Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä hinnoissa Lontoon matkat yleensä ovat?

Vierailija
14.05.2014 |

Mulle on tullut käsittämätön halua päästä Lontooseen. Olen vasta pari vuotta sitten aloittanut matkustelun ja kaikki lomani ovat olleet pakettimatkoja, joten olen täysin pihalla näissä hommissa.

Nyt haluisin Lontooseen ja se olisi kai aika halpaa lähteä yksin, mutta meitä on lähdössä 5 henkinen perhe. Ajattelin majoittua jossain b&b:ssa. Jossain lähellä keskustaa, oma vessa ja suihku, mutta mitenkään loistokas sen ei tarvitse olla. Pääasia ettei siellä ole mitään ötököitä.

Minkähintaisia nuo matkat yleensä ovat? Ne pakettimatkat mitä mä olen löytänyt ovat pöyristyttävän kalliita. Halvemmalla päästään viikon aurinkolomalle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on kyllä ihan tosi kiva kaupunki, siellä vaan on niin paljon kaikkea!

Moni sanoo Lontoota kalliiksi, mutta olen eri mieltä. Jos vähänkin paikan päällä katsoo, missä syö, niin siellä kyllä syökin edullisesti, esim. pubiruokaa, katukeittiöistä.

Juuri katselin Lontoon lentoja, ja olisin saanut lennot n. 160 eurolla/henki meno-paluu. Ryanairilla ehkä lentäisi edullisemmin, mutta se kenttä on niin kaukana Lontoosta, ettei tällä kertaa.

Hotellithan ovat Lontoossa melko kalliita, mutta sieltä kyllä löytyy perhehuoneita yms. B&B majoitusta on melko vähän. Mutta googlaa majoitusta esim. booking.comista.

Vierailija
2/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on oikeasti niin paljon kaikkea, että mä meinaan pakahtua, kun ajattelenkin, että pääsen sinne. =)

Mä en halua lähteä sinne hienostelemaan, vaan kokeilla just kaikkea lontoolaista: bupiruokaa, fish&chipsejä jne.

Ja ne vaatteet...! Kaikki upeat nähtävyydet. Se on nyt vain niin, että sinne on päästävä!

Rayan lentää siis kentälle aina, joka on kaukana? Okei, skippaan sen, koska sittenhän taas menee rahaa kentältä majoituspaikkaan.

160 €/hlö ei kuulosta pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustamajoitus on kallista, kannattaa etsiä hyvien yhteyksien päästä hotelli /majoitus niin että pysyy halvimman metrotariffin sisällä (1-2 vyöhyke muistaakseni). Majoitusta kannattaa metsästää esim booking com tarjouksista. Kaikki pääsyliput ovat Lontoossa kalliita. Myös liikkumiseen menee rahaa.

Me oltiin viime kesänä 4 hlön perhe (kaksi teiniä). Maksoimme menopaluu lentolipuista noin 150 e / hlö. Lisäksi jos oikein muistan junaliput lentokentältä keskustaan + 6 pv joukkoliikenneliput noin 40-50 e / hlö. Hotelli oli juuri ja juuri kakkosvyöhykkeellä, tarjous booking comista noin 100/yö neljän henkilön huone (oli tosi halpa!). Aamiainen ei kuulunut hintaan mutta oli edullinen ja teineiltä ilmainen.

Vierailija
4/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on ihana!!! eikä se Stansted nyt niin kaukana Lontoon keskustasta ole. Itsekin olen Ryanairilla Lontooseen lentänyt. Majoitus on kallista joten hintavertailuja kannattaa tehdä. http://www.stanstedairport.com/transport-and-directions/stansted-to-central-london....

Vierailija
5/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt majoituksen homeaway.fi kautta. Siis vuokrannut oman lomahuoneiston. Näitä on Lontoossa vaikka kuinka paljon. On mukava, kun on oma rauha. Suosittelen esim. Greenwichin kaupunginosaa. Kannattaa katsoa, että asunnossa on Wi-Fi ja lähellä julkinen liikenne. Matkakortit voi tilata kotiin ennen matkaa (TravelCard tai Oyster).

Vierailija
6/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomahuoneisto olisi ihana.

Tuleeko paljon kalliimmaksi tilata matkakortti kotiin ennen matkaa? Saako niitä jokapuolelta? Esim. lentokentältä.

ap

Vierailija
7/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkakortteja saa ainakin metroasemilla olevilta automaateilta, joten eiköhän lentokentältäkin saa. Olen yleensä tilannut kortin kotiin ennen matkaa, joten en ihan osaa sanoa. Siihen tulee jonkin verran postikuluja, mutta minusta on silti ollut mukavaa, että kortti on heti valmiina taskussa. Nyt on minulla OysterCard, joka on ladattava muovikortti (siihen voi ladata rahaa samalla tavalla automaatilta kuin HKL:n matkakortiin).

Kun matkustin viimeksi isommalla porukalla (5 hlö), tilasin lentokentälle valmiiksi taksin, jolla ajeltiin asunnolle.

Kaiken valmistelun voi hoitaa netin kautta. Liput moniin nähtävyyksiinkin kannattaa olla valmiina, niin säästyy jonottamiselta.  

Vierailija
8/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stansted ei itseasiassa ole edes kovin kaukana, tosin metrolla sinne ei paase. Monesti mini cab tulee halvemmaksi jos 5 matkustajaa kuin muut lentokentta kuljetukset, poikkeuksena heathrow jonne paasee metrolla. Oysteri kortti kannattaa hommata heti saavuttua julkisia varten ja huomioida myos ruuhka-ajat jolloin metro on kalliimpi, olikohan ennen klo9.30 ja klo16-18 (ajoista en ole aivan varma) ja muutenkin ruuka-aikoina ei kannata metroon tunkea ellei pakko. Suuri osa museoista on ilmaisia

lukuunottamatta joitain nayttelyita. Liput muihin kohteisiin kannattaa varata netista etukateen jolloin usein saa alennusta. Useat keskustan kohteet on kavelyetaisyydella toisistaan joten hyva kartta/ kannykan navigaattori auttaa paljon eika tarvitse aina julkisia kayttaa kun vahan suunnittelee.

Vierailija
9/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gatwickiin pääsee paikallisjunalla (joka jatkaa Brightoniin), huomattavasti halvempi kuin ns. lentokenttäjuna.

Vierailija
10/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 12:00"]

Gatwickiin pääsee paikallisjunalla (joka jatkaa Brightoniin), huomattavasti halvempi kuin ns. lentokenttäjuna.

[/quote]

Siitä huolimatta menisin Gatwick Expressillä Gatwickin kentältä Victoria Stationille ja paluumatkalla toiseen suuntaan. Express-juna ei pysähdy missään ja kestää vain puoli tuntia. Esim. Norwegian lentää Gatwickiin. Menopaluulippu tulee vähän halvemmaksi kuin yksittäiset menot ja paluut, saa automaatista kentällä ja siellä on henkilökuntaa auttamassa.

Vierailija
11/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään useamman kerran vuodessa ja lennetään Ryanairillä. Kun lennot varaa hyvissä ajoin, neljä ihmistä maksaa lennoista alle 400 euroa. Tosin lentoajat ovat sellaiset, että mennessä tai tullessa on parempi olla lentokenttähotellissa yötä. Kentän vieressä on Radisson (matkaa n. 150 metriä). Halpoja hotelleja on vanhoissa rakennuksissa esim. The George ja Euro Hotel Bloomsburyssa (vierekkäin), eli sijainti erinomainen, mutta portaita ja huono äänieristys. Meitä ei nämä asiat ole vaivanneet. Aamiainenkin kuuluu hintaan. Näistä hotelleista saa siistin huoneen alle sadalla punnalla, mikä on aika hyvä diili.

Vierailija
12/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme miehen kanssa Lontoossa edellis kesänä ja koko reissu maksoi 1300€. Ja siinä oli siis KAIKKI: 3yötä keskustassa+ yksi yö lentokenttähotellissa, lentokenttä-keskusta bussimatkat, metroliput, vahakabinetti, london eye ja Sherlock Holmes museo liput, menopaluu junaliput Brightoniin ja kaikki syömiset, juomiset ja ihan kivat ostokset! Todella halvalla siis tehtiin reissu. Harmi ettei Ryanair lennä enää Turusta Stanstediin...

Vierailija
13/13 |
14.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme miehen kanssa Lontoossa edellis kesänä ja koko reissu maksoi 1300€. Ja siinä oli siis KAIKKI: 3yötä keskustassa+ yksi yö lentokenttähotellissa, lentokenttä-keskusta bussimatkat, metroliput, vahakabinetti, london eye ja Sherlock Holmes museo liput, menopaluu junaliput Brightoniin ja kaikki syömiset, juomiset ja ihan kivat ostokset! Todella halvalla siis tehtiin reissu. Harmi ettei Ryanair lennä enää Turusta Stanstediin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä