Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taajamassa kissa vapaana... Voinko ilmoittaa mihinkään?

Vierailija
15.05.2014 |

Asun eräässä pienessä kaupungissa, keskustaan noin kilometri. Olen kiinnittänyt huomiota kissaan, joka liikkuu täällä kerrostalojen välissä joka päivä vapaana. En ole hirveän huolissani, sillä se tuntuu osaavan väistää niin autoja kuin ihmisiäkin. Mutta eihän tällainen varmaan ole sallittua? Mihin voisin ilmoittaa kissasta? Omistajaa en varmastikaan löydä, pieni alue kuitenkin täynnä jos jonkinlaista taloa...

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...
[/quote]

No ei se sen kissan vika ole että omistaja on täysi paska! Ja sä oot sairas paska myös jos vihjailit että meinaat sen kissan tappaa jos saat kiinni!

Vierailija
42/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:18"]Aikanaan lapsuudessa meillä pyöri nk maatiaskissoja ja ei olleet sisäkissoja. Pyydystivät hiiriä, oli paljon aittoja, riihiä jne. 
[/quote]

No ei taida olla ihan sama asia?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:04"]Mua ainakin vituttaa noi vapaana olevat katit. Kun ei omistaja niistä paskan vertaa piittaa. En mäkään anna koirani hengailla vapaana, kun se ei kaikista ole mukavaa. Koiran annan kyllä tappaa kissan, jos sattuu kiinni saamaan. Ja sehän tappaa.
[/quote]

Niin just. Kissan vika. Vittu mikä idiootti olet. Toivottavasti koiras tukehtuu siihen kissa raukkaan.

Vierailija
44/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:22"]Kissa saa liikkua vapaana myös taajamassa. Kunhan ei mene lasten leikkipaikoille tai yleisille uimarannoille. Voitte tarkistaa.
Kissa on luotu luontoon pyydystämään. Ei pidettäväksi neljänseinän sisällä ihmisen paijattavana.
[/quote]

Niin ja mitenhän sä estät sitä kissaa menemään lastenleikkipaikoille?

Vierailija
45/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt olko vauhkoja. Maalla laitetaan kissat ulos ja tulevat milloin tulevat. 

Vierailija
46/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:51"]Kiittäkää luojaa ettei teillä ole suurempia ongelmia! Oikeasti! Kissa pihalla, on se ihan järkyttävää. Varmaan hiiret, myyrät ja rotat on mielyttävämpiä.
[/quote]

No kyllä mulle on ongelma kun kissat käy meidän OMALLA pihalla tarpeillaan ja niitä saa kokoajan siivota. Ja taloyhtiönpiha on myös täynnä paskaa hiekkalaatikoita myöten, kiva mennä lapsen kanssa pihalle leikkimään. Ja täällä ei ole hiiriä, myyriä tai rottia asuinalueella. Ja jos on tälläinen pienempi ongelma, se ei tarkoita että niitä isompia ei ole.

Vierailija
47/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:22"]

Kissa saa liikkua vapaana myös taajamassa. Kunhan ei mene lasten leikkipaikoille tai yleisille uimarannoille. Voitte tarkistaa.

Kissa on luotu luontoon pyydystämään. Ei pidettäväksi neljänseinän sisällä ihmisen paijattavana.

[/quote]   Tarkistappa kuule ihan itse vaan. Kissa EI saa liikkua taajamassa vapaana!

Vierailija
48/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla vapaana käyskentelevän kissan ymmärränkin, mutten enää taajamassa. Meillä on naapurustossa kissa, joka tuntuu olevan koko ajan ulkona. Se tekee tarpeensa meidän taloyhtiön hiekkalaatikkoon, toinen naapuri on pahasti allerginen kissoille, ja ilmeisesti kissa viihtyy heidän pihallaan. Näin yksi päivä ketun näillä meidän nurkilla. Ite köhä käy, kun se ja kissa kohtaavat?

Vierailija
49/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:40"]Älkää nyt olko vauhkoja. Maalla laitetaan kissat ulos ja tulevat milloin tulevat. 
[/quote]

Niin MAALLA!

Vierailija
50/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:52"]Itse saan onneksi senverran vahvoja "myrkkyjä" helposti käyttöön että kissaongelma on nopeasti hoidettu eikä kissa kuitenkaan joudu kärsimään vaan "nukahtaa" siististi.
[/quote]

Toivottavasti joku antaa sullekkin vähän myrkkyä. Mutta toivon myös että kärsit ennen kuolemaasi.

Vierailija
51/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:52"]Itse saan onneksi senverran vahvoja "myrkkyjä" helposti käyttöön että kissaongelma on nopeasti hoidettu eikä kissa kuitenkaan joudu kärsimään vaan "nukahtaa" siististi. [/quote] Toivottavasti joku antaa sullekkin vähän myrkkyä. Mutta toivon myös että kärsit ennen kuolemaasi.

[/quote]  HAH...mä niin arvasin tän vastauksen!!! Mut päästä vaan se kissas vapaaksi ;)

Vierailija
52/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 10:52"]Itse saan onneksi senverran vahvoja "myrkkyjä" helposti käyttöön että kissaongelma on nopeasti hoidettu eikä kissa kuitenkaan joudu kärsimään vaan "nukahtaa" siististi. [/quote] Toivottavasti joku antaa sullekkin vähän myrkkyä. Mutta toivon myös että kärsit ennen kuolemaasi.

[/quote]  HAH...mä niin arvasin tän vastauksen!!! Mut päästä vaan se kissas vapaaksi ;)
[/quote]

Mulla on kaksi kissaa jotka EI ikinä ole ulkona ilman valvontaa, valjailla käydään joskus. Olen todellakin sitä mieltä että kissoja ei saa pitää taajama alueella vapaana. Juuri sen takia että kissoille ei voi laittaa rajoja että missä saa käydä tarpeillaan ja kenen pihalle saa ja ei saa mennä, ja sen takia että on myös sun kaltaisia sairaita ihmisiä ketkä murhaa viattomia eläimiä.

Vierailija
53/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti näitä kissanomistajia. Jos omistaisin kissan, en ikinä antaisi sen liikuskella ulkona taajamassa yksinään, johan se jäisi auton alle tai onnistuisi muuten päästämään itsensä hengiltä. Ja mitä iloa siitä kissasta muutenkaan olisi, jos se on 90% ajasta ulkona eikä käy sisällä kuin ehkä syömässä nopeasti? Maatiloilla ymmärrän koska kissa pysyy siellä omassa pihapiirissään ja pyydystää tuholaishiiriä, mutta jossain lähiötaajamassa en todellakaan tajua, miksi sen kissan pitää antaa olla vapaana. Kuseskelevat ja paskovat ihmisten pihoille ja hiekkalaatikoihin, tappavat pikkueläimiä ja juoksentelevat ajoteillä. Mitäs sitten, kun kissa hyppääkin jonkun pihalle missä on vapaana koira, joka käy saman tien tunkeilijan kimppuun? Tullaan vaatimaan katinraadosta korvauksia, koska itse jättivät sen heitteille ja oman onnensa nojaan? Entä kun kissa jää auton alle, vaaditaanko siitäkin korvauksia? Tai syö myrkkyjä, jotka on jätetty puutarhaa tuhoavalle myyrälle? Otetaan vain uusi tilalle ja toivotaan, että se on fiksumpi? Sairasta, eihän kukaan anna koirankaan lähteä omille teilleen pihasta ilman valvontaa. Kissa valjaisiin ja liekaan, jos on pakko antaa sen olla ulkona. Niin koiranomistajatkin tekevät. 

Ja siis ihan oikeasti, miksi hankkia kissa jos sitä kuitenkin näkee vain sattumoisin silloin ja tällöin sen ollessa koko ajan omilla teillään?

Vierailija
54/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up