Miten päästään nopeammin hengellisesti eteenpäin?
Kommentit (44)
Ensin pitää löytää päämäärä. Kun olet keksinyt mihin pyrkiä, ota se osaksi jokapäiväistä elämää. Kiitollisuuden lisääminen itsessä on hyvä päämäärä. Kun kävelet kadulla ja näet ihmisiä, älä moiti heitä mielessäsi, vaan mieti mitä positiivista sanottavaa sinulla on heistä. Alussa tuo tuntuu teeskentelyltä, mutta siitä tulee pian tapa ja lopulta osa sinua - ja kas kummaa, olet kehittynyt ihmisenä! Pienin askelin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hylkää monoteismi ja ala tutustua esivanhempiesi tapaan elää ja nähdä maailma. Ei kannata lähteä merta edemmäs kalaan
Pyysin vinkkejä tiellä nopeasti etenemiseen -> kehotetaan poistumaan tieltä.
Taattua vauvaa.
Ap
Et kertonut millä tiellä olet. En kuulu kirkkoon, en usko jumaliin enkä muihin uskonnollisiin juttuihin, mutta hengellisellä tiellä olen ollut viimeiset 10 vuotta. Ei ole oikotietä, kehitystä ei voi nopeuttaa. Voit vain elää.
"Kaikki on mahdollista sille joka uskoo" eli pakko voida vaikken tiedä onko se hyvä sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla päivittäin raamattua ja rukoilemalla, kuuntelemalla hengellistä opetusta ja musiikkia, seurakuntayhteys ja uskovia ystäviä. Kannattaa varata vaikka tietty hetki päivästä hengellisille asioille, niin eivät pääse "unohtumaan". Itse ainakin koen olevani lähempänä Jeesusta silloin kun vietän aikaa Hänen kanssaan säännöllisesti. Jos jostain syystä menee pitkään ilman rukousta tai muuta niin huomaan että hengellinen elämä kärsii enkä ole enää samanlaisessa yhteydessä Pyhään Henkeen.
Minulle avautui vasta katumuksen ja paaston merkitystä ja olin ihan riemuissani. Ja siitä miten se voi vaikuttaa elämään. Haluaisin edetä. Mutta onko koko kysymys tyhmä, jos seuraan Jeesusta niin Jeesus määrittää tahdin?
Ap
Kun seuraat Jeesusta, niin kaikki tapahtuu kyllä ajallaan, voit luottaa siihen. :) Toki täytyy itse pysyä hengellisesti hereillä ja aktiivisena, mutta ei kannata pakottaa kasvua, Jeesus kyllä ohjaa oikeaan suuntaan oikeaan aikaan. Hienoa että paaston ja katumuksen merkitys on avautunut sinulle, on aina hienoa kun Pyhä Henki vaikuttaa ja antaa ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukemalla päivittäin raamattua ja rukoilemalla, kuuntelemalla hengellistä opetusta ja musiikkia, seurakuntayhteys ja uskovia ystäviä. Kannattaa varata vaikka tietty hetki päivästä hengellisille asioille, niin eivät pääse "unohtumaan". Itse ainakin koen olevani lähempänä Jeesusta silloin kun vietän aikaa Hänen kanssaan säännöllisesti. Jos jostain syystä menee pitkään ilman rukousta tai muuta niin huomaan että hengellinen elämä kärsii enkä ole enää samanlaisessa yhteydessä Pyhään Henkeen.
Minulle avautui vasta katumuksen ja paaston merkitystä ja olin ihan riemuissani. Ja siitä miten se voi vaikuttaa elämään. Haluaisin edetä. Mutta onko koko kysymys tyhmä, jos seuraan Jeesusta niin Jeesus määrittää tahdin?
Ap
Mihin pyrit? Kun on ja pysyy tiellä, on melkein perillä.
Kokeilepa sydämen rukousta (jeesuksen rukous). Voit käyttää apuna rukousnauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Rukoilu/Meditaatio
Meditointi ehdottomasti, mutta omasta mielestäni seurakunta ja järjestäynyt uskonto on kyllä pikemmin haitallista henkisyyden tiellä. Henkisyys löytyy sieltä sinun sisältäsi ja uskonto usein rajoittaa sinua löytämästä sitä sinun true selfiä rajoituksineen ja kieltoineen.
Kirjoittamalla muistiinpanoja? pohdiskelemalla? Harjoittelemalla?
Jos seuraat kristillistä polkua hengellisyydessäsi, kannattaa keskittyä mystikoihin ja alkukristittyihin. Erämaaiseihin. Kirkot ovat tehneet aivan omaa maallista höpötystään, eikä niillä ole mitään tekemistä pyhän kanssa, vain ihmisyyden muotojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Rukoilu/MeditaatioMeditointi ehdottomasti, mutta omasta mielestäni seurakunta ja järjestäynyt uskonto on kyllä pikemmin haitallista henkisyyden tiellä. Henkisyys löytyy sieltä sinun sisältäsi ja uskonto usein rajoittaa sinua löytämästä sitä sinun true selfiä rajoituksineen ja kieltoineen.
Rukoilua komppaan, mutta tosiaan ei ole itselläkään hinku uskonnollisiin porukoihin. Mutta luotan Jumalan johdattavan oikeiden ihmisten luo ajallaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Rukoilu/MeditaatioMeditointi ehdottomasti, mutta omasta mielestäni seurakunta ja järjestäynyt uskonto on kyllä pikemmin haitallista henkisyyden tiellä. Henkisyys löytyy sieltä sinun sisältäsi ja uskonto usein rajoittaa sinua löytämästä sitä sinun true selfiä rajoituksineen ja kieltoineen.
Rukoilua komppaan, mutta tosiaan ei ole itselläkään hinku uskonnollisiin porukoihin. Mutta luotan Jumalan johdattavan oikeiden ihmisten luo ajallaan.
Ap
Opettaja saapuu kun sinä olet valmis.
Koettele jumalaasi. Onko hän Jumala. Ollenkaan.
Todellinen JUMALA on yli aivan kaikesta. Kirjoitin siis kokonaan isoilla kirjaimilla.
Olen numero 8 siis vastasin:
Tarvii tulla täyte......
Etsivän tie voi toisaalta olla pitkä. Minulla kai oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Ap
Opettaja saapuu kun sinä olet valmis.
Tuo on siitä hauska, että todella monta kertaa "kaikki on jo valmiina"... kun vaan pääsisi nopeammin...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mihin pyrit? Kun on ja pysyy tiellä, on melkein perillä.
Kiitos kommentista, varmaan totta ja tie on kapea. Pyrkimyksiäkin voi olla liikaa..
Ap
Rukoile. Näe hyvää ympärilläsi. Älä arvostele ihmisiä. Ole kiitollinen kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Ap
Rukoileminen on omastakin mielestä avuksi henkisyyden tiellä, kokeile esim. luonnossa hiljentymistä ja rukoilemista. Osoita rukouksesi Jumalalle, universumille, tai ylimmälle rakkauden lähteelle, mikä ikinä tuntuukaan sinusta tutuimmalle. Tutustu myös henkiseen/spirituaaliseen kirjallisuuteen, mutta älä lähde siitä lähdökohdasta, että jokin tietty kirja on se automaattinen totuus, vaan tutustu avoimin mielin niin kristinuskon kuin vaikkapa hindulaisuuden ja buddhalaisuuden opetuksiin, pikkuhiljaa alat huomaamaan mikä on se oikea tie juuri sinulle henkisyyden tiellä. Kun ihminen uskaltaa kyseenalaistaa sen mikä hänelle on kerrottu olevaan ainoa totuus, silloin on henkilö valmis kasvamaan henkisesti. Kirjoista suosittelen Eckart Tollen Läsnäolon voima kirjaa.
T. Tuo, jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Jos seuraat kristillistä polkua hengellisyydessäsi, kannattaa keskittyä mystikoihin ja alkukristittyihin. Erämaaiseihin. Kirkot ovat tehneet aivan omaa maallista höpötystään, eikä niillä ole mitään tekemistä pyhän kanssa, vain ihmisyyden muotojen.
Jeesus nimenomaan oli mystikko, kirkko sen sijaan on korruptoitunut ja sen tarkoitus on lähinnä pitää ihmiset ruodussa ja sävyisinä, jotta heitä voidaan kontrolloida paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunta /vertaistuki
Kirjallisuus
Ap
Rukoileminen on omastakin mielestä avuksi henkisyyden tiellä, kokeile esim. luonnossa hiljentymistä ja rukoilemista. Osoita rukouksesi Jumalalle, universumille, tai ylimmälle rakkauden lähteelle, mikä ikinä tuntuukaan sinusta tutuimmalle. Tutustu myös henkiseen/spirituaaliseen kirjallisuuteen, mutta älä lähde siitä lähdökohdasta, että jokin tietty kirja on se automaattinen totuus, vaan tutustu avoimin mielin niin kristinuskon kuin vaikkapa hindulaisuuden ja buddhalaisuuden opetuksiin, pikkuhiljaa alat huomaamaan mikä on se oikea tie juuri sinulle henkisyyden tiellä. Kun ihminen uskaltaa kyseenalaistaa sen mikä hänelle on kerrottu olevaan ainoa totuus, silloin on henkilö valmis kasvamaan henkisesti. Kirjoista suosittelen Eckart Tollen Läsnäolon voima kirjaa.
T. Tuo, jolle vastasit
Tuon olen tehnyt jo, siis etsinyt tien ja minä näen Jeesuksen olevan ainoa tie.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemman käden polku on nopeampi, mutta vaatii isompia uhrauksia.
Noo, itse menen tätä tie-totuus-elämä-tietä, eli satanismi ei ihan nappaa! Maailmassa on valetta tarpeeksi, ilman että sitä etsimällä jaksaisi etsiä :)
Ap
Kyse ei ole satanismista vaan hengellisistä teistä. Jokaisessa uskonnossa on oikean ja vasemman käden polku. Kristinuskossa vasemman käden polkua edustavat esimerkiksi askeetikot ja munkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemman käden polku on nopeampi, mutta vaatii isompia uhrauksia.
Noo, itse menen tätä tie-totuus-elämä-tietä, eli satanismi ei ihan nappaa! Maailmassa on valetta tarpeeksi, ilman että sitä etsimällä jaksaisi etsiä :)
Ap
Kyse ei ole satanismista vaan hengellisistä teistä. Jokaisessa uskonnossa on oikean ja vasemman käden polku. Kristinuskossa vasemman käden polkua edustavat esimerkiksi askeetikot ja munkit.
No mikä sitten olisi vastakohta "oikean käden tie" mainitsemillesi asioille?
Ap
Psykedeeleillä. Ei tosin taida sopia kristilliseen elämäntapaan...