Eerikaa ei autettu
http://m.iltalehti.fi/iltvuutiset/201405150180541_v0.shtml
Ai kamala tuo hätäpuhelu. Kun avasin videon. Hyi olin jo unohtanut mitä kaikkea hirveyksiä ne kaki olivat tehneet. :(
Kommentit (34)
Meille opetettiin jo sosionomin koulutuksessa, että tilanteeseen tartutaan heti. Ja vaikka ylitöinä, jos niikseen tulee. Ei voi kuin ihmetellä.
Ihan menee kylmät väreet pitkin selkäpiitä, kun ajatettelee mihin iljettävyyksiin sadisti kykeneekään ja sitten tekoaan vähättelemään ja kikattelemaan kuulustelussa, huh.
Luulen ettei Sirpa pode huonoa omatuntoa. Luulenpa että Touko potee. J
^ Niin, tuskin noin pahasti mieleltään sairas ihminen edes ymmärtää toimintansa mielipuolisuutta saati näe siinä mitään pahaa. Toinen ehkä jopa heikkolahjainen. Noh, he ovat elinkautisensa saaneet. Miten lie sitten tuo viranomaisten syytteiden laita.
Olin 10-vuotias - melkein 11 - silloin, kun kuulin ensimmäisen kerran Eerikan tapauksesta syksyllä 2012 (olen siis nyt 12). Siitä lähtien minua on ärsyttänyt, että Eerikaa ei autettu. En käsitä, miksi Eerikan isä ja tämän naisystävä edes tekivät noin! :(
^ He tekivät noin koska ovat hyvin sairaita ihmisiä ja sairautensa vuoksi vaarallisia toisille ihmisille ja siksi heidät suljetaan yhteiskunnassa valvottuun laitokseen loppuelämäkseen.
Tiara päässään. Sossut osasyyllisiä.
^ Kyllä! Heillä oli mahdollisuus montaa kertaa tarttua toimeen ja pelastaa Eerika. Mutta kun ei niin ei.
Niin. Eerika kuoli koska viranomaiset tekivät kaikkensa säilyttääkseen huoltajuuden biologisella vanhemmalla. Te olette sitä mieltä et heti olisi pitänyt toimia.
Sit te samat olette sitä mieltä et suomessa sijoitetaan ja huostaanotetaan eli suorastaan varastetaan lapsia vanhemmiltaa ilman syytä.
Mitä te haluatte tehtävän ja miten?
Äidistä ei jostain syystä ollut huoltajaksi.
Antaisitte asian olla ja luuletteko te ette sossun työ on helppoa, kun kaiken mailman akat kuormittaa naurettavilla ls-ilmoituksilla ja heidän pitää erottaa mikä on aiheellista ja mikä aiheetonta.
Useampi ilmoitus meistä tehty ja aina sossujen ääni muuttunut, kun ovat kotonamme käyneet. Ei vaan jätä muutama naapurin akka rauhaan. Vastaanotolla ovat vielä olleet tympeitä, mutta kotonamme ystävällisiä ja koulun palaute on ollut hyvä.
Jostain luin, että äiti olisi tuonut valvotuissa tapaamisissa esille huolensa lapsen hyvinvoinnista eli hän oli kyllä havainnut, että lapsella ei ole kaikki ok. Pitäneekö paikkaansa, että työntekijä oli suhtautunut häneen vähättelevästi ja jopa kehoittanut odottamaan seuraavaa kertaa.
13. Hei haloo!? Eikö viimeistään lapsen koulun rehtorin tekemä lastensuojeluilmoitus tulisi ottaa vakavasti ja toimia lain edellyttämällä tavalla. Muistanet tapahtumien kulun aikajanan.
En edes muistanut, että isä oli aiemmin tuomittu lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä. :O
Pelkäsikö nämä työntekijät lapsen mummoa?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 21:29"]Pelkäsikö nämä työntekijät lapsen mummoa?
[/quote]
No eikös se mummo käskyttänyt niitä sossuja antamaan Eerikan takaisin sinne Toukon luokse. Siis silloin kun oli hetken sijoituksessa.
^ Pahinta olisi jos kävisi ilmi, että mummo on ollut päsmärinä. Tiedä mitä muita kauheuksia vielä voikaan esille tulla.
Käsittääkseni tekijöiden tietokone ratsattiin ja olivat kuvanneet hirmutekojaan. Sitä en tiedä ovatko jakaneet niitä muille, mutta sadistista touhua, huhhuh.
Ei autettu ja sekös tässä suututtaa. Miten ihminen voi elää itsensä kanssa eikä toimi lapsen hädässä. Ei mahdu mun jakeluun.