Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkään ihmisen ja hänen lastensa vaatteet eivät löyhkää pesuaineelle

Vierailija
14.05.2014 |

Fakta homma.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään hajuvedetkin.

Vierailija
42/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:09"]Eiköhän se pesuaine tunkeudu sinne kuituihin ihan samalla tavalla, olipa se aine tuoksutonta tai tuoksuvaa... hyvät mammat :-D

[/quote]

Tässä onkin puhuttu liiasta pesuaineen käytöstä.

Käytin ennen hajustettua, mutta ei mun takana kulkevat joutuneet käryn vanavedessä tulemaan, vaan pesuaineen haistoi vain nenä kiinni vaatteessa. Nykyään käytän hajusteetonta nestemäistä, koska nestemäinen on tekstiili- ja koneystävällisempää ja huuhtoutuu paremmin vaatteista. Kyllä hajusteetonkin haisee pesuaineelta, jos sitä liikaa käyttää, mutta ei sitä huomaa ihan niin hyvin, kuin hajustettujen liikakäytön. Kyllä silti pesun jälkeen huomaan, jos pesuainetta onkin lurahtanut liikaa ja pyöräytän koneellisen tällöin vielä huuhteluohjelmalla. En halua kemikaaleja iholleni.

T. 28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:18"]Miksi mä en ole ikinä koskaan törmännyt ihmiseen, joka löyhkää pesu/huuhteluaineelta :D

Suomihajusteallergikkonillittäjät vauhdissa taas.

[/quote]

Koska sinulla ei ole hajuaistia tai se on hyvin heikko. Tuskin sokeakaan usein törmää inhottaviin näkyihin tai täysin kuuro pahoihin ääniin. Sama juttu sinulla.

Vierailija
44/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:17"]

Surullista että niin moni on tämänkin ketjun kuitannut huumorilla.

Valitettavasti mulle tää ei ole huumoria. Kun bussissa aamulla kanssamatkustajalla on ripsahtanut vähän liikaa parfyymia pukkaa mulle alle 5minuutin migreeni. Joudun jättäytymään bussista ja odottamaan seuraavaa lähes 30 minuuttia.

[/quote]

Joo on se ikävää, ettei maailma pyöri sun ympärillä..

Vierailija
45/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 jatkaa vielä, että hajusteetonta käytän, koska kyllä ne vaatteet omaan nenään haisee vaikka pesuaine olisikin oikein annosteltu. Ja onhan ne hajusteet ihan turhia lisäkemikaaleja.

Vierailija
46/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:18"]Miksi mä en ole ikinä koskaan törmännyt ihmiseen, joka löyhkää pesu/huuhteluaineelta :D

[/quote]

Koska sinulla ei ole hajuaistia tai se on hyvin heikko. Tuskin sokeakaan usein törmää inhottaviin näkyihin tai täysin kuuro pahoihin ääniin. Sama juttu sinulla.

[/quote]

Voi kyllä minulta hajuaisti löytyy, melkoisen hyvä sellainen vielä :) Ehkä en sitten nenä pitkällä haistele toisia ihmisiä tuolla kuljeskellessani ja tule tänne kirjoittamaan niinkin suuresta "ongelmasta" kuin pesuaineiden haju. Ihan kamalaa siis.

Vierailija
47/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette wt-mammoja kun pitää ihan pesuainelöyhkistä kärsiä kerrotaloissa ja busseissa. Pitää yrittää päteä jollain "pähkinähyiyäkpesupalloilla" mukaparempana...Ostakaa oma talo ja auto, niin ei tarvitse nuuhkia partseilla, hississä ja bussissa muita! mä käytän Arielia niin paljon kuin lystään, taidanpa lurauttaa seuraavaan koneellisen himpun verran lisää ja lähteä kauppaan omalla autolla, omasta omakotitalosta ja tuoksua Arielille.

Tziizuz mikä aloitus, mieluummin mä nuuhkin pesuaineita kuin rasvalle ja paskalle haisevia vaatteita jonkun palstamamman perässä kassajonossa.

Vierailija
48/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aivoihin sattuu lukea tällaista!! Ihmiset on jotenkin sairaita...

Vierailija
49/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä juuri luin? Tän on PAKKO olla provo/erittäin huono vitsi!

Vierailija
50/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen vaatteet eivät haise paskalle, vaikka emme Omoja ja Arieleita käytäkään. Käytämme ekologista, hajusteetonta ja nestemäistä pesuainetta oikein annosteltuna. Ei tarvitse hajusteita ja huuhteluaineita, kun pyykki on puhtaan tuoksuista ja pehmeää ilman moisia kemikaaleja. Olen ajatellut pesuaineelle tuoksuvista aina, että ovat vain tietämättömiä. Eivät ole syystä tai toisesta perehtyneet kemikaalien haittoihin itselle ja ympäristölle. Erityisesti lapsiperheille soisin tiedon kemikaalihaitoista leviävän pian. Omassakin lähipiirissä jopa vauvojen vaatteet lemuavat kemikaaleille. En kuitenkaan kehtaa puuttua, jotteivät vanhemmat loukkaantuisi.

Vierailija
51/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lopetetaan peseytyminen, hajusteiden käyttäminen ja vaatteiden pesu.. Itseasiassa lopetetaan vaatteiden käyttö kokonaan niin ei kenenkään tarvitse haistella sitä hirveää hajua! Tukkakin pestään vaan kananmunalla, eikun ei silläkään, sekin taitaa haista joltain?

Vierailija
52/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:17"]

Surullista että niin moni on tämänkin ketjun kuitannut huumorilla.

Valitettavasti mulle tää ei ole huumoria. Kun bussissa aamulla kanssamatkustajalla on ripsahtanut vähän liikaa parfyymia pukkaa mulle alle 5minuutin migreeni. Joudun jättäytymään bussista ja odottamaan seuraavaa lähes 30 minuuttia.

[/quote]

Jos on noin migreeniherkkä, suosittelen oikeasti ensin elämäntapojen tarkistamista ja jos ei sekään auta, ihan oman auton hankintaa ja sillä kulkemista. Tiedän ainakin sen verran, mistä puhun, sillä olen kärsinyt migreenistä alle kouluikäisestä, mutta vasta viime vuonna sain ihan kiinnittämällä huomiota elämäntapoihini jätettyä ensin estolääkityksen ja nyt myös kohtauslääkkeet kokonaan pois. Tietysti, jos se on vaan se vanne, mikä päätä kiristää, ei tästäkään taida olla apua.

Vierailija
53/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

Voi kyllä minulta hajuaisti löytyy, melkoisen hyvä sellainen vielä :) Ehkä en sitten nenä pitkällä haistele toisia ihmisiä tuolla kuljeskellessani ja tule tänne kirjoittamaan niinkin suuresta "ongelmasta" kuin pesuaineiden haju. Ihan kamalaa siis.

[/quote]

Eihän aistivammainen itse tietenkään. huomaa että joku aisti on puutteellinen.

Vierailija
54/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eihän aistivammainen itse tietenkään. huomaa että joku aisti on puutteellinen.

[/quote]

Mahtaisko kuitenkin olla niin, että tällä arvon ladylla on se nirppanokka hieman keskivertoa ihmistä herkempi ;)

Vierailija
55/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Koska olet turranokka!

Vierailija
56/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:28"]

Itse olette wt-mammoja kun pitää ihan pesuainelöyhkistä kärsiä kerrotaloissa ja busseissa. Pitää yrittää päteä jollain "pähkinähyiyäkpesupalloilla" mukaparempana...Ostakaa oma talo ja auto, niin ei tarvitse nuuhkia partseilla, hississä ja bussissa muita! mä käytän Arielia niin paljon kuin lystään, taidanpa lurauttaa seuraavaan koneellisen himpun verran lisää ja lähteä kauppaan omalla autolla, omasta omakotitalosta ja tuoksua Arielille.

Tziizuz mikä aloitus, mieluummin mä nuuhkin pesuaineita kuin rasvalle ja paskalle haisevia vaatteita jonkun palstamamman perässä kassajonossa.

[/quote]

Onnellisia vaiheita sinulle syöpäosastolla!

Vierailija
57/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:28"]Itse olette wt-mammoja kun pitää ihan pesuainelöyhkistä kärsiä kerrotaloissa ja busseissa. Pitää yrittää päteä jollain "pähkinähyiyäkpesupalloilla" mukaparempana...Ostakaa oma talo ja auto, niin ei tarvitse nuuhkia partseilla, hississä ja bussissa muita! mä käytän Arielia niin paljon kuin lystään, taidanpa lurauttaa seuraavaan koneellisen himpun verran lisää ja lähteä kauppaan omalla autolla, omasta omakotitalosta ja tuoksua Arielille.

[/quote]

Eikö köyhällä ole varaa oikeaan hajuveteen kun pitää Arielia lutrata mukahajuvedeksi? Ja tainnut jäädä koulukin kesken, kun noin kevyesti suhtaudut kemikaalikuormaan. Ota nyt edes joskus kouraan joku muukin lehti kuin Seiska.

Vierailija
58/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:58"]Ei voi mitään, yksi päivä bussiin oli nousemassa äiti lapsen kanssa. Molemmista lähti voimakas pesuaineen löyhkä. Ja ensimmäinen ajatus oli, että kyseessä on köyhä yh-äippä, joka kompensoi tilaansa koettamalla pestä köyhyyden löyhkän liiallisella huuhteluaineella pois.

Toki suvaitsevana ihmisenä nitistin tämän ajatuksen heti kun se oli päähän välähtänyt, mutta  en ehtinyt sitä välittömästi torjua.

[/quote]

Aika järkyttävää paskaa täällä saa lukea.

Mistä tiedät että köyhä? Entä yh? Mikä tekee yh:sta huonon ihmisen saati suoraan köyhän?

Menepä Italiaan, siellä pesuaineet todella haisevat, Suomessa aika vähäistä.

Summa summarum: puhtaalle tuoksuvat vaatteet eivät tee ihmisestä köyhää, tyhmää tai wt:tä.

Vain hajusteyliherkkää voi häiritä puhtaan vaatteen tuoksu, mielenterveysongelmaiset ovat erikseen, heitä nyt häiritsee mikä sattuu (viittaan lainaukseeni...).

Vierailija
59/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:46"]

Joo lopetetaan peseytyminen, hajusteiden käyttäminen ja vaatteiden pesu.. Itseasiassa lopetetaan vaatteiden käyttö kokonaan niin ei kenenkään tarvitse haistella sitä hirveää hajua! Tukkakin pestään vaan kananmunalla, eikun ei silläkään, sekin taitaa haista joltain?

[/quote]

Siitähän tässä olikin kyse senkin pesupähkinätumake!

Vierailija
60/119 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 13:59"]

[/quote]

[/quote]

Koska olet turranokka!

[/quote]

Tämäkö nyt sitten on sitä älykästä argumentointia?