Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo-lahja nirsolle tytölle?

Vierailija
13.05.2014 |

Otsikossa se probleema jo tulikin, eli olisiko antaa ideoita mitä ylioppilaslahjaksi todella nirsolle tyttölapselle? Onko mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin lahjakortti tai seteleitä kortin väliin? Ei ole nirso siten että vain kallis merkkitavara kelpaisi, vaan suhtautuu lähinnä tympeästi ja alentuvasti kaikkiin muihin ihmisiin kuin omiin kavereihinsa. Tuntuu että pitää muita lähinnä idiootteina ja sukulaisia pakollisena pahana, ja kukaan ei ymmärrä häntä ja hänen ajatusmaailmansa. On olevinaan lahjakas kuvataiteilija, ja pelaa yökaudet verkkopelejä. Mitä tällaiselle antaisi? Ei kannata vastata ettei ansaitse mitään äläkä osallistu juhliin, sillä teemme molemmat kohteliaisuudesta vanhempiaan kohtaan.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Vierailija
2/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ehdottomasti. Sen parempaa lahjaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelejä pelaa, onko niissä kuukausimaksua? Maksa vaikka puolivuotta peliaikaa.

Tai ota selvää mitä työvälineitä tarvitsee ja arvostaa tehdessään taidetta ja osta niitä? Tai lahjakortti jonnekin mistä hän voi itse ostaa tarvikkeita.

Tai sitten rahaa. 

Vierailija
4/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöksen kultainen kirja tai jokin filosofinen kirja, joka haastaa hänen omia näkemyksiään.

Vierailija
5/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tietenkin. Muut lahjat myisin kirppiksellä joten ei kannata niitä kulhoja ostella.

Vierailija
6/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lahjakortti taidetarvikeliikkeeseen voisi olla mahdollinen. Jotenkin vierastan pelkän rahan antamista, se voi kulua pelkkään kahvitteluun kavereiden kanssa ja haluaisin että ylioppilaaksi tulemisesta jäisi joku pysyvämpi muisto. Tietty käyttötavaraa ne maalitkin on...

ap

Vierailija
7/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:59"]Käytöksen kultainen kirja tai jokin filosofinen kirja, joka haastaa hänen omia näkemyksiään.

[/quote]Heh, käytöskirja olisi hänelle kyllä tarpeen :) Filosofiateoksessa on kyllä ajatusta, kiitos tästä!

ap

Vierailija
8/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:04"]

Joku lahjakortti taidetarvikeliikkeeseen voisi olla mahdollinen. Jotenkin vierastan pelkän rahan antamista, se voi kulua pelkkään kahvitteluun kavereiden kanssa ja haluaisin että ylioppilaaksi tulemisesta jäisi joku pysyvämpi muisto. Tietty käyttötavaraa ne maalitkin on...

ap

[/quote]

Jaa-a. Itse olen nuori ihminen ja myyn kyllä kaikki lahjani mitä olen saanut rippi- tai ylioppilaslahjaksi. Katsos, se käteinen on paljon tärkeämpää kuin kaikenmaailman vaasit. Mutta osta vain jotain muistoja, eiköhän ne huuto.netissä mene :D

Vierailija
9/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuoret naiset oikeesti nykyään noin typeriä vai teeskentelettekö?

Vierailija
10/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:17"]

[/quote]

Mitä typerää on siinä ettei halua kaikenmaailman "muistoja" omaan kotiinsa? Nuori ihminen tarttee rahaa, ei turhia tavaroita.

Vierailija
11/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha on ihan oikeasti ylioppilaalle paljon parempi lahja kuin jokin muistoesine. Ylioppilas todennäköisesti muuttaa pian pois kotoaan, kun lähtee opiskelemaan. Silloin lahjoiksi saaduilla rahoilla on mukava ostella tarvikkeita omaan kotiin, maksaa mahdollisia takuuvuokria ym.

Pääsin itse ylioppilaaksi 30 vuotta sitten. Olin ainakin tosi iloinen siitä, että sain suurimmalta osalta vieraista lahjaksi rahaa enkä muistoesineitä. Niiden rahojen turvin minä aloitin opintoni vieraalla paikkakunnalla monen sadan kilometrin päässä lapsuudenkodistani.

Vierailija
12/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin ehkä Kalevala-korun. Tai sellasen mietelausekirjan. Tai jotain astiasarjaa.

Kun itse pääsin ylioppilaaksi, eipä ne lahjat olleet tärkeitä vaan se tilaisuus ja juhla ja oma valmistuminen. Ja kevät ja elämänilo. Ei 90-luvulla vielä syydetty lahjaksi rahaa. Kummeilta sain korun, joltain sukulaisilta kahvikuppeja, toisilta mietelausekirjan, jne. Useimmilta ruusun ja kortin.

Jos tytön asenne on tuo, lienee sama, mitä viet. Katso, mikä Iittalan kippo tai Marimekon tuote on tarjouksessa nyt ja osta sellainen. Tylsä ratkaisu, mutta kukaan suomalainen ei voi sanoa, etteikö Iittalan tai Marimekon valitsija olisi lahjallaan pyrkinyt kunnioittamaan tilanteen juhlavuutta. Sama koskee kirjaa.

Omalla kummilapsella on jo 9-vuotiaasta ollut se asenne, että aijjjaa, te toitte jonkun kirjan, tylsäää, mä olisin halunnut rahaa tai 600 euron älypuhelimen. Siinähän haluaa. Kun ei arvosta sitä, mitä tuomme, niin on mennyt itseltäkin into miettiä, mikä voisi ilahduttaa. Koska rahaa emme periaatteesta lahjoita (lapsi ei sitä kuitenkaan saa itse käyttää vaan menee perheen menoihin ja minusta meidän ei kuulu kustantaa heidän ruokalaskujaan) ja noin kallista elektroniikkaa ei ole itselläkään.

Vierailija
13/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:17"]

[/quote]

Mitä typerää on siinä ettei halua kaikenmaailman "muistoja" omaan kotiinsa? Nuori ihminen tarttee rahaa, ei turhia tavaroita.

[/quote]Kertoisitko mihin tarvitset rahaa? Jos me vanhat kävyt saisimme siitä hyviä lahjavihjeitä niiden saman tien huutikseen menevien kippojen tilalle.

Vierailija
14/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ehdottomasti! Mitään käytöstapakirjoja ei, itse ei tuon ikäisenä semmoiset kiinnostaneet ja pahimmassa tapauksessa voi ottaa vittuiluna. Ja jos on oikeasti taiteesta kiinnostunut niin silloin taidetarvikeliikkeeseen lahjakortti voisi olla hyvä. Mutta jos vain piirtelee ja satunnaisesti tekee isompia töitä öljyväreillä, akvarelleilla tms niin silloin voi olla aika turha sekin...

Vierailija
15/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee takuuvuokriin, laskuihin, ruokaan, elektroniikkaan kun muuttaa omaan kotiin..

Vierailija
16/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:18"]

[/quote]

[/quote]

Laadukas kattila tai hyvä pussilakanasetti ei kyllä minusta ole mikään turha "kaikenmaailman muisto", vaan ihan hyvä lahja. 

Vierailija
17/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kattila vois olla hyvä idea tai muita ruokailuvalineitä. Niitä tuskin kukaan alkaa myymään, kun niitä pitäis sitten ostaa kuitenkin.

Vierailija
18/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin käpy...

Yo-lahjaksi saadut rahat menivät hetkessä, olihan se kiva käydä kesällä baareissa, mutta noh... Kuitenkin "oikeat lahjat" ovat edelleen tallessa ja arvokkaita muistoja.

Vierailija
19/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa tai lahjakortti. Oikeasti, ihan turha alkaa "kasvattaa" aikuista ihmistä hankkimalla väkisin jotain pysyviä muistoja. Varmasti ylioppilaaksi pääsystä jää parempi muisto, kun saa mieleisiä lahjoja, vaikka sitten rahaa.

Vierailija
20/43 |
13.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 16:18"]

[/quote]

[/quote]

Laadukas kattila tai hyvä pussilakanasetti ei kyllä minusta ole mikään turha "kaikenmaailman muisto", vaan ihan hyvä lahja. 

[/quote]

Joo, no, jos ei sovi omaan makuun/sisustukseen niin myyntiin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä