Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa lapsille ja itsellenne raitis joulu

☃️
19.12.2020 |

Ja jättäkää ne viinin lipittämiset sun muut johonkin muuhun ajankohtaan. Joivatko esim vanhempanne 20-30 vuotta sitten joulupöydässä viinejä kun olitte vaahtosammuttimen kokoisia? Aivan, eivät juoneet. Antakaa tekin siis läheisillenne alkoholivapaa joulu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini veti aina joulukännit, aattoilta huipentui, milloin itkuun ja marttyyriulinaan, milloin ölusevään ruokien heittelyyn, milloin taas tuli illan mittaan tukkapöllyä ja läimäisyjä päähän.

Minun joulupöytään kuuluu lasi punaviiniä ja ruoan päätteeksi konjakkisnapsi sulatteluun. Lapsia tämä ei hetkauta. Esikoinen on 17 ja yksikään kolmesta lapsestani ei ole nähnyt minua ikinä humalassa, ei edes hiprakassa.

Vierailija
22/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia, että joulupöydässä on aikuisilla viinilasit. Sen sijaan harvaa asiaa halveksin niin paljon kuin humalaisia jouluna. Tai milloin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää, että jouluruokien kanssa juodaan viiniä. Eihän se sovi yhtään suolaiselle kinkulle.

Vierailija
24/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää, että jouluruokien kanssa juodaan viiniä. Eihän se sovi yhtään suolaiselle kinkulle.

Noohhh, mikähän se Sinun mielestä olisi juoma, mitä meidän sopisi juoda kinkun kanssa?

Vierailija
25/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joivatko esim vanhempanne 20-30 vuotta sitten joulupöydässä viinejä kun olitte vaahtosammuttimen kokoisia? Aivan, eivät juoneet."

Aina ovat omat vanhempani juoneet lasin viiniä ruoan kanssa jouluna, koskaan eivät kännopäissään ole kuitenkaan örveltäneet. Kyllä sitä voi juoda kunhan ei vedä överiksi.

Itse en alkoholista piittää mutta mieheni juo yhden lasin jouluaterialla.

Vierailija
26/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mun vanhemmat lipittävät viiniä jouluna. Ovat paljon mukavampia ja rennompia pienessä tuiskeessa.

Vierailija
27/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin sanoisin, että antakaa lapsillenne joulu ilman raivosiivoamista ja pää märkänä "perinneruokien" väkisin vääntäminen.

Enemmän niitä traumoja tulee jouluvalmisteluiden uuvuttamien vanhempien raivoamisesta, kuin viinilasillisen nauttimisesta.

Ei. Eikä tällaiseen ketjuun vastaa kukaan, joka sammuu aattona ennen kuin pukki tulee.

Siitä tulee traumoja.

Ja  jouluna eivät kaikki halukkaat mahdu ensi- ja turvakotiin joten ei tämä turha aloitus ole.

Vierailija
28/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noohhh, mikähän se Sinun mielestä olisi juoma, mitä meidän sopisi juoda kinkun kanssa?

Mua kiinnostaa taas puolestaan se mikä olisi hyvä viini kinkulle ?

Vierailija
29/30 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka juovat alkoholia, ovat alkoholisteja.

Vierailija
30/30 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vaahtosammuttimen kokoinen ja jos joku tuo paskatehtaansa lähelleni niin se on heidän murhe. Huurteista joulua!