Miksi mykkäkoulu tuomitaan?
Aina sanotaan, että se on väärin. Kuitenkin sitä miehet monesti harrastaa, ja samoin jokainen itseään kunnioittava nainen lopettaa kaiken kommunikaation jonkun idiootin sian kanssa kunnes hän poistuu kämpästä. Eli näin ihmiset toimivat, mutta silti nyyhkyttävät että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Minä lopetan kommunikaation idioottien kanssa ja sanon että muu olisi epätervettä. Kunnon hajurako hulluihin on elinehto.
Kommentit (65)
Mykkäkoulu lopettaa tehokkaasti läheisyyden ja tappaa lopulta rakkauden. Ainakin minä opin vuosien myötä tulemaan toimeen ja viihtymään ilman miestä ja hänen seuraansa. Alkuun oli todella tuskallista, mutta kaikkeen näemmä tottuu.
Nyt mies valittaa kun ei tehdä mitään yhdessä enkä lähesty häntä viettelymielessä. Sitä saa mitä tilaa.
Mä jätin miehen joka alkoi harrastamaan mykkäkouluja. Ei sellaista pelleilyä jaksa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulua karsastaa semmoiset, jotka haluasi vääntää asiasta loputtomiin. "Eipäs, juupas" vääntöä. Fiksu ei lähde mukaan vaan vaikenee.
Tuommoisen väännön tarkoituksena on saada toinen toimimaan/olemaan oman mielen mukaisesti. Mykkäkoulu tuhoaa tämän projektin etenemisen ja siksi siitä ei pidetä.
Totta, mutta mykkäkoululainenkin jatkaa riitaa mököttämällä tunteja, päiviä tai jopa viikkoja. Mökötys loppuu kun toinen osapuoli "antaa periksi" eli ei halua asiasta keskustella/alistuu pyytämään anteeksi tilanteesta huolimatta yms.
Nämä ihmistyypit (mykkäkoulut ja jankkaajat) eivät voi ymmärtää sitä että toinen osapuoli ymmärtää mielipiteesi, mutta ei vain ole samaa mieltä. Mykkäkoulu ja väännön tavoite on saada toinen luovuttamaan.
Eli kaikki ovat väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mykkäkoulussa ei ole mitään rakentavaa, eikä se ratkaise mitään asiaa. On muitakin vaihtoehtoja kuin mykkäkoulu tai sitten loputon "eipäs, juupas" -vääntäminen. Ihan normaali keskustelu asiasta, toisen kuunteleminen ja jonkinlaisen kompromissin löytäminen lienee se paras lähestymistapa, mutta tunnettuahan se on että monella ei riitä kyvyt tähän vaan lapsenomainen tunne-elämä hallitsee toimintaa.
Niin, tällöin juuri ei auta muu kuin mykkäkoulu.
Itselläni se ei ole auttanut, vaan kumppanin dumppaaminen.
Mykkäkoulut on hihhulien juttu. Ei ole tunne-elämältään normaalien käytöstä.
Minä olen mykkäkoululainen, mutta kyllä minä ENSIN yritän keskustella, moneen otteeseen. Vasta kun selviää, että tämä ei tuota tulosta, toinen ei välitä minusta pätkän vertaa, alkaa mykkäkoulu. Mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä?
jos tulee dilemma tilanne siitä keskustellaan aikuismaiseen tapaan , mykkäkoululainen ei osaa keskustella joten suu sulkeutuu kunnes toimitaan kuten hän haluaa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mykkäkoululainen, mutta kyllä minä ENSIN yritän keskustella, moneen otteeseen. Vasta kun selviää, että tämä ei tuota tulosta, toinen ei välitä minusta pätkän vertaa, alkaa mykkäkoulu. Mitä siinä tilanteessa pitäisi tehdä?
pariterapia tai ero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska mykkäkoulussa ei ole mitään rakentavaa, eikä se ratkaise mitään asiaa. On muitakin vaihtoehtoja kuin mykkäkoulu tai sitten loputon "eipäs, juupas" -vääntäminen. Ihan normaali keskustelu asiasta, toisen kuunteleminen ja jonkinlaisen kompromissin löytäminen lienee se paras lähestymistapa, mutta tunnettuahan se on että monella ei riitä kyvyt tähän vaan lapsenomainen tunne-elämä hallitsee toimintaa.
Vaihtoehto toki sekin, mutta onko se aina esim. lasten kannalta parempi, on toinen kysymys. Mykkäkoulukin loppuu heti kun toinen suostuu normaaliin, asialliseen käytökseen.
Tässä oletetaan että mykkäkoulun taustalla on riita. Eksäni aloitti mykkäkoulun aina yhtäkkiä, ilman että tiesin syytä. "Mietipä sitä"-asenteella. Kesti jopa viikkoja. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi hän mykkäkouluili. Kun halusin erota, hän vielä vetosi siihen että meillä ei ole edes ollut koskaan oikeaa riidanaihetta vaan ne riidat lähtee aina tyhjästä. Hänen mielestään oltiin ihan onnellisia yhdessä. Inhosin mykkäkoulujen kutsumista "riidaksi", kun minulla ei ollut koko asiassa muuta kuin kohteen osa. Kyllä se on puhdasta väkivaltaa ja satutti syvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pariterapia tai ero
Miksi mykkäkoulu on huonompi? Jos se toimii? Ja jos se henkisesti väkivaltainen tyyppi siis ei ole tämä mykkäkoululainen vaan se toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto toki sekin, mutta onko se aina esim. lasten kannalta parempi, on toinen kysymys. Mykkäkoulukin loppuu heti kun toinen suostuu normaaliin, asialliseen käytökseen.
ajattele millaisen vääristyneen käyttäytymismallin lapsesi oppivat
Vierailija kirjoitti:
Tässä oletetaan että mykkäkoulun taustalla on riita. Eksäni aloitti mykkäkoulun aina yhtäkkiä, ilman että tiesin syytä. "Mietipä sitä"-asenteella. Kesti jopa viikkoja. Minulle ei ole koskaan selvinnyt, miksi hän mykkäkouluili. Kun halusin erota, hän vielä vetosi siihen että meillä ei ole edes ollut koskaan oikeaa riidanaihetta vaan ne riidat lähtee aina tyhjästä. Hänen mielestään oltiin ihan onnellisia yhdessä. Inhosin mykkäkoulujen kutsumista "riidaksi", kun minulla ei ollut koko asiassa muuta kuin kohteen osa. Kyllä se on puhdasta väkivaltaa ja satutti syvästi.
Ei tässä oleteta mitään vaan naisten osalta KÄSITELLÄÄN nyt ainoastaan niitä tilanteita kun vastassa on idiootti sika eikä mikään keskusteluun suostuvat tyyppi, oli jo aloituksessa.
Minä taas en löytänyt exän kanssa muuta vaihtoehtoa kuin mykkäkoulun siinä tilanteessa, kun riitely meni siihen pisteeseen, että ex vain huusi ja huusi ja laittoi sanoja suuhuni eikä kuunnellut yhtään mitään. Lopetin mykkäkoulun sitten kun tilanne oli rauhoittunut ja toinen suostui jo vähän kuuntelemaankin eikä vain paasannut omaa asiaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ajattele millaisen vääristyneen käyttäytymismallin lapsesi oppivat
Niin.. riippuu kauanko tilanne kestää.. pahempi malli se silti on, jos vanhemmista toinen karjuu, riitelee päivästä päivään jne, kuin vain jos kotona on hiljaista. Voihan siinä aina pistää vaikka telkun päälle niin saadaan ääntä taloon. Sen idiootin sian vallassa on aloittaa normaali käytös niin mykkäkoulukin loppuu.
"Mykkäkoulu" on yleensä henkistä manipulointia ja kontrollointia, jolla pidetään toista osapuolta "pinteessä". Sillä pyritään aiheuttamaan epätietoisuuden ja syyllisyyden tunteita ja jätetään toinen arvailemaan syitä mistä mykkäkoulu mahtaa tällä kertaa johtua. Se on vain yksi työkalu narsistin työkalupakissa.
Normaali, rehellinen ihminen kertoisi miksi on pahoittanut mielensä ja mitä on tehty väärin. Sitten asiasta keskusteltaisiin sivistyneesti ja rakentavasti ja lopuksi riita sovittaisiin ja yritettäisiin molemmat kasvaa ihmisenä, korjata virheet ja elää jatkossa sovussa.
Olen itsekin ollut useita kertoja tällaisten narsistien kanssa tekemisissä. Jos huomaan että olen loukannut toista niin yritän kysellä ja selvittää asiaa jotta voisin pyytää anteeksi mikäli olen tehnyt jotain väärin. Jos hän ei avaa asiaa mitenkään vaan aloittaa mykkäkoulun, niin parhaiten siihen tehoaa kun esittää sitten itsekin ettei mitään ole vialla. Mikään ei vituta narsistia niin paljon kuin se ettei häntä ja kommervenkkejään huomioida mitenkään. Pitäkööt tunkkinsa tuollaiset ihmiset. :D
No tämä se vasta on kypsä keskustelu.
Fiksu aikuinen osaa keskustella ja myös kuulee toisen mielipiteen.
Ei tarvitse rähjätä tai olla mykkäkoulua.
Vierailija kirjoitti:
"Mykkäkoulu" on yleensä henkistä manipulointia ja kontrollointia, jolla pidetään toista osapuolta "pinteessä". Sillä pyritään aiheuttamaan epätietoisuuden ja syyllisyyden tunteita ja jätetään toinen arvailemaan syitä mistä mykkäkoulu mahtaa tällä kertaa johtua. Se on vain yksi työkalu narsistin työkalupakissa.
Normaali, rehellinen ihminen kertoisi miksi on pahoittanut mielensä ja mitä on tehty väärin. Sitten asiasta keskusteltaisiin sivistyneesti ja rakentavasti ja lopuksi riita sovittaisiin ja yritettäisiin molemmat kasvaa ihmisenä, korjata virheet ja elää jatkossa sovussa.
Olen itsekin ollut useita kertoja tällaisten narsistien kanssa tekemisissä. Jos huomaan että olen loukannut toista niin yritän kysellä ja selvittää asiaa jotta voisin pyytää anteeksi mikäli olen tehnyt jotain väärin. Jos hän ei avaa asiaa mitenkään vaan aloittaa mykkäkoulun, niin parhaiten siihen tehoaa kun esittää sitten itsekin ettei mitään ole vialla. Mikään ei vituta narsistia niin paljon kuin se ettei häntä ja kommervenkkejään huomioida mitenkään. Pitäkööt tunkkinsa tuollaiset ihmiset. :D
No totta kait pitää kertoa mutta jos toinen koko ajan valittaa kaikesta... Niin se on alistamista ja narsismia sekin, ja metelöinti ja riitely oikeasti häiritsee estää esim toista lepäämistä ja nukkumasta, hiljaisuus ei tee tätä.
Hei kaikki valopäät jotka vastaatte tähän, asiaan kuuluu ensin LUKEA aloitusviesti!
Mykkäkoululainen ei kykene kommunikaatioon ja vielä syyttää siitä toista. Parisuhteessa ollaan käytännössä yksin, koska aitoa keskustelua ei ole, vaan toinen osapuoli yksipuolisesti sanelee rajat. Ilmeisesti pelkää niin kauheasti, että hänen täydellinen autonomisuutensa ja valta-asemansa murenee.
Edellinen parisuhteeni loppui käytännössä kumppanin parin viikon mykkäkouluun. Nykyinen ei mykkäile, ja eipä ole kyllä riitojakaan kun typerät valtaleikit on suhteesta poissa. Henkisesti akuisen ihmisen kanssa on mahtavaa olla, suosittelen!