Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taajamassa kissa vapaana... Voinko ilmoittaa mihinkään?

Vierailija
15.05.2014 |

Asun eräässä pienessä kaupungissa, keskustaan noin kilometri. Olen kiinnittänyt huomiota kissaan, joka liikkuu täällä kerrostalojen välissä joka päivä vapaana. En ole hirveän huolissani, sillä se tuntuu osaavan väistää niin autoja kuin ihmisiäkin. Mutta eihän tällainen varmaan ole sallittua? Mihin voisin ilmoittaa kissasta? Omistajaa en varmastikaan löydä, pieni alue kuitenkin täynnä jos jonkinlaista taloa...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:08"]Mua veetuttaa noi narunpäässä ulkoilevat koirat. Paskakasoja katukäytävät ja metsäpolun varret täynnä. Saatikka niiden haukkukakofonia kun ohitse menee. Mihkä voisi ilmoittaa?

[/quote]

Onhan nekin harmillisia ja varmasti koiratonta vituttaa, mutta aatteleppa jos ne paskat olis sun pihalla ja lasten hiekkalaatikossa, koira juoksis pitkin sun pihaa niin ettet uskalla laskea mahdollisia pienempiä eläimiäsi pihalle ja kaikki kasvimaan annit haisis iin kuselle ettei uskalla syödä. Veikkaisin että kyllä suo ärsyttäis vielä vähän enemmän

Olen kuitenkin pahoillani koirankakoista. Lähellä asutusta korjaan pois mutta "väljemmällä seudulla" saatan jättää.

Vierailija
22/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa saa liikkua vapaana myös taajamassa. Kunhan ei mene lasten leikkipaikoille tai yleisille uimarannoille. Voitte tarkistaa.

Kissa on luotu luontoon pyydystämään. Ei pidettäväksi neljänseinän sisällä ihmisen paijattavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa peittää aina paskansa.

Vierailija
24/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa peittää aina paskansa.

Vierailija
25/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:02"]Meillä kävi kanssa joku naapurin kissa kuseksimassa nurkissa ja sen jälkeen kun oli kussut lastenrattaisiin sai melkoista kyytiä. Koita saada kiinni ja vie löytöeläintarhaan. Eiköhän se omistaja jossain vaiheessa opi tavoille.

[/quote]

Ei ulkokissa opi ikinä enää sisäkissaksi. Se on kissalle pelkkää kiusantekoa lukita se sisään, kun on tottunut ulkoilemaan.

Vierailija
26/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...

[/quote]

kivasti säilyy naapurisopu :) mitäs sitten kun lapsesi isompana vaikka metelöivät ja vahingossa vaikka pyöräilevät naapurin pihalka?

[/quote]

Mun lapset ei todellakaan pyöräile vahingossakaan heidän pihallaan. Siinä on aita välissä ja lapset ymmärtää eron oman pihan ja naapurin pihan välillä, toisin kun naapurin kissat. En laske heitä yksin ulos ennen kun ymmärtävät. Omakotitalon pihalla saa lapset meluta niin paljon kun lystää päivällä. Tietenkään siis mitään älytöntä musiikin pauketta ei ole soveliasta tuottaa mutta sen verran mitä lapsista leikeissä lähtee ääntä, on naapurien siedettävä. Tai sitten muuttavat kissoineen jonneen maalle. Kaksi ongelmaa ratkeaa kerralla.

Vierailija
27/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:22"]

Kissa saa liikkua vapaana myös taajamassa. Kunhan ei mene lasten leikkipaikoille tai yleisille uimarannoille. Voitte tarkistaa.

[/quote]

Miten se kissanomistaja valvoo vapaana juoksevaa kissaansa, ettei se mene leikkipaikoille tai uimarannoille? Melko mahdoton tehtävä, sanoisin. Eli käytännössä kissojen pitäisi olla taajamassa sisällä tai ulkoilla valvotusti narussa niinkuin koirat.

Vierailija
28/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...

[/quote]

kivasti säilyy naapurisopu :) mitäs sitten kun lapsesi isompana vaikka metelöivät ja vahingossa vaikka pyöräilevät naapurin pihalka?

[/quote]

Mun lapset ei todellakaan pyöräile vahingossakaan heidän pihallaan. Siinä on aita välissä ja lapset ymmärtää eron oman pihan ja naapurin pihan välillä, toisin kun naapurin kissat. En laske heitä yksin ulos ennen kun ymmärtävät. Omakotitalon pihalla saa lapset meluta niin paljon kun lystää päivällä. Tietenkään siis mitään älytöntä musiikin pauketta ei ole soveliasta tuottaa mutta sen verran mitä lapsista leikeissä lähtee ääntä, on naapurien siedettävä. Tai sitten muuttavat kissoineen jonneen maalle. Kaksi ongelmaa ratkeaa kerralla.

[/quote]

ootko jostain kotkan suunnalta muuten kotoisin?

Vierailija
29/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:22"]Kissa saa liikkua vapaana myös taajamassa. Kunhan ei mene lasten leikkipaikoille tai yleisille uimarannoille. Voitte tarkistaa.

Kissa on luotu luontoon pyydystämään. Ei pidettäväksi neljänseinän sisällä ihmisen paijattavana.

[/quote]

Joo ei mua haittaa vapaana olevat kissat jos ei tosiaan mene lasten leikkipaikoille (meidän piha) tai uimarannoille. Olen aika varma ettei lapsettomienkaan ihmisten pihalle saa mennä, ainakin toivon niin. Tätä on käytännössä mahdotonta toteuttaa. Kissa ei nimittäin omi rajoja minne saa mennä, minne ei.

Kissaa ei ole luotu pyydystämään suomen luontoon. Kissa on tuotu tänne lemmikiksi tai rottia pyydystämään maalle (jossa saa olla vapaana). Voit tämän itse tarkistaa

Vierailija
30/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen kotkasta kotoisin mutta asunut riihimäellä jo 8 vuotta. Mistäs arvasit?

Vierailija
31/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläinsuojeluun vieminen ei auta (mitä kyllä ihmettelen, yleensä luovutetaan eteenpäin vain sisäkissoiksi tai valvottuun ulkoiluun) niin keinot kyllä vähissä :( korkea aita pihan ympäri varmaan ainoa keino. Itse kahden sisäkissan omistajana en tuollaista vapaasti ulkoilua ymmärrä, eikä 8-15 kissaa ole normaali määrä. Voisikohan tuon eläinsuojeluyhdistyksen toiminnasta valittaa esim. SEY:lle joka on Suomen eläinsuojelujärjestöjen keskusliitto? Yleensä yhdistykset pelastavat kissoja noista "kissapopulaatioista" joissa kissat on jätetty heitteille ulos.

Vierailija
32/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette luonnosta vieraantuneita. Ihme vouhotusta.

Vierailija
33/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Omaan yliluonnollisia kykyjä hahmottaa kissanloukuttajien lokaatiot ;)

Vierailija
34/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:33"]Jos eläinsuojeluun vieminen ei auta (mitä kyllä ihmettelen, yleensä luovutetaan eteenpäin vain sisäkissoiksi tai valvottuun ulkoiluun) niin keinot kyllä vähissä :( korkea aita pihan ympäri varmaan ainoa keino. Itse kahden sisäkissan omistajana en tuollaista vapaasti ulkoilua ymmärrä, eikä 8-15 kissaa ole normaali määrä. Voisikohan tuon eläinsuojeluyhdistyksen toiminnasta valittaa esim. SEY:lle joka on Suomen eläinsuojelujärjestöjen keskusliitto? Yleensä yhdistykset pelastavat kissoja noista "kissapopulaatioista" joissa kissat on jätetty heitteille ulos.

[/quote]Jaa, lainaus ei toiminut. 7:lle siis tämä.

Vierailija
35/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten olemassa jotain kissoille vaaratonta karkotinta, jota voisi laittaa hiekkalaatikkoon? Naapurin herttainen mummeli päästää kissan kerran päivässä ulos enkä ihan oikeasti raaski mennä valittamaan. :( mutta ei nw kissankakat hiekkalaatikossakaan naurata!

Vierailija
36/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:35"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:17"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:13"]Sanoin naapurille tosta että niiden kissat kuseksii ja kakkaa meidän lasten hiekkalaatikkoon niin vastaus oli: osta kannet.. silloin mulla pimahti, tää ei nimittäin ollu eka kerta kun aiheesta puhutaan. Totesin vaan että rouva on hyvä ja voi ihan itse meille semmosen kannen ostaa, ei ole nimittäin ilmasia eikä pitäs olla mun tehtävä huolehtia hänen elukoittensa paskoista. Sanoinpa siihen vielä että jos kannet ei ilmesty ja vielä yksi kissan paska laatikost löytyy niin kannan sen heidän postilaatikkoon ja loukutan sen kissa enkä tosiaan vie minneen eläinsuojeluun. No ei oo tullu kansia eikä kissat edelleen pysy kiinni joten lähdempä loukun ostoon...

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Omaan yliluonnollisia kykyjä hahmottaa kissanloukuttajien lokaatiot ;)

[/quote]

No pieleenhän se meni. Nykyään en juurikaan vaikuta kotkassa. Muutaman kerran vuodessa max.

Vierailija
37/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää luojaa ettei teillä ole suurempia ongelmia! Oikeasti! Kissa pihalla, on se ihan järkyttävää. Varmaan hiiret, myyrät ja rotat on mielyttävämpiä.

Vierailija
38/55 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 23:51"]Kiittäkää luojaa ettei teillä ole suurempia ongelmia! Oikeasti! Kissa pihalla, on se ihan järkyttävää. Varmaan hiiret, myyrät ja rotat on mielyttävämpiä.

[/quote]

Hiiriä tai niiden ulosteita en ole koskaan ennen nähnyt pihallamme, nyt kun kortteliin muutti kissaperhe niinjohan niitä löytyy kuolleena portailta

Vierailija
39/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/55 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 22:42"]Meidän pihassa liikkuu taas orava vapaana. Mihin voisin ilmoittaa?
[/quote]

Käykö oravat kusella ja paskalla lasten hiekkalaatikoissa? Rakastan kissoja ja niitä on meillä kaksi, mutta taajama alueella EI saa pitää kissoja vapaana ilman vahtimista sen enempää kuin koiriakaan.