Lontoon au pair -skeneä tuntevat!
Kuinka paljon nykyään maksetaan iltalapsenvahtimisesta, jos au pair keikkailee toisessa perheessä? Tuntitaksa tai koko illalle könttäsumma?
Kommentit (7)
Mulla on se käsitys, että siellä aupair otetaan nannyn halvemmaksi versioksi ja työtunteja kertyy viikossa paljon sallittua enemmän. Päivähoito on niiin kallista, että aupair on halvin vaihtoehto. Iltaisin on niin raatona, ettei jaksa eikä ehtisikään minnekään iltakeikoille. Kannattaa selvittää työtunnit tosi tarkkaan ennen lähtöä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 10:05"]
Sitähän mä kysyin...
[/quote]
Kysyit iltatöiden taksaa, jos keikkailee muissa perheissä. Mutta jos oma perhe vaatii töitä peruspalkalla esim. 10-12 h/pv, niin ajattelitko vielä lähteä keikalle... Aupair-systeemi seillä on suurimmaksi osaksi ihan riistoa. On erittäin hyvä tuuri, jos saa hyvän perheen, joka noudattaa sopimuksia.
Jos nyt kuitenkin pysyttäisiin asiassa..
Selvennyksen vuoksi: olen au pairin "host-emäntä", ja au pairimme tekee työtä 4-5 tuntia päivässä. Joskus (esim. lomien aikaan) tarvitsemme lainaan ulkopuolista au pairia, ja kyselen tuollaisten keikkailtojen taksoja siksi, että saan vähän hajua, mikä on sopiva summa nykyään (edellisestä keikkailijan käytöstä on aikaa parisen vuotta).
ap
up