Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atooppinen iho, mikä auttaa?

Pippa
19.12.2020 |

Iho mennyt kolmessa viikossa huonoon kuntoon. Koitan rasvata ja välttää voimakkaita pesuaineita. Silmät on pahimmat mutta koko iho kutisee päänahkaa myöten. Mikä teillä auttanut parhaiten? Lääkäri määräsi kortisonia silmänympäryksiin. Auttaa vähän, mutta ei poista ekseemaa. Oisko vinkkejä tähän tuskaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, rasvaa ja rasvaa, käytä sitä kortisonia ainakin pari kertaa päivässä, niin että silmäluomien iho pääsee paranemaan. Ihoa tulee pestä, älä siis vältä vettä, kosteusvoidetta voi käyttää saippuan tilalla, kuivaa iho aina kunnolla. Tää kylmä talvi pahentaa atopiaa. Apteekista tuottet atooppisen ihon hoitoon.

Vierailija
2/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle auttoi Orion ceralan plus. Ihan parasta. Ja kun iho on paremmassa kunnossa riittää humektan tai La roche posayn rasva. Pesuun käytän Aqualan L tai LV:n puhdistusgeeliä. Pahimmassa vaiheessa kortisoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin välttäminen auttaa. Myös alkoholi pitää jättää pois.

Vierailija
4/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä mitään suihkusaippuaa, kainaloihin vain. Kokeile kookosöljyä, hyvin pieni määrä iholle riittää. S marketissa Urtekräm kookosöljy. Kylmäpuristettu kookosöljy tai luomukookosöljy. Juo vettä tarpeeksi n. 1,5- 2 litraa päivässä. Liikaa ei saa juoda. Hajusteeton pyykinpesuaine.

Vierailija
5/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen rasvaus, liiallisen pesun välttäminen. Kuiva ilma tekee pahaa, eikä tää jatkuva käsienpesu ja desin kanssa läträäminen auta ainakaan käsien ihoon.

Vierailija
6/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protopic niihin silmänympäryksiin, ei mulla ainakaan mikään muu auta. Tuntuu inhottavalta alkuun (voi joutua pohjustamaan särkylääkkeellä ekoina päivinä), mut ah kun iho tulee hyväksi🙌🏼

Vierailija
7/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele kasvot pelkällä vedellä, älä käytä mitään puhdistusaineita. Kokeile vähän aikaa niin iho rauhoittuu. Kookosöljyä iholle, myös oliiviöljy on hyvä, pieni määrä riittää.

Vierailija
8/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ainoastaan hajusteettomia tuotteita, joku niissä tuoksujen kemikaaleissa pahentaa atopiaani ihan älyttömästi. Toki tämän lisäksi perusvoiteet ja kortisoni (lääkärin määräämänä) käytössä. Muuten, Acolla on todella hyvä rasva todella kuiville käsille (valkoinen tuubi), itse käytän sitä ja todellakin auttaa!

Vierailija
9/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkejä ei kaiketi suositella, mutta jos meikkaat, meikit voi puhdistaa perusvoiteella vanulapun kanssa. Itse lopetin muuten perusvoiteilla rasvailun kokonaan. Ne jätti vaan kelmun ihon pinnalle eikä iho parantunut. Kun kuivia läikkiä ilmestyy niin hoito kortisonilla tai bepanthenilla. Tietysti yksilöllistä mikä toimii.

Jotkut vannovat jonkun ruokavalion nimeen. Itsellä iän myötä iho on rauhoittunut paljon. Päänahkaan on erikseen apteekissa kortisoniliuos.

Vierailija
10/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä mitään suihkusaippuaa, kainaloihin vain. Kokeile kookosöljyä, hyvin pieni määrä iholle riittää. S marketissa Urtekräm kookosöljy. Kylmäpuristettu kookosöljy tai luomukookosöljy. Juo vettä tarpeeksi n. 1,5- 2 litraa päivässä. Liikaa ei saa juoda. Hajusteeton pyykinpesuaine.

Itse juon 3 litraa vettä päivässä, eikä sillä ole mitään vaikutusta atopiaan. Ainoastaan rasvaaminen auttaa.

Vierailija
11/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö voimakkaita juustoja. Itselläni aiheuttaa kutinaa. Älä käytä mitään puhdistusaineita iholla. Pelkkä huuhtelu riittää.

Vierailija
12/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpaan ihottumaan ei itselleni auta kuin hydrocortison. Mutta koitan käyttää sitä vaan kun atopia on pahana. Xyliderm on kasvojen iholle hyvä, mutta pitää laittaa kun iho vielä märkä, muuten kirvelee. Kuiviin silmänympäryksiin Avenen ärtyneille silmänympäryksille tarkoitettu voide (en nyt muista nimeä kun sitä ei tällä hetkellä ole itsellä) mutta toinen tehokas ja halpa on Frantsilan 11 yrtin hoitosalva. Tämä itseasiassa jäänyt mulla säännölliseen käyttöön.

Vierailija
13/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi välittömään karmeaan kutinaan vanhan kansan konsti eli maustamatonta luonnonjogurttia kerros naamaan. Tiedän että kuulostaa kauhealta, mutta siinä tilanteessa ihan mikä vaan keino oli kokeilemisen arvoinen.

Rasvoista mulla tehosi pahimmillaan parhaiten Vichyn geelimäinen silmänympärysvoide, jolla läträsin kaikki hiekkapaperilta tuntuvat alueet kasvoissa - parhaimmillaan koko kasvot. Kesti puoli vuotta että viimeinenkin ihottumaläikkä oli poissa. Toivottavasti ei tule enää takaisin.............

Ja ruokavalio on tärkeä. Paskalisäaineilla kyllästetty ruoka ja sokerit pois. Ne lehauttavat ihotuma heti valloilleen.

Vierailija
14/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile öljyä, pari ruokalusikallista oliiviöljyä tai rypsiöljyä syöt. Se auttaa kuivaan ihoon sisäisesti.

Vierailija
15/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei auta mikään.

Ihottuma elää aivan omaa elämäänsä välittämättä siitä teenpä mitä tahansa tai oon tekemättä .

Illalla voi olla tosi hyvä iho ja aamulla kun herään rapsahtelee sormien nivelten kohdalta nahka auki ja jalkapohjat ovat korppuja.

Vierailija
16/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutinaan minulla auttaa tulikuuma vesi, mutta se vain pahentaa ongelmaa, niin koitan välttää sitä. Joinain vuosina se tulee, toisina ei. En ole keksinyt mikä sen aiheuttaa, mutta se alkaa pakkasten kanssa ja loppuu niiden lähdettyä. Se ei silti selitä miksi se ei tule joka vuosi, vaikka en muuta ravintoa tai muutakaan.

Vierailija
17/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aiemmin ollut ihan hirveässä kunnossa iho atooppisen ihottuman vuoksi. Lääkärikin totesi tilanteen olevan poikkeuksellisen paha. Olin hetken jopa sairaalassa. Vahvat voiteet ja lääkkeet eivät auttaneet kuin hetkeksi

Se, mikä auttoi ja paransi ihon kokonaan, oli sokerittomuus. Vältin myös vehnää, mutta olennaisinta oli tuo sokerin välttäminen. En olisi uskonut, ellen olisi kokenut "ihmeparantumista". Sen jälkeen olen kyllä sokeria käyttänyt mutta iho ei ole mennyt enää niin pahaan kuntoon.

Minun neuvoni on siis pidempi sokeriton kausi.

Vierailija
18/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aiemmin ollut ihan hirveässä kunnossa iho atooppisen ihottuman vuoksi. Lääkärikin totesi tilanteen olevan poikkeuksellisen paha. Olin hetken jopa sairaalassa. Vahvat voiteet ja lääkkeet eivät auttaneet kuin hetkeksi

Se, mikä auttoi ja paransi ihon kokonaan, oli sokerittomuus. Vältin myös vehnää, mutta olennaisinta oli tuo sokerin välttäminen. En olisi uskonut, ellen olisi kokenut "ihmeparantumista". Sen jälkeen olen kyllä sokeria käyttänyt mutta iho ei ole mennyt enää niin pahaan kuntoon.

Minun neuvoni on siis pidempi sokeriton kausi.

Kuinka pitkä sokerittoman kauden pitää olla ennen kuin alkaa näkymään tuloksia? Voiko syödä kuitenkin hedelmiä?

Vierailija
19/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xylidermiä minäkin kokeilin erittäin kuivalle kasvojen iholle. toimii minulla, mutta minulla ei ole noin paha atopia.

Päänahalle olen saanut helpotusta Aco Dry scalp -geelistä, se viilentää ihon oitis.

Vierailija
20/25 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän