Jätin koiran koirapuistoon -- hirveä huuto
Ihme jengiä Helsingin keskustassa. Mulla oli asiaa Bulevardin S-Marketiin, joten jätin koirani siihen viereiseen koirapuistoon siksi aikaa. Kun tulin takaisin ehkä 10-15 minuutin päästä, niin siihen oli kertynyt porukkaa, jotka aloittivat hirveän huudon. Just sellaisia takakireitä stadilaisia, jotka ovat vieraantuneet oikeasta elämästä. Eivät kuulemma uskaltaneet tulla puistoon ollenkaan kun siellä oli koira! Sehän on koirapuisto! Jos oma fifi on niin säikky, ettei uskalla tulla puistoon jossa on koiria, niin kannattaa varmaan ulkoiluttaa öisin autolla. Eli, kannattaa välttää sitä paikkaa, aivan ihme mulkeroita.
Kommentit (27)
Jos oisin sattunut kulkemaan siitä ohi, olisin vienyt koiran löytöeläinkotiin ja tehnyt poliisille ilmoituksen. :)
Jos oisin sattunut kulkemaan siitä ohi, olisin vienyt koiran löytöeläinkotiin ja tehnyt poliisille ilmoituksen. :)
Et tietenkään voi jättää koiraa vapaaksi valvomatta, edes koirapuistoon. Ei muut käyttäjät tiedä millainen kapistus sun murre on, ja nähdessään irrallaan olevan koiran ilman omistajaa useimmat kyllä ajattelevat sen olevan karannut. En minäkään koiraani päästäisi menemään valtoimenaan koirapuistossa, jos siellä on minulle tuntematon koira irrallaan ilman minkäänlaista valvojaa, varsinkin jos koira on isompi kuin omani. Nyt sitä maalaisjärkeä päähän, Ap.
Ei koiraa saa yksin sinne koirapuistoon jättää. Se lukee koirapuiston säännöissäkin. Ihan oikein tekivät!
Siltä varalta, että tämä on totta, niin sun pitää pitää oma koirasi valvonnassasi kotisi ulkopuolella, ei koirapuisto ole mikään koirien päiväkoti.
Mutta kyllä tällaista sattuu, meillä päin yksi puisto on lähellä pubia/pizzeriaa, niin siellä on joskus ollut koira yksin odottamassa isäntäänsä, joka ihan "pikaisesti" käy asioilla.
Etpä kovin suurta arvoa omalle koirallesi laita. Kuka tahansa ohikulkija olisi voinut päästää koirasi karkutielle avaamalla portin tai viedä koiran mennessään. Olet ymmärtänyt koirapuiston idean väärin, ei se ole mikään koiraparkki!
Koira on todella hyväkäytöksinen saksanpaimenkoira, ja tulee kaikkien muiden koirien kanssa aina toimeen. Kunhan siis ei ole uroksia. Ja kävin siis todella nopeasti kaupassa + alkossa, eli olin poissa max. sen 15-20 minuuttia. Ihme nipottajia. Totta kai koiran voi hetkeksi sinne jättää. Parempi se on sille kuin narussa kaupan edessä.
AP
Nyt on vieheen päässä jotakin, pitääpä kelata veneeseen.
Sehän on koirapuisto. Mun koira on yleensä 2 tuntia puistossa juoksemassa. Sitten haen sen pois. Väli ajan olen itse kotona
Bulevardille? Missä siinä on s-market kun en ole ikinä nähnyt sitä enkä koirapuistoa vaikka ajan kahdesti päivässä autolla bulevardin päästä päähän.
Vai tarkoitatko sitä kauppaa sinä koffin tallien luona?
Juu, siinä on S-Market siinä Bulevardin ja Telkakkakadun kulmassa. Ihan hyvä kauppa ja Alko. Ja siinä tallien vieressä on se kaupan koirapuisto.
Hesalaiset on ihme nipottajia. Itse jätän lapseni aina koirapuistoon siksi aikaa kun kävyn parilla olusella (3-6 tuoppia). Sen koirapuiston aita on niin korkea, ettei tuollainen ipana yletä sitä avaamaan. Saapahan raitista ilmaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:00"]Koira on todella hyväkäytöksinen saksanpaimenkoira, ja tulee kaikkien muiden koirien kanssa aina toimeen. Kunhan siis ei ole uroksia. Ja kävin siis todella nopeasti kaupassa + alkossa, eli olin poissa max. sen 15-20 minuuttia. Ihme nipottajia. Totta kai koiran voi hetkeksi sinne jättää. Parempi se on sille kuin narussa kaupan edessä.
AP
[/quote]
Ja oletat muiden koirapuistolaisten tietävän tämän? Nyt on tainnu muutama muumi eksyä laaksostaan...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:00"]
Koira on todella hyväkäytöksinen saksanpaimenkoira, ja tulee kaikkien muiden koirien kanssa aina toimeen. Kunhan siis ei ole uroksia. Ja kävin siis todella nopeasti kaupassa + alkossa, eli olin poissa max. sen 15-20 minuuttia. Ihme nipottajia. Totta kai koiran voi hetkeksi sinne jättää. Parempi se on sille kuin narussa kaupan edessä.
AP
[/quote]
Ja koiraa ei ole mahdollista jättää kotiin, kun lähdet kauppaan, koska..?
Tulee hyvin toimeen kaikkien koirien kanssa, paitsi urosten? Uroksia lienee koirista aika moni...
koska olimme koiran kanssa Koffin puistossa, enkä edes asu lähellä. Ja kyllä ne muut koirapuiston kävijät olisivat vähän aikaa voineet katsoa koirani perään. Kyllä meillä päin kaikki koiranomistajat pitävät yhtä. Vähän samalla tavalla kuin kaikkien koiranomistajien velvollisuus on poimia koirankakat kadulta, jos jollain on päässyt pussit loppumaan, tai ottaa kiinni kadulla vapaana juokseva koira.
Meidän Roki on sen verran alffauros, ettei se siedä muita uroksia. Mutta naaraiden kanssa se tulee tosi hyvin toimeen. Ja lähes kaikkien ihmisten.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 18:15"]
Hesalaiset on ihme nipottajia. Itse jätän lapseni aina koirapuistoon siksi aikaa kun kävyn parilla olusella (3-6 tuoppia). Sen koirapuiston aita on niin korkea, ettei tuollainen ipana yletä sitä avaamaan. Saapahan raitista ilmaa.
[/quote]
Sama täällä. Itse vien lapsen sinne myös viikonloppuaamuisin. Lapsi saa juoksennella siellä sen 2h, jonka aikana minä voin kätevästi jatkaa kotona uniani :)
Jepjep