Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Camelina-öljy kokemuksia?

Vierailija
20.12.2020 |

Väitetään vaikuttavan positiivisesti kohonneisiin veren sokeri- sekä kolesteroliarvoihin. Kokemuksia? Hyötyjä/haittoja?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen suoraan tuottajalta Turengista 3 litran gallonan ja toinen on menossa ja sitä ennen pari kaupan pulloa? Kolesteroliarvoihin ei ole ollut mitään vaikutusta? Aloitin kuukausi sitten kolesterolilääkityksen (Rosuvastatin 5 mg) ja arvot muutteivat heti hyviksi. Camelinan käyttöä jatkan edelleen eli ruokalusikallinen joka aamu. Ja haen tai tilaan suoraan tuottajalta eli rahat menee tuottajalle eikä kaupalle.

Vierailija
42/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että suvussa perintönä kulkevaa korkeaa kolesterolia ei mitkään öljyt laske? Lääke on ainoa keino! Olen käyttänyt Cameliinaa jo kohta vuoden ja aion jatkaa sen käyttöä jatkossakin. Lääkitys alensi kokonais kolesterolin 4.1 ja HDL ja LDL arvotkin muuttuivat hyviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytän kaikki öljyt kaapissa avattuna, en jääkaapissa. 

Camelinan sekoitan kaurapuuroon, niin hyvin menee.

Vierailija
44/60 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisestä 2 tl annoksesta vatsani todella kipeäksi ja turvonneeksi. Kesti 6 t.

En ota enää!

Vierailija
45/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän pahan makuista on. Miten kukaan pystykään sitä alituiseen käyttämään? Tuon yhden putelin, kun saan jotenkin kitusiini vedettyä niin en osta enää, itsensä kiduttamiselta tuntuu.

Äsken otin vähän smootihien seassa. En montaa tl päivässä pysty varmaan ottamaan ikinä, mutta katotaan. Tämä oli vasta toinen päivä.

Vierailija
46/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin sanoa, että suvussa perintönä kulkevaa korkeaa kolesterolia ei mitkään öljyt laske? Lääke on ainoa keino! Olen käyttänyt Cameliinaa jo kohta vuoden ja aion jatkaa sen käyttöä jatkossakin. Lääkitys alensi kokonais kolesterolin 4.1 ja HDL ja LDL arvotkin muuttuivat hyviksi.

Mulla laski arvot riittävästi ku siirryin kasvissyöjäksi. 

Molemmin puolin suvussa korkeat kolesterolit.

Vierailija
47/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla laski arvot riittävästi ku siirryin kasvissyöjäksi. 

Molemmin puolin suvussa korkeat kolesterolit.

Olen kasvissyöjä ollut 47 vuotta ja silti kokonaiskole 5,1, mutta suklaata tykkään syödä ja lasiin en syle. Nyt olen ollu suklaata syömättä ja alkon käyttöä vähennetty, mutta juustokin on yksi tekiä, sitäkin yritän vähentää. Lokakuussa on labra koleen. camelia öljy kokeilussa, yok!

Vierailija
48/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävän pahan makuista on. Miten kukaan pystykään sitä alituiseen käyttämään? Tuon yhden putelin, kun saan jotenkin kitusiini vedettyä niin en osta enää, itsensä kiduttamiselta tuntuu.

Äsken otin vähän smootihien seassa. En montaa tl päivässä pysty varmaan ottamaan ikinä, mutta katotaan. Tämä oli vasta toinen päivä.

Eihän se maistu melkein miltään, oisko sulla jotain huonoa tai jopa pilalla olevaa erää.

Vierailija
49/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se maistu melkein miltään, oisko sulla jotain huonoa tai jopa pilalla olevaa erää.

On mutkin kirjoittaneet sen maistuvan pahalle. Js sinulta on menny koronan myötä makuaisti? 

Makuaistia ei tartteis olla, jos meinaa camelinaa käyttää.

Vierailija
50/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alensi mun kolestrolin, en tarvii enää lääkettä

Ei ole olemassa vertaisarvioitua tutkimusta, joka osoittaisi noin suoraviivaisen vaikutuksen. Mutta jos korvaa kovat rasvat (esim. voi) pehmeillä rasvoilla (kasviöljyt) ja vähentää punaisen lihan syömistä sekä lisää kalan syömistä, niin ihan varmasti kolesteroliarvot paranevat, mikäli ei ole kyse geneettisesti korkeista arvoista.

Myöskään verensokeri ei korjaannu pelkästään sillä, että ottaa lusikallisen camelinaa päivässä.

Kolestroliarvojen alenemisesta on tutkimus Suomesta Camelinaa käyetettäessä. Hesarissa taisi olla juttua siitä. Jotkut kalaöljykapselit sen sijaan voivat jopa nostaa kolestrolia. Mitään haittoja ei Camelinan käytöllä havaittu. Pitää siis nauttia kuumentamatta.

Vierailija
51/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeöljyä myynnissä, ostakee ostakee! Jopa syöpä sillä paranee!

Vierailija
52/60 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin, ei sopinut mun vatsalle. 

Vierailija
53/60 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun öljy käsitellään teollisesti, joutuu se semmoiseen myllytykseen, että minun on mahdotonta uskoa enää sen hyvyyteen, näin on käynyt rypsiöljyllekin. - Camelinaa onneksi myydään myös muodossa joka ei sovi paistamiseen eli uskon ja toivon, että se on se terveellisin.

Vierailija
54/60 |
15.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

312

Vierailija
55/60 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alensi mun kolestrolin, en tarvii enää lääkettä

Ei ole olemassa vertaisarvioitua tutkimusta, joka osoittaisi noin suoraviivaisen vaikutuksen. Mutta jos korvaa kovat rasvat (esim. voi) pehmeillä rasvoilla (kasviöljyt) ja vähentää punaisen lihan syömistä sekä lisää kalan syömistä, niin ihan varmasti kolesteroliarvot paranevat, mikäli ei ole kyse geneettisesti korkeista arvoista.

Myöskään verensokeri ei korjaannu pelkästään sillä, että ottaa lusikallisen camelinaa päivässä.

En tiedä miten on mutta. Aloin ottaa lusikallisen päivässä ilman muita muutoksia elintavoissa kok kol laski 4.7stä 4.1een kun mittausten välillä oli 2 kk.

Kuin tästä öljystä taannoin  Hesarin artikkelin ja siksi päätin kokeilla. 

Vierailija
56/60 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä sain   LDL.  K olesterolin alemmas 1.2 jota kardiologi sanoi hyväksi .Ja muutkin aleni viitearvoihin HDL ja Triglyt. Syön myös kaurapuuro aamulla.

Vierailija
57/60 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä sain   LDL.  K olesterolin alemmas 1.2 jota kardiologi sanoi hyväksi .Ja muutkin aleni viitearvoihin HDL ja Triglyt. Syön myös kaurapuuro aamulla.

Kaura laskee LDL-kolesterolia. Pitää syödä joko 2 palaa täyskauraista leipää tai 2 lautasellista kaurapuuroa tai 8 rkl kauralesettä päivittäin. Kaurassa on myös samoja vaikutusmekanismeja kuin Ozempicissa eli se lisää kylläisyyttä ja suolistohormonien toimintaa. 

Vierailija
58/60 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty käyttämään karmean maun vuoksi. Mutta joo onhan siinä hyvä rasvahappokoostumus, tutkitusti voi alentaa kolesterolia, ja tämä ei ole edes mikään nykyajan prosessoinnilla syömäkelpoiseksi tehty öljykasvi vaan on käytetty camelinaöljy erityisesti Saksassa ja Venäjällä jo Rooman valtakunnan ajoista alkaen öljykasvina. 

Minulla on erinomaiset kolesteroliarvot, eikä ole ikinä olleet edes koholla ja käytän vain ekstra neitsytoliiviöljyä ja seesamiöljy sekä sydänmerkillistä oliivioivariinia, jossa rasvaa 60% Näitä kaikenlaisia siemenöljyjä koitan vältellä, kalaa pyrin syömään viikottain. Paino normaali.

Vierailija
59/60 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä ennen leikkausta! Sain noottia kirurgilta. 

Vierailija
60/60 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle tosi hyvä, ainut öljy, joka oikeasti imeytyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä