haluan sanoa yhden asian ja pyytää ihmisiltä anteeksi.
Minä olen työtön. Ja häpeän sitä. Häpeän olla työttömänä sossupummina. Vanhemmatkin häpeävät minua. Etsin kuitenkin aktiivisesti töitä, en aio istua perse homeessa. (eläkkeellä on sitten aikaa siihen) kun saan töitä, maksan kaiken tälle yhteiskunnalle takaisin. Jopa korkojen kera, jos täytyy. Mutta Miksi sen työn saannin pitää olla niin hankalaa nykyään??? Olen pahoillani että syön yhteiskunnan varoja ja elän sossupummina. Hävettää mennä sinne luukulle. Niin, ja olen 19v nainen
Kommentit (10)
musta piti tulla laakari. opiskelin pari vuotta laakiksessa ja jatin kesken. en varmana mee takas. oon kolmekymppinen enka vielakaan tieda mika musta tulee vai tuleeko mitaan. olisin halunnut taiteilijaksi ja paasinkin paasykokeiden kautta kuvataidekouluun jossa olin viisi vuotta. .mutta ei Han taiteilija ole mikaan ammatti. .kuulemma. enka ole mikaan huippulahjakaskaan..mutta enpa vaan hyvaksy muuta elamantapaa. enka edes maalaa nyt. ehka ma viela teen jotain suurta :) toivossa hyva mutta toivotonta elaa.
No, ainakin osaat hävetä omaa työttömyyttäsi, onhan sekin alku. Anteeksipyyntösi hyväksytty. :)
Onpa ikävä, että kohtelet itseäsi noin ankarasti. Työttömyydellesi on paljon monimutkaisemmat syyt kuin sinä itse. Työttömyys syntyy yhteiskunnan rakenteissa. Jotain voi yksilö siihen vaikuttaa, jotain ei. Hyvä, että haet töitä. Mutta jos niin käy, että joudut (väliaikaisesti) turvautumaan yhteiskunnan turvaverkkoon, älä syytä siitä itseäsi vaan ole kiitollinen saamastasi sosiaaliturvasta. Toivotaan, että sinulle löytyy mielekäs ja sopiva työ tai opiskelupaikka!
Miksi hävetä..työttömyys ei todellakaan ole aina itse aiheutettua..onko sulla huono itsetunto? Vai miksi olet alkanut noin ajatella
Miksi hävetä..työttömyys ei todellakaan ole aina itse aiheutettua..onko sulla huono itsetunto? Vai miksi olet alkanut noin ajatella
Olet vielä nuori ja sinulla on mahdollisuus opiskella.
Onko sinulla koulutusta ja jos on niin mikä?
Painoviestintä, johon faija pakotti. Ap
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 11:00"]Miksi hävetä..työttömyys ei todellakaan ole aina itse aiheutettua..onko sulla huono itsetunto? Vai miksi olet alkanut noin ajatella
[/quote]kun tarpeeksi kuuntelee vanhempia, jotka jo lapsuudessa kohtelivat huonosti, on jo alistunut tiettyihin ajatuksiin.. Ap
Itsekin olen kamppaillut ajatusta vastaan, joka syyllistää minua omasta tilanteestani. Vielä kun kyseessä ei ole pelkkä oma ajatus, vaan eri puolilta kuuluva sellainen. Joskus joutuu tosissaan miettimään ja tiedostamaan omat arvonsa ja erottamaan ne ympäriltä kuuluvista vaatimuksista, jotka saattavat olla myös sisäänrakentuneita jo.