Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku ei päästä 3. lk poikaansa kylään?

Vierailija
14.05.2014 |

Olen poikani kanssa ihmetellyt mikä voi olla syynä kun hänen yksi kaverinsa ei saa mennä kylään kenellekään luokkakaverille jos tämän vanhemmat eivät ole kotona. Heille saa tulla kylään, heillä tosin aina äiti kotona.

Poika on ihan tavallinen, kiva, hyväkäytöksinen poika. Samoin luokkakaverit ja heidän perheensä ovat ihan "normaaleja".

Pelätäänkö tässä että sille heidän pojalleen tehdään jotain pahaa vai että heidän poikansa tekee jotain pahaa? Vai mikä ihme voi olla syynä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Omalla luokallani oli myös vähän samanlainen tapaus ja kyseistä tyttöä kyllä vieroksuttiin sen takia. Heillä sai käydä joskus, mutta kenenkään luo ei saanut mennä ja puhelimessakin oli esto, että ei saanut soittaa muille kuin äidilleen. Tyttö sai mennä yhden pienen tien yli eikä käydä missään muualla kuin koulussa ja tien yli kaupassa

Vierailija
2/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kundi on häröillyt jotain pienempänä ja äiti ei vielä luota täysin siihen. Tai se kundi on pelokas ja ujo eikä uskalla tulla toisten luokse leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kyse meidän pojasta. En halua lapseni menevän kylään siten, että vanhemmat eivät ole kotona. Kun poika oli tokalla luokalla, hän meni kaverilleen ja illalla tuli soitto, että lapseni on varastanut perheenisän iPadin. Asiasta nousi iso haloo ja tietty meillä asiaa selviteltiin ja lasta kuulusteltiin ja ihmeteltiin, mitä on tapahtunut, kun sitä laitetta ei meiltä löytynyt. Minä olin jo pyytämässä tilinumeroa, että saan korvata varastetun tavaran, mutta onneksi avauduin parhaalle kaverille. Hän esitti, että pyytäisin nähtäväksi ostokuitin tai myyjäliikkeestä saatavan takuukuitin tai edes tiliotteen, josta ilmenee, koska laite on hankittu. Sellaista ei löytynyt pitkien selittelyjen jälkeenkään, vaikka ensin vakuuteltiin, että laite oli alle 6 kk ikäinen eli siis uusi.

Pyysin perheen isää tekemään rikosilmoituksen lapsestani ja muistutin, että poliisi haluaa todisteen siitä, että perhe on laitteen hankkinut.

Jostain syystä rikosilmoitusta ei tehty ja asia unohdettiin.

En halua lapselleni uudestaan vastaavaa kokemusta, siksi hän ei mene kavereilleen, ellei siellä ole vanhemmat paikalla.

Vierailija
4/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä just 3. lk tyttö ja ei uskalla mennä kavereille silloin kun ei ole vanhempia heillä, joten valehtelee, etten minä päästä... :))

Vierailija
5/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia minusta. En itsekään päästäisi tuon ikäistä iltapäivällä vieraan lapsen kotiin, jossa ei vanhempia. Ei ainakaan mielelläni.

Vierailija
6/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:23"]Varmaan kyse meidän pojasta. En halua lapseni menevän kylään siten, että vanhemmat eivät ole kotona. Kun poika oli tokalla luokalla, hän meni kaverilleen ja illalla tuli soitto, että lapseni on varastanut perheenisän iPadin. Asiasta nousi iso haloo ja tietty meillä asiaa selviteltiin ja lasta kuulusteltiin ja ihmeteltiin, mitä on tapahtunut, kun sitä laitetta ei meiltä löytynyt. Minä olin jo pyytämässä tilinumeroa, että saan korvata varastetun tavaran, mutta onneksi avauduin parhaalle kaverille. Hän esitti, että pyytäisin nähtäväksi ostokuitin tai myyjäliikkeestä saatavan takuukuitin tai edes tiliotteen, josta ilmenee, koska laite on hankittu. Sellaista ei löytynyt pitkien selittelyjen jälkeenkään, vaikka ensin vakuuteltiin, että laite oli alle 6 kk ikäinen eli siis uusi.

Pyysin perheen isää tekemään rikosilmoituksen lapsestani ja muistutin, että poliisi haluaa todisteen siitä, että perhe on laitteen hankkinut.

En halua lapselleni uudestaan vastaavaa kokemusta, siksi hän ei mene kavereilleen, ellei siellä ole vanhemmat paikalla.

[/quote]

Huh, voiko tälläistä oikeesti ees tapahtua. Käsittämättömän röyhkeetä. Millanen toi perhe muuten oli?

Vierailija
7/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle vastaisin, että ehkä tämä poika on lapsellinen ja "vietävissä" niin äiti pelkää, että vierailun aikana tapahtuu jotain josta seuraa ikävyyksiä.

Monet myös haluavat itse hoitaa ja vahtia lapsensa, kun he ovat vielä pieniä. Kun kerran kuitenkin lopullisessa vastuussa heistä ovat.

Vierailija
8/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saattaa myös olla yökastelija tai kokea koti-ikävää vahvasti.

Vierailija
9/9 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 18:23"]Varmaan kyse meidän pojasta. En halua lapseni menevän kylään siten, että vanhemmat eivät ole kotona. Kun poika oli tokalla luokalla, hän meni kaverilleen ja illalla tuli soitto, että lapseni on varastanut perheenisän iPadin. Asiasta nousi iso haloo ja tietty meillä asiaa selviteltiin ja lasta kuulusteltiin ja ihmeteltiin, mitä on tapahtunut, kun sitä laitetta ei meiltä löytynyt. Minä olin jo pyytämässä tilinumeroa, että saan korvata varastetun tavaran, mutta onneksi avauduin parhaalle kaverille. Hän esitti, että pyytäisin nähtäväksi ostokuitin tai myyjäliikkeestä saatavan takuukuitin tai edes tiliotteen, josta ilmenee, koska laite on hankittu. Sellaista ei löytynyt pitkien selittelyjen jälkeenkään, vaikka ensin vakuuteltiin, että laite oli alle 6 kk ikäinen eli siis uusi.

[/quote]

Huh, voiko tälläistä oikeesti ees tapahtua. Käsittämättömän röyhkeetä. Millanen toi perhe muuten oli?

[/quote]

Normaali perhe: isä insinööri, äiti LTO, tuloihin nähden liian kallis talo ja kaksi autoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä