Miksi mykkäkoulu tuomitaan?
Aina sanotaan, että se on väärin. Kuitenkin sitä miehet monesti harrastaa, ja samoin jokainen itseään kunnioittava nainen lopettaa kaiken kommunikaation jonkun idiootin sian kanssa kunnes hän poistuu kämpästä. Eli näin ihmiset toimivat, mutta silti nyyhkyttävät että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Minä lopetan kommunikaation idioottien kanssa ja sanon että muu olisi epätervettä. Kunnon hajurako hulluihin on elinehto.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu lopettaa tehokkaasti läheisyyden ja tappaa lopulta rakkauden. Ainakin minä opin vuosien myötä tulemaan toimeen ja viihtymään ilman miestä ja hänen seuraansa. Alkuun oli todella tuskallista, mutta kaikkeen näemmä tottuu.
Nyt mies valittaa kun ei tehdä mitään yhdessä enkä lähesty häntä viettelymielessä. Sitä saa mitä tilaa.
No kyllä se turha riitely ja toisen alistaminen valittamisella tappaa läheisyyden vähintään yhtä tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
No tämä se vasta on kypsä keskustelu.
Fiksu aikuinen osaa keskustella ja myös kuulee toisen mielipiteen.
Ei tarvitse rähjätä tai olla mykkäkoulua.
Jaa no entä jos se toinen rähjää ja alistaa? Keskustelut on kokeiltu, ei kiinnosta häntä sekään.
Jotkut uskoo kasvamiseen ja oppimiseen. Että aviopari nakin voidaan pikkuhiljaa hioutua yhteensopiviksi. Että ollaan yhdessä myötä- ja vastamäissä. Eivätkä siksi heti samantien eroa kun ongelmia tulee. Rajansa toki kaikella, mutta kyllä mykkäkoulua voi kokeilla alistavaan, aggressiiviseen mieheen. Thai mieheen, joka hetkellisesti toimii sillä tavalla pahalla päällä ollessaan.
Jos kommunikaatio on niin huonolla tolalla että kokee olevan tarpeellista "kouluttaa", "rangaista", tai "kokeilla toimiiko", niin kyllä ero on oikea ratkaisu.
Aivan perverssiä, että lasten parhaana pidetään selkeästi myrkyllistä suhdetta, jossa joko raivotaan tai mökötetään sen sijaan, että todettaisiin tilanteen olevan selkeässä umpikujassa. Sietää miettiä millaisen mallin lapsille antaa, molemmat ovat henkistä väkivaltaa. Liian helposti ei kannata erota, mutta vähimmilläänkin pariterapia on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos kommunikaatio on niin huonolla tolalla että kokee olevan tarpeellista "kouluttaa", "rangaista", tai "kokeilla toimiiko", niin kyllä ero on oikea ratkaisu.
Aivan perverssiä, että lasten parhaana pidetään selkeästi myrkyllistä suhdetta, jossa joko raivotaan tai mökötetään sen sijaan, että todettaisiin tilanteen olevan selkeässä umpikujassa. Sietää miettiä millaisen mallin lapsille antaa, molemmat ovat henkistä väkivaltaa. Liian helposti ei kannata erota, mutta vähimmilläänkin pariterapia on tarpeen.
Tosi usein miehet ei suostu pariterapiaan. Ainakaan ennen naisen harrastamaa mykkäkoulua.
Mutta tää ketju nyt on selvästi täynnä tekopyhiä tyyppejä. Kyllä minä tiedän että minunkaan ystävistäni kukaan itseään kunnioittava nainen Ee keskustele jos mies on idiootti. Ja kyllä se usein on. Eikä siitä silti erota vaan koulutetaan. Lapsia esim. 4 kpl.
Korkeintaan vihaisesti voi välillä huutaa takaisin kunnes asiat selviää. Ihan täydellisen tekopyhää myöskin väittää, että normaaliperheissä ei useinkin riitoja olisi.
Se vaihe, kun toinen jätetään noin vain, on aika ennen kuin on perhe kasassa ja lapsia mukana kuvassa. Se myöskin yleensä on se aika kun ei vielä isoja ongelmia ja riitoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mykkäkoululainen, mutta kyllä minä ENSIN yritän keskustella, moneen otteeseen. Vasta kun selviää, että tämä ei tuota tulosta, toinen ei välitä minusta pätkän vertaa, alkaa mykkäkoulu. Mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä?
Mitä se mykkäkoulu sitten auttaa? Eikö voi vaan todeta että nyt ollaan sitten erimieltä tässä asiassa, joten keskustelua on turha jatkaa. Muista asioista voii edelleen puhua ihan normaalisti. Mykkäkouluhan tarkoittaa sitä ettei suostu puhumaan toiselle ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Se vaihe, kun toinen jätetään noin vain, on aika ennen kuin on perhe kasassa ja lapsia mukana kuvassa. Se myöskin yleensä on se aika kun ei vielä isoja ongelmia ja riitoja ole.
No me kyllä erottiin lasten saamisen jälkeen juuri tuollaisesta tilanteesta kun ei ongelmat ratkenneet meidän tyylillä millään. Molemmat ollaan onnellisempia, uudet hyvät suhteet kummallakin (mutta ei uusioperheitä) ja keskinäiset välit paremmat kuin vuosiin yhdessä ollessa. Muksut tuntuu olevan ihan tyytyväisiä myös, kun vanhemmat puhuu taas toisilleen kuin normaalit ihmiset vaikkei saman katon alla ollakaan.
Aikuisten onni ei automaattisesti ole lasten onni, mutta kyllä jatkuvasti riitaisa ja painostava tunnelma kotona on vähintään yhtä iso rasite kuin hyvin hoidettu ero.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mykkäkoulu on huonompi? Jos se toimii? Ja jos se henkisesti väkivaltainen tyyppi siis ei ole tämä mykkäkoululainen vaan se toinen.
"Jos" se toimii.
Ei vaan yleensä toimi. Tappaa sen läheisyyden, mitä on saattanut olla vielä jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No me kyllä erottiin lasten saamisen jälkeen juuri tuollaisesta tilanteesta kun ei ongelmat ratkenneet meidän tyylillä millään. Molemmat ollaan onnellisempia, uudet hyvät suhteet kummallakin (mutta ei uusioperheitä) ja keskinäiset välit paremmat kuin vuosiin yhdessä ollessa. Muksut tuntuu olevan ihan tyytyväisiä myös, kun vanhemmat puhuu taas toisilleen kuin normaalit ihmiset vaikkei saman katon alla ollakaan.
Aikuisten onni ei automaattisesti ole lasten onni, mutta kyllä jatkuvasti riitaisa ja painostava tunnelma kotona on vähintään yhtä iso rasite kuin hyvin hoidettu ero.
Kyllä aapeekin on sitä mieltä että usein ero on ainoa vaihtoehto, koska usein miehet possuja, silti minusta kannattaa kokeilla mykkäkoulu ensin. Koska silloinhan juuri on se paska tilanne että toinen vain haluaa olla itsekäs eikä suostu mihinkään eikä keskustelemaankaan (ainakaan niin että se tuottaisi jotain tulosta ja pelkkä keskustelu ilman tulosta on myöskin täysin turhaa) niin kyllä sellainen ja ansaitsee mykkäkoulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mykkäkoulu on huonompi? Jos se toimii? Ja jos se henkisesti väkivaltainen tyyppi siis ei ole tämä mykkäkoululainen vaan se toinen.
"Jos" se toimii.
Ei vaan yleensä toimi. Tappaa sen läheisyyden, mitä on saattanut olla vielä jäljellä.
Ei mykkäkouluun olekaan syytä ryhtyä, jos menee vielä niin hyvin että läheisyyttäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu lopettaa tehokkaasti läheisyyden ja tappaa lopulta rakkauden. Ainakin minä opin vuosien myötä tulemaan toimeen ja viihtymään ilman miestä ja hänen seuraansa. Alkuun oli todella tuskallista, mutta kaikkeen näemmä tottuu.
Nyt mies valittaa kun ei tehdä mitään yhdessä enkä lähesty häntä viettelymielessä. Sitä saa mitä tilaa.
No kyllä se turha riitely ja toisen alistaminen valittamisella tappaa läheisyyden vähintään yhtä tehokkaasti.
Uskon että se on yhtä tehokas keino.
Kysyin kerran mieheltä erityisen pitkään (kuukausia) kestäneen mykkäkoulun jälkeen syytä tähän kylmään kohteluun. Mitä olin tehnyt väärin? En muista enää mikä vastaus oli, mutta muistan järkyttyneeni kuinka pieni se asia oli. Tyyliin olin unohtanut tehdä jotain mitä hän oli pyytänyt.
Mielestäni viiden minuutin keskustelu ja anteeksipyyntö olisi ollut tuon asian veroinen toimenpide. Mutta kuukausien mykkäkoulu, kylmä kohtelu, huomioimatta jättäminen, ei kerro mihin menee ja milloin tulee.. Puhuu vain pakolliset työhön liittyvät asiat tai kun on vihainen jostain.
Silloin tajusin että en ole vastuussa toisen mykkäkouluista. Turha lähteä syyllistymään ja arvuuttelemaan ja kokemaan tuskaa kun syy voi olla mikä tahansa ja kuinka mitätön tahansa. Lopullinen syyllisyyden tunteen karistaminen hartioilta tapahtui vasta myöhemmin, mutta tämä oli lähtölaukaus sille. Olen vastuussa vain omista teoistani, voin pyytää anteeksi jos olen loukannut tai unohtanut jotain toiselle tärkeää. Toinen on vastuussa siitä miten itse asiaa käsittelee, tekeekö sen rakentavasti vai mieltään osoittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos" se toimii.
Ei mykkäkouluun olekaan syytä ryhtyä, jos menee vielä niin hyvin että läheisyyttäkin on.
Siinä vaiheessa sitten on parempi hypätä suoraan sen mykkäkouluvaiheen yli ja erota suosiolla.
Mitään järkeä riippua kynsin hampain kiinni suhteessa, missä ei ole läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon että se on yhtä tehokas keino.
Kysyin kerran mieheltä erityisen pitkään (kuukausia) kestäneen mykkäkoulun jälkeen syytä tähän kylmään kohteluun. Mitä olin tehnyt väärin? En muista enää mikä vastaus oli, mutta muistan järkyttyneeni kuinka pieni se asia oli. Tyyliin olin unohtanut tehdä jotain mitä hän oli pyytänyt.
Mielestäni viiden minuutin keskustelu ja anteeksipyyntö olisi ollut tuon asian veroinen toimenpide. Mutta kuukausien mykkäkoulu, kylmä kohtelu, huomioimatta jättäminen, ei kerro mihin menee ja milloin tulee.. Puhuu vain pakolliset työhön liittyvät asiat tai kun on vihainen jostain.
Silloin tajusin että en ole vastuussa toisen mykkäkouluista. Turha lähteä syyllistymään ja arvuuttelemaan ja kokemaan tuskaa kun syy voi olla mikä tahansa ja kuinka mitätön tahansa. Lopullinen syyllisyyden tunteen karistaminen hartioilta tapahtui vasta myöhemmin, mutta tämä oli lähtölaukaus sille. Olen vastuussa vain omista teoistani, voin pyytää anteeksi jos olen loukannut tai unohtanut jotain toiselle tärkeää. Toinen on vastuussa siitä miten itse asiaa käsittelee, tekeekö sen rakentavasti vai mieltään osoittamalla.
Totta, toki jotkut ryhtyvät mykkäkouluun myös täysin epäoikeudenmukaisista ja hulluista syistä.
Kyllähän normaali-ihmiset myös katkaisevat välit esim. vainoaviin sukulaisiinkin, tai hulluihin työkavereihin, eikä sitä kukaan kritisoi, että nyt sinä rääkkäät sitä mykkäkoululla ja olet henkisesti väkivaltainen.
Mykkäkoulut ovat ainakin eksäni kohdalla olleet narsistista käyttäytymistä. Hän ryhtyi mykkäkouluun syntymäpäiviäni ennen, joten synttärini hän vietti omassa hiljaisuudessaan viinaa juoden. (Syy tähän oli, että olin väärään aikaan kysynyt pääsenkö hänen kyydillään kauppaan. En vieläkään tajua kuka sellaisesta suuttuu.) Kysyin miettikö yhtään miltä minusta tuntui se syntymäpäivä ja 2 viikon hiljaisuus. Ei kuulemma yhtään miettinyt. Mietti vain sitä kuinka olin sillä kysymyksellä kauppaan menosta pilannut kaiken.
Hän arvasi, että minulla oli pinna loppumassa lopullisesti. Ja alkoi petraamaan käytöstä. Seuraava mykkäkoulu alkoi, kun sanoin nukkuneeni huonosti. Tietty hän otti kommentini syytöksenä. 5 päivän totaalisen hiljaisuuden jälkeen hän pyysi anteeksi ensimmäistä kertaa ja selitti, että hänellä tuli tarve olla yksin. Tähän loppui suhde.
Eksäni jätti minut mykkäkoululla yksin mm. ennen muuttoa (en tiennyt osallistuuko mitenkään), ennen joulua (en tiennyt onko meillä yhteistä joulua), tilanteessa jossa toinen vanhempani oli teho-osastolla (en tiennyt olemmeko enää yhdessä) jne. Lopulta mykkäkoulu laukaisi minussa valtavaa sisäistä kauhua. Toki rauhallinen arki oli munankuorilla kävelyä kun yritin ennakoida ettei hän suuttuisi. Mutta se on mahdotonta, kun aiheeksi käy mikä vaan. Älkää jääkö näihin suhteisiin!
Naiset on just tällasia kanoja... kun kanalauma kaakattaa ja on alkanut jo nokkimaan jotain yksilöä ilman aihetta, niin sinne on kiva liittyä kanalaumaan nokkimaan mukaan! Hei MINÄKIN alapeukutan! Hei MINUNKIN mielestä sinä olet tyhmä! Kun et nuo alistavan miehen persettä niin kuin se tahtoo!