Kypsyysnäyte AMK?
Voisko joku vääntää rautalangasta ja kertoa mitä tarkoittaa opinnäytetyön teoria? Sellasta sanaviidakkoa koko AMK ja nyt kun viimein sain opinnäytetyön tehtyä, niin kypsyysnäytteeseen tulisi miettiä oparin teoriaa. Varmasti hyvin yksinkertainen asia, sillä onhan opinnäytetyö jo valmis. Mutta mitä teoria siis tarkoittaa? Kyseessä sos.terv.ala.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:43"]
Vanhusten hoidon taso pk-seudulla:
- kuka on vanhus, määritelmä
-hoidon tason määritelmät, luokittelu. Mitä hoidolla tarkoitetaan (kotihoito, omaishoito, vanhainkoti, ryhmäkoti..?).
- pk-seudun määritelmä
+ miten työ on toteutettu. Teitkö laadullisen vai määrällisen työn?
+ oliko työ monimuotoinen, toiminnallinen vai puhtaasti teoreettinen.
Ennen kaikkea teoria antaa perustelut menetelmien valinnalle ja mahd. ohjaa niiden tulkintaa. Tämä pitää avata.
t. nro 2, joka menee omaan kypsäriin ensi viikolla amk:ssa.
[/quote]
Tämä oli selvästi ja asiallisesti ilmaistu. Kiitos. Miksei niitä asioita ja termejä voi selittää selkokielellä vaan kätkeä sanahirviöiden taa... Nimim. kypsyysnäytteeseen myös ensiviikolla.
[/quote]
Älä mene kypsyysnäytteeseen. Veronmaksajana vaadin,ettei tasoisiasi opiskelijoita päästetä valmistumaan. Miten olet onnistunut pääsemään kouluun opiskelijaksi? Teitkö itse pääsykokeen? Teitkö itse opinnäytetyön koska sen rakenteen alku on teoreettinen viitekehys?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:55"]
Täällä ei vieläkään ole vastausta mitä TEORIA tarkoittaa???
[/quote]
http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/L2_2.html
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 18:56"]
Teoria tarkoittaa koko sitä tekstin osaa opinnäytetyössäsi, johon olet käyttänyt lähteitä. Korjatkaa, jos olen väärässä.
[/quote]
Haha, mikä vitsi :D Mutta ilmeisesti totta AMK:ssa, jossa lähteiden käyttökin on mitä sattuu.
Ei oo totta. Tätäkö on AMK-taso sitten kuitenkin?
Meidän opettaja(Lehtori) sanoi kerran, että yliopistossa vain brillieerataan hienoilla sanoilla, ei muuta.
ST-Insinööri kirjoitti:
Meidän opettaja(Lehtori) sanoi kerran, että yliopistossa vain brillieerataan hienoilla sanoilla, ei muuta.
0/5
Teoria tarkoittaa koko sitä tekstin osaa opinnäytetyössäsi, johon olet käyttänyt lähteitä. Korjatkaa, jos olen väärässä.