Työkkäri laittaa mulle täysin turhia työhön osoituksia.
Eilen esim. tuli kahteen paikkaan, jonka kummankaan vaatimuksia en täytä. Toisessa pitäisi osata ruotsia asiakaspalvelussa, alalla käytössä oma erikoissanastonsa. Toisessa taas pitäisi osata taloushallinnon alkeet. Ei onnistu kumpikaan.
Molemmissa pitäisi olla kokemusta ko. työpaikan ATK-järjestelmistä, jota myöskään minulla ei ole.
Ilmoituksista näkee heti, että työpaikat menevät talossa jo oleville määräaikaisille työntekijöille.
Eli mitä teen? - täytin molempiin paikkakohtaiset valmiit sähköiset hakemukset (tosi pikkutarkat joita ei edes voi mitenkään myöhemmin hyödyntää), aikaa meni melkein 4 t. Sitten joku onneton joutuu vielä lukemaan kaikki käytännössä ihan "turhat" hakemukset. Ja työkkärin täti taas käyttää turhaan aikaansa näiden paikkojen tarjoiluun.
Ollaan sovittu työkkärin kanssa, että olen omatoiminen hakija ja haen kaikkiin sopiviin paikkoihin, minkä olen tehnytkin. Siis miksi ihmeessä ne laittaa mulle näitä turhia osoituksia? Pitääkö saada tietoihin merkintä siitä, että on jotain tarjottu, vai? Ärsyttää.