita tai jos tulee, voivat syödä kiviä parkkipaikalla. Ovi ei aukea.

Naurahdin oliein lainattu testi.minulla niitä nälkä kurkeja kävi yllätys vierailulla 1973-2018 asti. Kunnes ymmärsin yskän.Ei koskaan vastavierailua.vähän kyyneliä heillä ei koti ruokaa,joten pakkasin kassin mukaan.Sitä ei sanaa aloitin jo totalisesti 2010.Pakastin kiinni,ei mitään antaa,ne ihmiset hävisivät hyvit äkkiä.En ollutkaan se hyvä ihana ystävä.Viimenen tantta sunnuntai illat kävi kello: 18. Kun laitoin kahvia, syksyä porkanoita, omenoita tarjolle.Raivosi minä en noita syö.kahvin juoua kiire kotia lähiömme.Saatoin.Lähi alepa poikes ostaa karkkia,mussutti pahaan oloon niitä,tarjoamatta minulle edes muodon vuoksi.Hän silloin oli 68v.Vaiko 69v.Ei ollu odotetua katettua pöytää.Kotinsa ei voinut pyytää kun aikamies poika asui siellä.Alepassa tuo poika kävi hakemassa aina mäyrä-koiran sunnuntai iltaa.Kenties joka ilta? Omia jos tulee ,juoksen jotain hakee.Vieraat eivät kotini tule. Lopetin pasaamisen 2 vuotta sitten.Voivat tavata minut ulkona.Kahvilat oma kustanus hintaan.Eivät tapaa.En lähde yhtään enää kahvitaa kotini ihmisiä,en heidän ajalla en omalla ajallani.Ovi ei aukea,vaikka kuinka sitä soittaisi joku sopimatta!

Vierailija
134/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta yllätysvieraita vastaan. Kyllä aikuiset ihmiset osaavat sopia menonsa/tulonsa hyvissä ajoin etukäteen.

Kaatopaikan oloinen kotimme vaatii puolikkaan päivän jo ihan perstason siisteyteen siivoamista varten.

Syötävää kyllä saa parinsadan metrin päässä olevasta Citymarketista, se ei ole ongelma.

Vierailija
135/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy raana-ja vissy vettä. Kahvia ja kiljua. Syömisistä pekonia ja savulohta ainakin ja pakkasesta hirven lihhaa ja ex muijan leipomia korvapuusteja.

Vierailija
136/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapissa on aina kaupan kuiva 'varakakku'...joskus menee päivämäärä vanhaksi kun on muuta tarjottavaa ja tuo unohtuu. Ei maksa montaa euroa pitää varalla noita. Jotain pipareita löytyy ja nyt korona aikana on enemmänkin kaikkea kotivaraa. Vähemmän kuitenkin mitään makeita. No, paistopisteen vaniljaviinereitä on 12 kpl annospusseihin laitettuna 4/pussi.

Omenapiirakkaa on itsetehtynä usein pakkasessa tai ihan tuoreenakin, mutta usein ne tulijat tulee sitten kun on pikku suikale enää jäljellä, joten sinne varakakun puolelle useinkin menee.

Vierailija
137/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ankeita kommentteja täällä!

Tässä sen näkee kuinka yksilökeskeistä aikaa eletään.

Meille ovat vieraat aina tervetulleita ja todellakaan ei elämä tai ruokavarannot kaadu siihen jos vieraat meillä syö. Mielelläni tarjoan.

Vierailija
138/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule vieraita höpsö. Korona.

No leikitään vaikka mielikuvitusleikkiä, että jos elettäisiin normaaliarkea ja tällainen tilanne olisi edessä. Ap

Linja on sellainen, että vierailuhaluiset kertovat hyvissä ajoin etukäteen, jos ovat kylään pyrkimässä. "Talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan", sanottiin muinais-Suomessa. Parin tunnin varoitusajalla voi olla nihkeää päästä edes ulko-ovesta sisään. Kahvit/teet/ruoat voin kyllä lähikahvilassa/-ravintolassa tarjota.

Vierailija
139/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ankeaa porukkaa. Eiköhän tässä tarkoitettu mukavia yllätysvieraita, joille haluaa tarjota jotain. Jos en vieraista tykkäisi, niin silloin heillä ei olisi mitään asiaa kotiini ikinä. Omista kaapeista löytyy erilaisia keksejä, riisipiirakoita leipomosta ja suklaakonvehteja. Myös jonkun ruuan voisin valmistaa pakasteista, kalaa ja lihaa löytyy.

Niin en mäkään ymmärrä, miten joillakin voisi käydä yhtäkkiä yllätyksenä vieraita, joita ei haluaisi kotiinsa tulevan.  Kyllä minä tykkään aina, tulee kuka vaan.  Ei minulla ole ikäviä ystäviä eikä sukulaisia.

Harvemmin nykyään tuleekaan kukaan ihan noin vain etukäteen soittamatta, tai sitten että soittaa hyvin pienellä varoitusajalla.

Miten joku voi ajatella ystävistään, että tuppautuvat toisen kotiin ja olettavat saavansa ilmaista syötävää?  Kuulostaa kamalan töykeältä ajattelutavalta.  Ollaan ikään kuin vihaisia siitä, että joku tulee käymään.

Tätäkö se nykymaailma nyt on?

Minä en edes kehtaisi sanoa puhelimeenkaan, että ei, en ota teitä nyt vastaan.  Ellei kyseessä ole joku minulle oikeasti vastenmielinen ihminen (sellaista ei minulla ole)  tai soittaja olisi kännissä tai muuten joku hullu.  Kyllä minun kotiini saa tulla kylään kuka tahansa minun ystävistäni tai sukulaisistani tai tutuista.  Ehkä joillakin on sitten sellaisia ihmisiä lähipiirissään, jotka tunkeilevat ja tuppautuvat ja siksi pitää äkäillä.  

Minä en tajua millaisia lapasia tämä porukka on jos ei pysty sanomaan ettei käy vaikka olisi oikeasti muuta. Minä en pidä vieraista. Jos minulle on asiaa voi lähettää viestin tai soittaa. Käyn töissä, minulla on omia harrastuksia ja neljä lasta 6-14 vuoden haitarilla. Mies tekee yrittäjänä pitkää päivää ja itse pyöritään huushollin ja lasten harrastusrumban. Kuskaan muksuja harrastuksiin, ohjaan itse paria ryhmää viikolla ja viikonloput on pyhitetty pelireissuille ja kisoille. En minä ennätä vieraita, varsinkaan yllätys sellaisia, passaamaan.

Vierailija
140/196 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni valittaa, että pitää siivota ennen vieraiden tuloa. Ettekö muulloin siivoa?

Vieraskoreasti pitää siivota likapyykit piiloon ja puolipitoiset vaatteet kaappeihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi