Kunniottakaa näitä ihmisiä, jotka eivät halua syödä jouluna makeisia - herkkuja ei tarvitse tuputtaa.
Kerroin eräälle läheiselle ihmiselle kahdesti, että jopa yhden karkin syöminen laukaisee minulla ahmimiskohtauksen. Kerroin myös, että teinit ja mies eivät välitä makeisista. Hän tuli käymään ja toi muun muuassa kaksi konvehtirasiaa. En ymmärrä miksi. Sanoin suoraan kahdesti, että meillä tulee joulu ilman herkkuja. Täytyy sitten antaa eteenpäin jollekulle lahjaksi. Olen ollut noin vuoden ilman herkkuja. En koe, että olen jostain jäänyt paitsi. Voin paremmin ja en ymmärrä, miksi toinen ihminen ei pysty sitä ymmärtämään ja kunnioittamaan. Toivoisin, että jokainen ottaisi huomioon sen, mitä toinen ihminen oikeasti toivoo ja välittäisi siitä. Mitä iloa on lahjasta, jota ei haluta ollenkaan?
Kommentit (9)
Jos ei maistu niin voi muuttaa maahan missä ei ole herkkuja, esim. Pohjois-Koreaan
Eiköhän tuo ole joko tilannetajuttoman yksinkertaisen ihmisen tyyliä tai tietysti ehkä tahallisesti ilkeän kiusaajan.
Miten se tuputti niitä herkkuja? Ehkä hän ymmärsi, että äidin mielisairaus ei saa tuhota koko perheen joulua.
Hymyilet ja kiität. Annat eteenpäin lahjaksi lapsen luokanvalvojalle tms.
En minäkään syö suklaakonvehteja tai karkkeja tai varsinkaan vihreitä kuulia(yöks), mutta kiitän vain kauniisti kun saan lahjaksi. Laitan ehkä tarjolle, mutten ainoatakaan suuhuni. Ei se ole ongelma.
Itse en myöskään välitä makeasta. En koskaan osta konvehteja yms.. Ärsyttää mm. työpaikan kahvihuoneessa, kun kaikki ovat tuputtamassa kohvehteja, pipareita, karkkia, pullaa yms. Olen sanonut, ettei minun tee mieli makeaa. Siitä huolimatta tuputtajia riittää ja sitten aina joku lausuu sen legendaarisen lauseen et "oletko laihdutuskuurilla". En ole laihdutuskuurilla. En vaan syö sellaista ruokaa (herkkua), mitä minun ei tee mieli. Onneksi läheiset tämän tietävät. Jos saan lahjaksi konvehteja tms., niin lahjoitan eteenpäin.
Ärsyttävää. Olisit huomauttanut vielä kerran siinä hänen tyrkyttäessään suklaita, että "niin, ihan oikeasti en näitä ota, vie pois." Mikäli eivät siis olleet kassissa piilossa tai papereissa tms.