Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö millaista on auttaa vaikkapa 23kpl 5-6v lasta ulos täydessä sadevarustuksessa?

Vierailija
18.12.2020 |

Tänään mietin, että heleijaa, väsyttää ja kun kotiin lähdin niin se tuntui palana kurkussa.
Meitä oli 2 kasvattajaa ja lapsia tuo 23kpl ja heistä 4kpl oli aivan kierroksilla ja 2 olisi vaatinut aikuisen _koko ajan_ vierellensä kyetäkseen keskittymään asiaan eikä esim.kaverin kimppuun menemiseen ja holtittomaan rätkätykseen, huitomiseen ym.
Vaatteiden päälle välikerros, sitten ulkovaatteet, sitten kurahousut, sitten sadetakki, sitten hanskat+kurahanskat, sitten saappaat ja lahkeiden kiskominen ja lenksujen repiminen pohjien alle jne.
Aikaa meni n.1h joka oli tauotonta tekemistä, auttamista, rauhoittelua, rajojen asettamista jne.jne
Ja tuo yleensä 2x/pvässä. Ja se meteli, tsiisus. Ja kun ei pysty auttamaan kuin yhtä kerrallaan niin sitten kiekuu esim.5 ääntä samaan aikaan apua pyytäen.
Lisäksi tietty sisälle tullessa märkien varustusten vastaanottaminen ja auttaminen riisumisessa ja kuivumaan laittaminen ja niiden puljaaminen pariin kolmeen kertaan sen n.3h aikana minkä vaativat kuivausaikaa jotta ne saa taas kersa päällensä.

Onneksi nyt alkoi hakemani ja saamani joululoma ja seur kerran töihin 11.1
V ä s y t t ä ä🥱😩

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hyvin

Siksi en ole enää päiväkodissa töissä.

Vierailija
2/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen vai kunnan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puen päivän aikana neljää lasta ulos ja sekin tuntuu jo työläältä... Ehkä pääsen kuitenkin vielä suht helpolla😁 Hyvää joululomaa! Olet ansainnut sen :)

Vierailija
4/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on.... Ei yhtään huvita palata töihin äitiysloman jälkeen....

Vierailija
5/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.Been there,done that. Tiedätkö miltä tuntuu tehdä tuo sama 0-3 vuotiaille,13kpl. Yksin,ainoana apuna eka vuoden kokematon opiskelija...? Been there,done that too...

Vierailija
6/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotiemme veteraanit joutuivat poistumaan korsusta välittömästi ja olisivat olleet ikionnellisia sadevaatteista. 🤷‍♂️

Vierailija
7/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan lähtee tuollaiseen ammattiin?

Vierailija
8/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.Mutta itsestäni työläämpää on olla pukemassa 3-5 v ryhmässä 22 lasta ulos.

Eskarit pukee jo aika pitkälti itsenäisesti.Onhan siellä niitä mitä pitää tukea ja aikuisen olla vierellä mutta suurin osa ainakin meijän 24 eskarista pukee itse.Ja osaavat jo myös kysyä mitä laitetaan päälle.

Mutta onhan se oma show tuo ulkoilu sillon ku pitää kurikset pukea ja myös se riisuminen ja vaatteitten kuivatus jne...

Ikävä kyllä on töihin kun olen tässä ollut sairaslomalla.

Vierailija
9/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotiemme veteraanit joutuivat poistumaan korsusta välittömästi ja olisivat olleet ikionnellisia sadevaatteista. 🤷‍♂️

Mutta tuskinpa siitä, jos siellä olisi ollut katsottavana 20 alle kouluikäistä samalla. 

Vierailija
10/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi meillä ei ole kurahousuja ja sadetakkia. Paljon helpompaa kaikille, etenkin niille lapsille. Oudointa on se, että tuollainen vaatemäärä puetaan lapsille ja silti vaatteet kastuvat eli onkohan teillä siellä joku muukin ongelma kuin hoitajien osaaminen.

Toisaalta sinulle maksetaan tuosta palkkaa ja muun ajan päivästä voit istuskella tietokoneella tekemässä kivoja videoita vanhemmille.

Vierailija
11/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan lähtee tuollaiseen ammattiin?

Työssäkäyvät vanhemmat saavat olla aika hiton kiitollisia että sentään jotkut lähtee tähän ammattiin. Minne ne lapsukaiset muussa tapauksessa laitettaisiin työpäivän ajaksi?

Vierailija
12/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän.Been there,done that. Tiedätkö miltä tuntuu tehdä tuo sama 0-3 vuotiaille,13kpl. Yksin,ainoana apuna eka vuoden kokematon opiskelija...? Been there,done that too...

Tuo on kyl oikeesti viel tuolla pienten puolella tosi rankkaa!

Vierailija
13/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton ryhmä, maksimikoko on 21 lasta. Enempää ei saa olla yhtäaikaa paikalla.

Vierailija
14/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, miltä se tuntuu ja olen kummajainen, kun tykkäsin siitä. Tykkäsin oikeasti olla päiväkodissa töissä, jossa töitä oli oikeasti ihan koko ajan. Hälinää, helinää, hulinaa. Ihanaa. Lapsia sylissä koko ajan. 

Yleensä ulos lähtiessä minulla oli pelkkä toppi päälläni ja kiepsautin hiukset ylös nutturalle - koska muuten tuli aina hiki. Syötin lapsia liukuhihnalta ulos. Ensin laitoin ne lapset pukemaan, jotka osasivat edetä edes jotenkin. Ne, jotka olivat täysin autettavia, puin samalla. Annoin vilkkaiden jäädä viimeiseksi, koska niiden pukeminen vaati täyden keskittymisen. 

Palkan takia siirryin muihin töihin. Nykyään 1000 euroa suurempi palkka, mutta niin tylsää, että kaipaan takaisin. Istun päivät pitkät tietokoneen ruudun edessä ja välillä tekemättä mitään. En nauti siitä yhtään, mutta palkan takia en vaihtaisi kuitenkaan päiväkotiin takaisin. 

Vierailija
15/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiton ryhmä, maksimikoko on 21 lasta. Enempää ei saa olla yhtäaikaa paikalla.

Täähän taasen kait riippuu kasvattajien määrästä sekä siitä, onko joukossa millaisella jaolla esim. osa-aikaisen hoidon tai erityisen tuen tarvitsijoita. Silloin ne täyttöprosentit on eri.

Mutta joo, kahdelle aikuiselle liikaa lapsia. Tosin noita tilanteita tulee, jos vaikka joku on sairaana tms. eikä ole saatu sijaista.

Vierailija
16/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset pukee itse, housun lahkeita ja muuta pientä autetaan paremmin päälle.

Vierailija
17/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän

Olen ollut 5-6 vuotias

Sincc

Vierailija
18/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teitä oli vain kaksi? Eihän tuon ikäisiä saa olla yhtä aikuista kohden kuin 8.

Vierailija
19/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Tykkäsin myös hektisestä päiväkotiarjesta. Kuitenkin työ lasten kanssa oli rentoa ja kivaa. Itsekin sai ulkoilla paljon ja kyllähän ne lapset leikkivät useimmiten keskenään sen jälkeen, kun ne sinne ulos sai.

Opiskelin muuta alaa ja olin vain määräaikaisena sijaisena. Joskus olen ajatellut, että pitäisikö palata?!

Vierailija
20/41 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja ymmärrän. Mulla viisi lasta ja selkä ja päänahka hikimärkänä kun saan ne puettua ulos. Ja mun versio on helppo verrattuna teidän lukumäärään. Toisaalta sit teillä on helpompaa jos olette lapsettomia, mun työvuoro kestää todellakin 24h ilman vapaapäiviä koskaan.

Mutta sitten ne lastenhoitajat joilla on vielä omia lapsia... huh.

Todellakin pitäisi maksaa parempaa palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan