Pitääkö laskun eräpäivä siirtää, jos asiakaspalautus ei ehdi perille ennen sitä?
Ei ole ikinä tarvinnut palauttaa mitään kun olen ostanut laskulla. Nyt tilanne on se, että toimituksessa kesti enemmän aikaa ja luultavasti postin pakettisuman takia palautus ei myöskään ehdi perille ennen laskun eräpäivää. Eli siirränkö, vai annanko vaan olla? Laskuhan nollautuu siinä vaiheessa kun palautus on perillä.
Kommentit (6)
Minulla jäi yksi tilaus tilaan odottaa toimitusta ja sitten se lähti takaisin lähettäjälle ilman että se olisi ikinä päässyt noutopisteeseen saakka. Maksoin Klarnan laskun eräpäivänä ja reklamoin lähettäjälle (bikester.fi, joka on siis saksalainen verkkokauppa). Odottelin että Klarna palauttaa rahat. Koska palautusta ei kuulunnut niin arvelin että he vähentävät ylisuorituksen viimeistään seuraavasta tilauksestani. Näinkään ei tapahtunut, joten otin lopulta yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun, selitin tilanteen ja sain rahat takaisin.
Parempi vaan maksaa ja karhuta sitten rahoja takaisin myöhemmin.
Klarna-laskun voi laittaa tauolle, jos palauttaa. Näin ei tarvi maksaa ja odotella palautusta.
Ota yhteyttä firmaan, joka tarjoaa laskumahdollisuuden (esim. Klarna). Minä tein kerran noin, kun pohdiskelin erään tavaran kohdalla lähes koko palautusajan sitä, pidänkö tuotteen vai en, ja samalla laskun eräpäivä alkoi olla parin päivän päässä. Lähetin paketin takaisin ja otin yhteyttä Klarnaan, että olen palauttanut paketin, tarvitseeko minun maksaa laskua. Ja ei tarvinnut, lasku mitätöitiin siinä.
Oletko ollut yhteydessä asiakaspalveluun ? Siellä tämäkin asia selviäisi, ja olisivat tietoisia asiakaspalautuksestasi, jolloin osaisivat merkitä asian tietoonsa, eikä välttämättä laskun kanssa tarvitsisi kikkailla yhtään mitään.