Pianon soitto kerrostalossa.
Mitä mieltä? Voiko soittaa satunnaisesti ( ei joka päivä, ehkä 2-3 kertaa viikossa, 0,5-2 tuntia kerrallaan) jos ei soita hiljaisuusajalla 23:00-07?
Kommentit (148)
Täällä on joitakin kommentteja digitaalisesta pianosta. Jos soittaja on kevyen musiikin harrastaja ja nimen omaan harrastaja, tämä voi toimia oikein hyvin. Jos soittaja on ammattiopiskelija, sähköpianon voi työntää sinne mihin aurinko ei paista.
En ikinä kehtaisi terrorisoida soitolla naapureita.
Minulla on sähköpiano. Ja tiedoksi, että sähköpianot ovat nykyään ihan laadukkaita. On painotetut koskettimet ja äänikin kuin akustisessa. Ei ne ole mitään syntikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse soitan 1-2 kertaa viikossa, yleensä pyrin soittamaan klo 12-14 välillä vapaapäivinäni jottei muut häiriintyisi soitosta. Tässä asuttu jo vuosikausia eikä vielä ainakaan oo kukaan valittanut. En myöskään mielelläni vaihtaisi sähköpianoon.
Se olisikin vaikeaa niitä ei ole myyty 50 vuoteen. Ota alkeista selvää. Kuuklaa digi- ja silent-piano. Johon sinulla ei kyllä ole varaa,
Kyllä sähköpianoja edelleenkin on. Koska vain Fender Rhodes ennemmin kuin nykypäivän digipiano.
T. 34 vuotta soittanut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kukaan voi nauttia naapureiden kiduttamisesta ;-(
Minä en ymmärrä, kuinka elävä musiikki on kiduttamista. Kerrostaloissa lapset huutavat, imuri mölisee, aviollisia velvollisuuksia hoidetaan ja lusikoita jaetaan. Ja jotakuta haittaa pianomusiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit soittaa. Tästä on olemassa ennakkotapauksia ja kahden tunnin päivittäistäkin harjoittelua naapurien on pakko sietää. Sen sijaan jos päättäisit harjoitella kuusi tuntia päivässä niin se ei enää olisi sallittua.
Joo siitä on ennakkotapauksia. Harrastelija voi pimputella pianoa vapaasti, mutta sitten jos ammattimuusikko treenaa monta tuntia joka päivä niin pitää jo alkaa rajoittamaan soittamista. Varmaan jos sitä ihan pelkästään naapureiden kiusaksi pimputtaisi niin sekin menisi laittomuuksien puolelle. Eikä tietenkään keskellä yötä sovi mekkaloida tarpeettomasti.
Mutta ihan oikeasti! Osta se sähköpiano. Ei ne maksaa montaa sataa euroa edes uutena kaupassa.
Kyllä kunnollinen soitin maksaa tuhansia euroja. Esim f-musiikilla akustista vastaava versio alessa 7000 euroa.
https://www.f-musiikki.fi/pianot/yamaha-silent/yamaha-piano-b3esc2pwh-s…Varmasti löydät vielä kalliimpia jos vähän edes yrität! Harjoitteluun kelpaa ihan hyvin edullisempi soittopeli. Edes orkestereiden ammattipianistit ei soita pelkästään huippuflyygelillä. Tavalliseen päivittäiseen harjoitteluun kelpaa ihan perustason soitin. Koska se on tavallaan epäoleellista miltä se musiikki harjoitellessa kuulostaa. Montaa juttua voisi harjoitella vaikkei kuulisi ääntä laisinkaan!
Olen soittanut pianoa 32 vuotta. Aikanaan mun akustinen pianoni on maksanut nykyrahaksi muutettuna suunnilleen saman verran. Pianon soitossa tärkeää on akustiikka ja kosketinten tuntuma. Olen soittanut huonoja sähköpianoja, ja se on oikeasti ihan hirveää. En vaihda akustista pianoani mihinkään rimpulaan. Sorry! Onneksi naapurini ei ole sitä vaatinutkaan.
Tottahan sitä saa inhimillisenä aikana soittaa, mutta voin sanoa, että ekassa omassa kämpässä "hieman" veetutti, kun jouduin useana aamuna heräämään siinä seiskan jälkeen aina samoihin sointuihin. Seinät ohuet ja piano vissiin just siinä huoneessa, joka jakoi seinän mun kanssa. Aina se sama sointukierto. Meinasin jo yksi kerta viedä nuotteja, et Opettele muuta!! Päivällä se ei häirinnyt. Katsoin itsekin telkkaria ym. mut illalla ja aikaisin aamulla... Voi v..
Lopettakaa jo se paska "sähköpianoista". Niitä ei ole myyty puoleen vuosisataan.
Kuuklatkaa digi- ja silent-pianot.
Samahintainen digipiano päihittää puupianon 10-0. Käytössä musiikkiopistoissakin.
Ei, se ei ole se Tokmannin lelu 9,99 eur.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo se paska "sähköpianoista". Niitä ei ole myyty puoleen vuosisataan.
Samahintainen digipiano päihittää puupianon 10-0. Käytössä musiikkiopistoissakin.
Ei todellakaan päihitä. Jos musiikkiopistossa ei ole akustista pianoa, kannattaa vaihtaa opistoa. Ovat rahavaikeuksissa ja yrittävät säästää viritysmaksuissa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta sinä jo nuo ”puupiano”-juttusi. Täällä tikahdutaan nauruun.
Tähän kinastelun väliin ohiksena totean, että sähköpianoja ei todellakaan enää ole. Digitaalisia pianoja on. Joidenkin täällä kannattaisi päivittää tietonsa. On todellakin myös olemassa akustisia pianoja, joita voi soittaa myös kuulokkeilla. Minulla on juuri harkinnassa ostaa sellainen. Keksintöjen maailma on ihmeellinen. Ei mikään ole rasittavampaa kuin kuunnella naapurin harjoittelua. Omaa soittoa kyllä jaksaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joitakin kommentteja digitaalisesta pianosta. Jos soittaja on kevyen musiikin harrastaja ja nimen omaan harrastaja, tämä voi toimia oikein hyvin. Jos soittaja on ammattiopiskelija, sähköpianon voi työntää sinne mihin aurinko ei paista.
Ja jos ihminen on ammattiopiskelija, hän voi vuokrata treenitilan, jossa suorittaa harjoituksensa.
Just kävin ilmottamassa naapurille et rakenteet kantaa äänen piiiitkälle
3:sti viikossa pianonhakkaamista 2 tuntia putkeen, täysin satunnaisilla ajoilla. Joo ei. Nykyaikana kenelläkään ei ole syytä rääkätä naapureita tavallisella pianolla kun sähköiset ovat olleet käytössä vuosikymmeniä. Kumma että tässä maassa eletään vieläkin jollain taatan aikaisilla säädöksillä jossa ei oteta huomioon muuttunutta maailmaa ja sitä että tolloja häiriköitäkin on tuhottomasti enemmän kuin sata vuotta sitten. "elämisen äänet" on yksi iso vitsi jolla oikeutetaan kaikenlainen naapuriin kuuluva häiriköinti johon ei jakseta tai haluta puuttua. Muissa maissa näitä katsotaan häiriöksi.
Kyllä tuo kuuluu normaaliin elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kukaan voi nauttia naapureiden kiduttamisesta ;-(
Minä en ymmärrä, kuinka elävä musiikki on kiduttamista. Kerrostaloissa lapset huutavat, imuri mölisee, aviollisia velvollisuuksia hoidetaan ja lusikoita jaetaan. Ja jotakuta haittaa pianomusiikki.
Niinpä. lumihiutaleet eivät kestä mitään ja valitetaan kaikesta mistä vaan keksitään valittaa🙄
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo kuuluu normaaliin elämään
Ei kuulu enää. Kerrostalohuoneistoa ei saa käyttää treenikämppänä, mihinkään. Kyseiseen toimintaan voi ja saa puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Jos minut herätettäisiin klo 07 aamulla pianon soittoon kolmesti viikossa, hommaisin soittajalle häädön.
Niinhän sinä luulet 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minut herätettäisiin klo 07 aamulla pianon soittoon kolmesti viikossa, hommaisin soittajalle häädön.
Niinhän sinä luulet 😁
Häiriköllä on kivaa jo ennen kahdeksaa? Onko suunnitemia päivän mökäämisestä jo valmiina? *hymiö hihihii*
Vierailija kirjoitti:
Iiro Rantala juuri sanoi , että hänellä on asunnossaan paitsi flyygeli myös silent- piano yösoittoa varten.
Niin YÖSOITTOA varten
Toki olen kuullut silent-pianosta, olihan niitä jo 90-luvulla. Mutta se maksaa aika paljon tavallista akustista pianoa enemmän. Mieluummin hyvä akustinen samalla rahalla.
T. Pianoa 34 vuotta soittanut.