Miksi mykkäkoulu tuomitaan?
Aina sanotaan, että se on väärin. Kuitenkin sitä miehet monesti harrastaa, ja samoin jokainen itseään kunnioittava nainen lopettaa kaiken kommunikaation jonkun idiootin sian kanssa kunnes hän poistuu kämpästä. Eli näin ihmiset toimivat, mutta silti nyyhkyttävät että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Minä lopetan kommunikaation idioottien kanssa ja sanon että muu olisi epätervettä. Kunnon hajurako hulluihin on elinehto.
Kommentit (65)
Eikä se rähjääjä välttämättä yhtään sen parempi keskustelija ole kuin mykkäkoululainen, vittuilee vaan ja halventaa toista, kun taas mykkäkoululainen on sentään hiljaa.
Mulla on tapana olla puhumatta jos huomaan, että tilanne etenee vaan huonompaan väittelyllä ja molemmat pitävät mielipiteensä. Parempi olla hiljaa ja selata nettiä tai häipyä paikalta ja tulla takaisin kun tilanne rauhoittiunut. Sitten vaikka seuraavana päivänä ottaa asia esille jos se on pakko selvittää. Usein kirjoitan viestillä asiat jotka häiritsevät jo lähdettyäni tilanteesta ja mies lukee ne ja vastaa viestillä. Takasin tullessa voidaan jo keskustella eikä mies ala huutaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mykkäkoululainen, mutta kyllä minä ENSIN yritän keskustella, moneen otteeseen. Vasta kun selviää, että tämä ei tuota tulosta, toinen ei välitä minusta pätkän vertaa, alkaa mykkäkoulu. Mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä?
Mitä se mykkäkoulu sitten auttaa? Eikö voi vaan todeta että nyt ollaan sitten erimieltä tässä asiassa, joten keskustelua on turha jatkaa. Muista asioista voii edelleen puhua ihan normaalisti. Mykkäkouluhan tarkoittaa sitä ettei suostu puhumaan toiselle ollenkaan.
Sua ei selvästi oo koskaan kohdeltu todella törkeästi... jokainen jota on, ymmärtää kyllä miksei siinä mikään rupattelu tule kyseeseen, jos asioita ei mitenkään saada selväksi tai toinen muuten paranna käytöstään.
Jotkut naiset puhuvat. Naiset eivät pidä mykkäkoulusta koska se on outoa, se jättää mille tahansa tulkinnalle sijaa - esim. että olet vaikka joulupukki, sen sijaan että mies selventää mikä on vikana ja mitä voi korjata. Keskustelu selvittää välit ja jos mies on mykkä, tulee tunne ettei mies halua selvittää mitään ehkä ikinä ja se on lapsellista kuin toinen olisi lapsi. Jos nainen on miehen mielestä täysin hullu tai mikään kommunikaatio ei toimi, on aika erota oikeasti ja vakavasti.
Nainen saattaa pitää mykkää miestä "hulluna", tosikkona, kontrolloijana ja arvaamattomana kuumakallena joka käyttää henkistä väkivaltaa (heilahtaako käsikin), se on pelottavaa. Mies voisi kirjoittaa lapulle jotain ja nainen vastaa. :D Naiset mykkäkoulussa on yhtä pelottavaa joillekin, kun ei saa selvää eikä tiedä kannattaako sitä selvittää - jos ei niin parempi erillään. Jos on loukkaantunut niin toinen ei ehkä pääse ajatuksista perille, ehkä loukkaantumiseen on hyvä syy.
No juu onhan tuo törppöä jos ei pysty suunnittelemaankaan mitään, mutta kyllä vielä pahempi on jos vaan rähjää ja ilkeilee toiselle tuntikausia aina samoja aiheettomia morkkaamisia, kun toinen on väsynyt ja tarvisi esim. lepoa tai unta. Se on kiusaamista ja jonkinasteista väkivaltaa. Ja olisi kyllä valmis keskustelemaan mutta tuo kiusaaja ei.