Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvo minua! Työtilanneprobleeman kanssa.

Vierailija
15.05.2014 |

Olen nyt mukana projektissa joka päättyy loppukesästä.  Ihan ok työtä, muttei koulutustani vastaavaa ja melko kehno palkkakin. Olen ajatellut että kun tämä loppuu pääsen kunnolla hakemaan parempia töitä omalta alalta. 

No nyt sitten minulle tarjottiinkin heti tämän jälkeen alkavaksi vähän saman tapaista työtä määräajalle melko pitkäksi aikaa, mutta palkka yhtä huono eikä ole omaa alaa, eikä välttämättä ole mitään jatkomahiksia. Pitäisi nyt tietää otanko vai en! 

Eli en nyt tiedä otanko taas "huonomman" pätkän hommia joihin en kuitenkaan aio uraani rakentaa vai otanko riskin ja kieltäydyn siitä ja etsin oman alan töitä, joiden saamisesta ei ole tällä hetkellä takuuta? Tilanne omalla alalla aika vaihteleva, välillä paikkoja paljon auki, välillä vähemmän, mutta ei toivoton tilanne. Koska en voi kuitenkaan heti siirtyä oman alan hommiin vaan vasta kun tämä nykyinen loppuu en voi niihinkään heti kovin aktiivisesti nyt hakea.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat loppukesästä uusiin hommiin niin kyllä niitä pitäisi hakea jo! Nyt on paljon paikkoja auki ainakin mun alalla jotka alkavat elo- tai syyskuun alusta. Mun neuvo olisi, että älä jatka huonossa hommassa tai jos jatkat niin pyydä määräaikaiseen sopimukseen ehto, että voit irtisanoutua siitä aiemmin. Parhaiten varmaan itse tiedät tilanteesi ja sen, miten hyvin voit saada oman alan töitä, mutta omassa tilanteessa siis en ottaisi tuota tarjottua paikkaa vastaan (luotan siihen että saan töitä, eikä ole ihan katastrofi jos joudun hetken olemaan työttömänä).

Vierailija
2/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaah, huomiseen asti aikaa päättää... toisaalta ja toisaalta.. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä siihen tosiaan että voit tarvittaessa irtisanoutua ilman mitään seuraamuksia.

Vierailija
4/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työ vastaan, mutta tee sellainen sopimus, jossa on toisen työpaikanetsinnän kannalta sopivat irtisanoutumisehdot. Olisi ikävä tilanne, jos uuden työpaikan löytyessä irtisanoutuminen ilman sanktioita ei olisi mahdollinen. MUTTA, jos työ on mielestäsi täyttä paskaa, niin sitten ei kannata jatkaa. Jos työstä ei keksi mitään positiivista, niin ei kannata jäädä katkeroitumaan sinne.

Vierailija
5/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voin pyytää ja sitten jos he eivät haluakaan ottaa minua niin sitten olkoot niin. Se voisi olla "kompromissi".

ap

Vierailija
6/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti alasta, mutta kesän yli olis aina kiva olla jotain jo tiedossa tässä vaiheessa vuotta...

Vierailija
7/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Työtarjouksenne kiinnostaa minua kovasti. Yritän kuitenkin parhaillani löytää alan x hommia, jotka vastaavat koulutustani ja toivomaani palkkatasoa. Mikäli lähden työskentelemään yritykseenne, haluaisin tietää millaiset jatkomahdollisuudet työtehtävilläni olisi ja onko palkkatasoon mahdollista vaikuttaa kokemuksen kertyessä? Lisäksi minua kiinnostaisi kuulla, minkälaiset irtisanomismahdollisuuteni olisivat, jos minulle tarjottaisiin oman alani töitä työsuhteeni aikana?

Näin?

Vierailija
8/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee uusi sopimus ja siihen irtisanomisehto.

Vierailija
9/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota! moni  koulutettukin tekee hanttihommia tai on jopa työttömänä!

Vierailija
10/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei... apuaah, kauhea stressi! En haluaisi tuhlata aikaa työhön joka ei auta työllistymään myöhemmin mutta ilmeisesti se olisi kuitenkin oikea teko. Koska sitten jos ei hyviä töitä tulekaan niin voi joutua vielä huonompiin.

ap

Vierailija
11/11 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä päivinä ehdottomasti otat työn! Haet muuta työskennellessäsi