Superskandaali: Miten voi olla että EU on tilannut 460 miljoona rokoteannosta mutta suomi saa niistä vain 2,5 miljoonaa??!!??
Eu: 460 annosta ja 446 asukasta = 52% kattavuus
Suomi: 2,5 annosta ja 5,6 asukasta = 22 % kattavuus
Kommentit (39)
Hyvinhän se riittää, kun niin moni aikoo kieltäytyä rokotteesta.
Krista varmaan asialla. Eli jos suomessa asuun 5 miljoonaa ja jokainen tarvitsee 2 annosta niin me tarvitaan 5/2 = 2.5 miljoonaa rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän se riittää, kun niin moni aikoo kieltäytyä rokotteesta.
Tää foorumi ei kyllä edusta koko maata
Maskikielto, jptta ihmiset pelkäävät tarpeeksi pitääkseen turvavälit.
Kassatyttöhän ilmoitti että luovutamme osan rokotteista eniten tarvitseville. Eli savannille menevät, suomi maksaa. Ohityttö nyökytteli vieressä.
Hyvä vaan, minä en ainakaa rokotetta ota viä pariin vuoteen jos sittenkään, koska en ole 100 varma että se onh turvallinen!!!
Persut ja muut salaliittoteoreetikot eivät halua rokotetta. Se on hyvä, niin ei tarvitse tuhlata rahoja heidän rokotteisiinsa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c3cf0c26-ffcf-4043-b93d-0f986afcb2f6
Salaliitot käy toteen.
Minä ihan mielelläni olen ottamatta rokotetta, joten joku hysteerikko saa minunkin rokotteeni 😊
Niin kauan, kun ei ole lakisääteistä pakkoa tuota ottaa en edes harkitse moisen kyhäelmän ottoa.
Vierailija kirjoitti:
Maskikielto, jptta ihmiset pelkäävät tarpeeksi pitääkseen turvavälit.
Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Se on täsmälleen suhteessa väkilukuun.
EU:n väkiluku on tuo 460 miljoonaa
Miksi eu tilasi vain 80 miljoonaa modernaa?? Vähemmän kuin kaikkia muita.
EU komissio on tehnyt jäsenvaltioiden puolesta yksittäisten rokotevalmistajien kanssa
ennakkohankintasopimuksia, joilla ostetaan tai varataan oikeus ostaa rokoteannoksia. Tehdyt sopimukset
ovat komission ja lääkeyrityksen välisiä ja komissio tiedottaa niiden sisällöstä. Komissio on tähän
mennessä neuvotellut sopimuksen kuuden eri rokotteen osalta ja seitsemäs on valmistelussa.
• AstraZeneca: 300 miljoonaa annosta.
• Sanofi-GSK: 300 miljoonan annoksen hankintaoikeussopimus.
• Johnson & Johnson: 200 miljoonaa annosta.
• Biontech-Pfizer: 200 miljoonaa annosta.
• Curevac: 225 miljoonaa annosta
• Moderna 80 miljoonaa annosta
Mainittujen annosmäärien lisäksi sopimuksiin liittyy optioita, joista päätetään myöhemmin.
• Suomi saa muiden EU-maiden tapaan väkilukuun perustuvan (pro rata-) osuuden kunkin
sopimuksen mukaisesta EU:n yhteishankinnan kokonaismäärästä. Suomen väkilukuun
perustuva osuus on 1,23 %. Väkilukuun perustavasta osuudesta voi jättäytyä pois tai
pyrkiä hankkimaan enemmän, jos joku muu maa ei ota omaa osuuttaan.
Miten pitkään tämäkin sekoilu kestää? Ja joko uskallan varata reissun toukokuulle, vai onko silloinkin vielä maskipelleily voimissaan? Olen niin kyllästynyt koko koronaan, rokotteisiin, maskeihin you name it.
Mä kyllä jaksan käyttää maskia ja pitää turvavälejä vaikka vuoden vielä, jos se pitää hengissä.
Alle 18v ei rokoteta ja aikuisista ehkä puolet haluaa rokotuksen. Pahemmin kärsineet maat saavat rokotteensa ensin, se on solidaarista.
N. 17 miljoonaa annosta per jäsenmaa.