Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksennustauti, miten haen sairaslomatodistuksen töihin?

Vierailija
15.05.2014 |

Vai tarvitseeko kolmelle päivälle hakea? Terveyskeskukseen en voi bussilla lähteä, joten haetaanko todistus sairauden jälkeen?

Olen muutenkin miettinyt näitä todistusten järkevyyttä. Kuka sinne tarttuvassa taudissa lähtee? Eikä jälkikäteen varmasti saa, miten toimitaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakohtainen toi todistuksen tarve. Soita terveysasemalle ja kysy, tuskin ne sinua sinne haluaa.

Vierailija
2/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, saatko olla töistäsi omalla ilmoituksella pois muutaman päivän? Riippuu työpaikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän terveyskeskuksessa voi hakea todistuksen taudin jälkeen.

Vierailija
4/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittaisin terkkariin ja kertoisin että olen oksennustaudissa ja tarvitsen sairaustodistuksen töitä varten.

Ne varmasti osaa neuvoa että miten toimia, voit saada sen todistuksen jälkikäteen kun olet ainakin jo sinne kertonut olevasi sairaana.

Vierailija
5/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kysyt esimieheltä miten pitää toimia. Sitten vasta kysyt terkkarista, miten saat sen todistuksen, jos esimies sen vaatii.

Työpaikkakohtaista ja TES-kohtaista se, tarvitseeko sairaslomatodistusta toimittaa.

Vierailija
6/6 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pitää mennä hoitajalle/lääkäriin samana päivänä, itse olen soittanut ja pyytänyt ajan mahdollisimman myöhään iltapäivällä (jos olen yöllä/aamulla sairastunut) Yleensä ajanvarauksessa on tätä ehdotettukin. Sitten vaan syömättä ja juomatta ja toivot että selviät matkan oksentamatta/ripuloimatta. On siis ihan täysin työpaikkakohtaista miten pitää toimia, omalta esimieheltä voi kysyä jos ei näitä asioita ole jo töihin tullessa selvitetty. Periaatteessa todistusta ei saa jälkikäteen kirjoittaa vaikka olisi soittanutkin asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi