Lapin luksushotellit kiinni talveksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8e42f633-bf1e-493f-80b1-e8bdfe347aba
Niinkö on, että järkevää pitää kokonaan kiinni nollatuloilla kulujen juostessa? Ettei vain olisi saatu valtion tukia ja sen jälkeen pillit pussiin talveksi?
Kommentit (13)
Mua ihmetyttää, kun mä katselen noita hökkelirivejä, että noi on luksushotelleja. Mulla on ihan erilainen mielikuva luksuksesta.
Yrittäjät voivat olla varmoja siitä ettei Lapin matkailu kiinnosta ulkomaalaistakaan kermaa enää kun korona-systeemit on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät voivat olla varmoja siitä ettei Lapin matkailu kiinnosta ulkomaalaistakaan kermaa enää kun korona-systeemit on ohi.
Mistä sä niin päättelet?
Varmasti on halvempaa pitää kiinni. Hotelli ei yhden ihmisen työpanoksella pyöri joten erittäin vajaakäytössä olevan hotellin aukiollessa tulisi maksettavaksi sekä kiinteistön että henkilökunnan kulut.
Miten näissä ilmenee luksus? Ulkomailla olen sellaista nähnyt, en Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti kiinnostaa. Lappi on viimevuosina vaan kasvattanut turistimääriä.
Valtio tarjosi pari ilmaista 'lomaa' Rovajärvellä, sen jälkeen ei ole Lappi pahemmin houkutellut.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on halvempaa pitää kiinni. Hotelli ei yhden ihmisen työpanoksella pyöri joten erittäin vajaakäytössä olevan hotellin aukiollessa tulisi maksettavaksi sekä kiinteistön että henkilökunnan kulut.
Näin on. Samasta syystä etelässäkin on hotellit suljettu. 20% täyttöasteella ei hotellia pyöritetä.
Odotettua. Suomalaiset ei ole valmiita tuollaisesta "luksuksesta".
Maksamme mielummin lämmöstä ja valosta yhdistettynä kunnon palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Odotettua. Suomalaiset ei ole valmiita tuollaisesta "luksuksesta".
Maksamme mielummin lämmöstä ja valosta yhdistettynä kunnon palveluun.
Näin on. Maksan mieluummin saman hinnan viikosta etelän luksus resortissa, all inclusive.
Noiden riistäjien hinnoilla pääsee pariksi viikoksi Malediiveille tai Mauritiukselle. Mieluummin siellä lautamökissä joka on rakennettu tolppien nokkaan Intian Valtamereen keskelle turkoosia laguunia kuin jossain mäenrinteessä pakkasessa ja talven harmaudessa Suomen Lapissa.
Lisänä vielä onnettomat palvelut ja järjettömät hinnat kaikessa p**kassa lisäpalvelussa. Sitten syöt ylihintaista poronkäristystä lillumassa muusin keskellä. Juu, ei kiitos
Kamalia kolhooseja.
Vierailija kirjoitti:
Noiden riistäjien hinnoilla pääsee pariksi viikoksi Malediiveille tai Mauritiukselle. Mieluummin siellä lautamökissä joka on rakennettu tolppien nokkaan Intian Valtamereen keskelle turkoosia laguunia kuin jossain mäenrinteessä pakkasessa ja talven harmaudessa Suomen Lapissa.
Lisänä vielä onnettomat palvelut ja järjettömät hinnat kaikessa p**kassa lisäpalvelussa. Sitten syöt ylihintaista poronkäristystä lillumassa muusin keskellä. Juu, ei kiitosKamalia kolhooseja.
No en nyt tiedä onko se orjatyövoimalla pyörivä homeinen bungalow sen enempää luksusta.
'Yrittäjä' on oikeassa siinä, että suomalaiset eivät tosiaan ole halukkaita maksamaan ylihintaa erikoispalveluista.