Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Camelina-öljy kokemuksia?

Vierailija
20.12.2020 |

Väitetään vaikuttavan positiivisesti kohonneisiin veren sokeri- sekä kolesteroliarvoihin. Kokemuksia? Hyötyjä/haittoja?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuota mutta maku tosiaan paha. Mies kieltäytyi ottamassa mutta itse olen koettanut käyttää. Dippaan leipään.

Itse en koe makua pahana. Laitan 3x päivässä teelusikallisen leivälle, puuroon, ruoan päälle tai salaattiin. Ei nyt mitään herkkua varmasti paljaaltaan, mutta noin uppoaa hyvin.

Kiinnostaa tuo tehtaalta tilaaminen. Mitä merkkiä syötte?

Vierailija
22/60 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itselläni Impolan Kasvitilan öljy käytössä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita käyttäjiä? Tämä vaikuttaa lupaavalta. Itsellä vain vähän koholla.

Vierailija
24/60 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen pullo nyt menossa, Prismasta ostin. Kiva nähdä tehoaako. Olen toiveikas. Kol 5.7, sitä haluan alemmas. Suvussa vahvana sepelvaltimotautia. Itse koen sen maun ihan hyväksi eli otan sitä suoraan ruokalusikallisen, ei tee pahaa.

Vierailija
25/60 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varokaa tätä!!!!! Se on tuotteen myyjä joka näitä aloituksia tekee!!!

Hönö.

Vierailija
26/60 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähti kokeiluun maaliskuussa. Elokuussa näkyy, miten toimii. Mielenkiintoista!

miten kävi, joko on tulokset tulleet

Vierailija
27/60 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Turegista galonan (2,5 - 3 litra) camelina öljyä ja olen ottanut sitä jokapäivä ruokalusikallisen puolenvuoden ajan? Kävin viimeviikolla labrassa ja aloitin alkuviikosta kolesterolilääkityksen. Camelina ei laskenut yhtään kokonaiskolesteroliarvoa eikä lisännyt hyvän kolesterolin osuutta! Aion silti käyttää loppuun ostamani camelinan sillä on siitä varmaan enemmän hyötyä kuin haittaa? Syön terveellisesti ja liikun paljon. Lääkäri sanoikin, että ns ”perinnölliseen” korkeaan kolesteroolia ei elintavat ja liikunta alenna. Sen olen todennut jo vuosia, mutta nyt kun mittarissa on 70, niin päätin aloittaa kolesterolilääkityksen, koska suvussa on paljon erilaisia sydän/verisuonisairauksia kuulun kuulemma korkeaan kardiologisten sairauksien riskiryhmään. Minulla ei vielä ainakaan ole mitään sairauksia eikä pillereitä. Lopuksi totean, että ennen cameliinaa käytin pellavasiemenöljyä ja sama tulos arvot ei parantuneet.

Vierailija
28/60 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolenvuoden päivittäisellä käytölle en huomannut haittoja enkä hyötyjä ja sen todistaa labratulokset. Aloitin viikko sitten kolesterolilääkityksen, mutta jatkan silti camelinan tai pellavasiemenöljyn käyttöä.

Vierailija
29/60 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laski viiden pintaan? Eihän se ole hyvä eikä se kokonaiskolesteroli arvo ole se määrittävä tekijä vaan se paljonko on hyvää/huonoa (LDL/HDL) kolesterolia? Minulla on juurkin kokonaiskolesteroliarvo viiden pintaan, mutta liikaan huonoa ja viian vähän sitä hyvää. Siksi perhe ja sukutaustojen vuoksi minutkin lasketaan korkean kadriologisten sairauksien riskiryhmään ja aloitin viikko sitten kolesterolilääkityksen. Olen täysin terve seitsemänkymppinen ukko. Olen käyttänyt vuosia pellavasiemenöljyä ja nyt puolivuotta cameliinaa eikä kummallakaan ollut mitään mainittavaa vaikutusta kolesteroliarvoihin.

Vierailija
30/60 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokonaiskolesteroliarvo 5.1, mutta sehän ei ole se ratkaiseva tekijä vaan HDL ja LDL suhde. Minullakin perhe/sukutaustojen vuoksi aloitettiin lääkitys kun täytin 70 v.

Vierailija
31/60 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut kolesteroliarvoihin mitenkään, mutta vatsa toimi iloisesti.

Vierailija
32/60 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti 75%:lla sydänkohtauksen saaneista oli suositusten mukainen tai sitä alempi kolesterolitaso. Camelinassa on paljon alfalinoleenihappoa, josta teollisuus on tehnyt Omega-3-rasvan, mitä se ei ole.  Se on todellisten Omega-3-rasvojen (DHA, EPA) esiaste. Tutkimusten mukaan alfalinoleenihappo muuttuu EPA- ja DHA-rasvoiksi ihmiselimistössä hyvin huonosti, noin 0 %4%. Alfalinoleenihapon väitetyt terveysvaikutukset ovat hyvin kyseenalaisia. Tehdyt tutkimukset sen hyödyistä ovat sitä tavallista ruokatutkimusjargonia, jolla saadaan paskakin muuttuman terveysruuaksi.

Vierailija
33/60 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nauttinut reilun puolenvuoden ajan ruokalusikallisen cameliinaa joka päivä eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta kolesteroliarvoihin? Kuinka paljon cameliinaa/pellavasiemenöljyä pitäisi nauttia päivittäin saadakseen kolesteroliarvot LDL/HDL kohdalleen? 

Vierailija
34/60 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolitasoni aleni päälle kuudesta päälle viiteen puolessa vuodessa.

Vierailija
35/60 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oman kokemukseni tännekin kun kerran sitä Camelina-öljystä kysyttiin.

Minulla on aina ollut korkeat kolesteroliarvot ja päätin siksi kokeilla myös Camelina-öljyä josko sillä saisi tasoja alemmas kun en oikein ole innokas kolesterolilääkkeitäkään syömään. Ikää on siis lähemmäs kuusikymmentä.

Kokonaiskolesteroli on ollut tyypillisesti 6,5-8. Viimeinen mittaus ennen Camelina-öljyn käyttöönottoa oli 8,2.

Käytin Camelinaa yhden ruokalusikallisen päivässä jotain 3 kuukauden ajan kunnes menin mittauttamaan arvot uudelleen, tulos oli 7,8.

Testin loppulokseksi varmaan sopisi kommentti Nokian taannoisesta yrityksestä kehittää ylivoimaista järjestelmäpiiriä: Riuttahaita toivottiin, Säynävä saatiin.

Camelina-öljyn syöminen ei siis laskenut Kolesteroliarvoja käytännössä yhtään.

Alun perinkin epäilytti että joku öljy voisi merkittävästi laskea kolesterolia vaikka sinänsä kasviöljyn käyttö ruoanlaitossa on varmaan terveellisempää kuin voi tai margariinit.

Nyt sitten pitäisi varmaan miettiä kolesterolilääkitystä. Mielenkiintoista on se että monet joilla on varsin maltillinen kolesteroliarvo, jotain 5 paikkeilla, aloittavat lääkityksen koska heillä on sukurasite sydän -ja verisuonitauteihin.

Minulla taas sellaista ei tiettävästi ole mutta silti kolesteroliarvot ovat selvästi koholla. Aika usein sepelvaltimotauti tulee sellaisille joilla kolesterolit ovat varsin alhaalla. Sen kun tietäisi mikä merkitys kolesterolilla on todellisuudessa verisuonien tukkeutumisessa

Mutta ei kai tuon öljyn syömisestä mitään haittaakaan ole.

Vierailija
36/60 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camelina-, hamppu- sekä rypsi- ja rapsiöljyn etu verrattuna muihin mainittuihin öljyihin on se, että niissä on runsaasti myös omega-3-rasvahappoja. Näillä rasvahapoilla on muita terveyttä edistäviä vaikutuksia, jotka eivät suoranaisesti liity kolesteroliin.

Vierailija
37/60 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kokonaiskolesteroli arvo einole tärkeä vaan HDL/LDL suhde keskenään eli hyvä ja huono? Itsellä oli kokonais arvo 5.1, mutta pahankolesterolin taso oli liian korkea ja hyvän liian matala. Neljä viikkoa sitten aloitin Atorvastatin lääkkeen oton, mutta se vei yöunet ja viikko sitten vaihdettiin Rosuvastatiniin ja ei sivuvaikutuksia.

Vierailija
38/60 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tutkimuksista, mutta ei vaikuttanut mitenkään kolesteroliarvoihin reilun puolenvuoden käytön aikana. Aloitin kolesterolilääkityksen noin kuukausi sitten. Siitä huolimatta olen juuri lähdössä hakemaan Turengista samanlaisen 3 litran asitian kuin olen jo käyttänyt. Uskon kuitenkin ettei camelinan käytöllä ole haittoja eli enemmän siitä on hyötyä kuin haittaa vaikka se ei kolesteroliarvoihin vaikutakkaan?

Vierailija
39/60 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 litran pänikkä on mennyt ja sitä ennen pari pullollista cameliinaa? Ei vaikutusta kolesteroliarvoihin vaikka toisin väitetään? Jatkan silti camelinan käyttöä!

Vierailija
40/60 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli se lääke joka alensi? Käyppä labrakokeissa muutaman kuukauden kuluttua lääkkeen lopettamisen jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi