Turkulaiset! Runosmäki, Lauste, Varissuo vai Perno?
Mikä näistä on mielestänne paras (tai vähiten pahin) lähiö? Olen muuttamassa, eikä rahatilanne salli muita. Lapset on jo muuttaneet pois ja työpaikka on keskustassa. Ostan kaksion tai kolmion.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei sulle Halinen maistuis? Turun Monaco, kukaan ei maksa siellä veroja.
Halisissa on kyllä lähellä Gregorius IX:n tietä järkyttävä kasauma kaupungin vuokrataloja jotka on täynnä maah anmuuttajaa, romania, päihdeongelmaista jne, mutta siellä peremmällä on hyvin rauhallinen ja luonnonkaunis alue jossa hienoja omakotitaloja, rivitaloja ja pienkerrostaloja. Olen asunut itse siellä, rivarissa lähellä Aurajoen rantaa ja oli todella mukava paikka asua. Mutta joo, koiraa ulkoilutin aina sinne jokirantaan / Räntämäkeen päin, enkä juuri vapaaehtoisesti kulkenut sen slummialueen läpi.
Varissuo on hurjan paljon mainettaan parempi, riippuu täysin alueesta. Mukavia rivi- ja omakotitaloja sekä rauhallista kerrostaloasumista löytyy. Ostarin lähellä sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Asuttin Lausteella kun olin lapsi ja muistan, kun joku rosvo asui meidän naapurissa. Siellä siis vieraili poliisisedät ahkeraan ja kerran ihan pöllittyä kassakaappia kantoivat ulos asunnosta. Oli ainaki kunnolla kytättävää naapurissa :)
Eipä nykyään paljon poliisisetiä näy, ainakaan töiden puolesta. Ne oli varmaan Salmen veljekset, jotka olivat kaiken takana. Jethro kertoi, että hänen lapsuudessaan oli villiä menoa.
Uskokaahan nyt, ettei täällä ole mitään ongelmaa, pubikin on hiljainen kuin huopatossutehdas, omistaja vaihtuu vuoden välein, kun ei ole kannattava. Muutama pussikaljatyyppi hengaa kaupan kulmilla, eivät mikään haitta kellekään. "Metsäpubi" käytössä kesäisin. Nukkumalähiö.
Vierailija kirjoitti:
Pernon valitsisin. Varissuo ja Lauste nyt vaan on aika järkkyjä, ja Runosmäkikin on varsin masentava elämys vaikkei ihan niin levoton kuin nuo 2 muuta pahaa.
Huonoimman valitsit!
Runkkarissa on hyvät ulkoilumahdollisuudet.
Heitä noppaa, ap! Kaikki suunnilleen samalla viivalla nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Varissuo on hurjan paljon mainettaan parempi, riippuu täysin alueesta. Mukavia rivi- ja omakotitaloja sekä rauhallista kerrostaloasumista löytyy. Ostarin lähellä sitten ei...
Minä asun Varissuolla ihan tässä liikekeskuksen vieressä, eikä täälläkään hassumpaa ole. Mutta nämä talot ovat niin surkeassa kunnossa, ettei näihin muuttaa kannata, vaikkei täällä mitään levotonta porukkaa asukaan. Mainittakoon vielä, että häiritsevimmät asukkaat ovat aina olleet ihan suomalaista r oskav äkeä. Ulkomaalaisista ei ole ollut täällä juuri mitään häiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, asua voi. mutta ei sinne lapsiaan kouluun kannata laittaa, kun samalla luokalla on yli 10 eri kansalaisuutta. Oman äidinkielen taito laskee kaikilla eikä kukaan opi kuin perusasiat.
Vierailija kirjoitti:
Joo, se ostarin (Itäkeskus) seutu on ihan järkkyä. Olin joskus Rostenin konsulenttina töissä ja piti välillä käydä sielläkin K-kaupassa keikalla. Oli aina ahdistavaa mennä, kun siinä ulkopuolella jo notkui sekavaa jengiä, nin vanhempaa juoppoväkeä kuin nuorempia narkomaaneja ja muuten vaan epäilyttäviä toimettomia lähi-idän tms miehiä. Ja huutelivat aina jotain muka hauskaa kuten kyselivät että olenko juovuksissa, ja jos sanoin en, niin tulivat tarjoamaan pullostaan, kun en kai minä nyt selvin päin töihin mene. Tai jollain olli mäyräkoirapakkaus kaljaa, ja joka päivä sama vitsi: "Tämä on muuten sisäsiiisti. Isännästä en mene niin takuuseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lausteella maa han muut tajia paljon. Joillekin este. Mutta rauhallista, ihana luonto ja siistiäkin. Ei ole mitään ongelmia aikä järjestyshäiriöitä ollut vuosiin. Aikoinaan oli rauhatonta.
Kymmenen vuotta ollaan asuttu viereisessä lähiössä, Vaalassa, ja päivittäin lenkkeilen Lausteen alueella. Hiljaista on. Pikkuinen kauppa keskellä "kylää", mutta iso ostoskeskus Skanssi kahden kilsan päässä.Täältä myös tasainen pyörätiestö Turun keskustaan, jonne matkaa noin 6 km, sekä oivat bussiyhteydet, n. 10-15 min menee, niin olet kauppatorilla.
Kirjasto lopetettiin, samoin uimahalli, mutta näitä löytyy muualtakin. Varissuolla, ihan parinsadan metrin päässä terveyskeskus ja kauppa, sekä kirjasto.
Lausteella on huono maine, ja aivan täysin turhaan. Jos täältä asunnon ostaa, voi olla vaikeaa saada myytyä edelleen. Meidän rivariyhtiöstä välittäjät kyselee jatkuvasti myyntiin asuntojamme, eli tunkua on. Joten saattaa hyvin Lausteen maine parantua tulevaisuudessa.
Minusta Lausteen ongelma ei ole m aahanm uuttajat, vaan ihan suomalaisten n arkkareiden ja a lkoholistien ja muiden vastaavien suuri määrä. Lenkkeilen itsekin siellä pari kertaa viikossa, ja suurin osa vastaan tulevista koirista on jotain p itbulleja. (Mikä tässä viestissä juuttuu koko ajan sensuuriin??)
Joo, on julman näköistä porukkaa, joilla kikkelinjatkekoirat, mutta en ole ainakaan itse kuullut mitään tapahtuneen koskaan. Olen yökukkuja ja liikkeellä yksin, eikä koskaan mitään uhkaa.
Täällä on kunnan vuokraluukkuja, joten tietenkin myös alkkareita, nistejäkin. Osa heistä myös hiihtelee tänne Varissuolta ja toisinpäin. Ovat niin lähekkäin.
Mulla kans sensuuriongelma. Meni läpi kolmannella kerralla, kun pilkoin tuon yhden tietyn sanan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa noissa paikoissa on. Ovat niitä reunimmaisia lähiöitä.
On sitten sellaisia paikkoja kuin Pääskyvuori, Laukkavuori, Iso-Heikkilä, Vienola, jotka ei niin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa noissa paikoissa on. Ovat niitä reunimmaisia lähiöitä.
On sitten sellaisia paikkoja kuin Pääskyvuori, Laukkavuori, Iso-Heikkilä, Vienola, jotka ei niin kalliita.
Pernossa on kyllä ihan surkeat ulkoilumahdollisuudet nykyään, kun metsäkin kaadettiin sen kivilouhoksen tieltä. Nuo muut kolme sen sijaan ovat mukavan luonnonläheisiä paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asunut noista kaikissa, ja Lauste oli ylivoimaisesti pahin. Runosmäki tai Varissuo paras, tosin siitä on yli viisitoista vuotta kun asuin Runosmäessä, joten en osaa nykyisestä tilanteesta sanoa. Perno on rauhallisempi alue kuin väitetään, mutta noihin muihin kolmeen verrattuna syrjäisen ja ankean tuntuinen, siellä ei ole oikein mitään.
Jaa, täällä lasten kanssa käydään kentällä, leikkipuistoissa ja kirjastossa. Hyvät ulkoilureitit, lenkkeilen päivittäin,
Tk, hammashoitola, 2 kauppaa, Otto automaatti, Me talo jossa kerhoja lapsille, apteekki. 15min välein bussit keskustaan, kauppakeskus Mylly lähellä.
Suurin osa asukkaista suomalaisia.
Varissuolla se Lausteen puoleinen alue tai sitten rivarialueet on ihan rauhallisia. Lähellä liikekeskusta en asuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuttin Lausteella kun olin lapsi ja muistan, kun joku rosvo asui meidän naapurissa. Siellä siis vieraili poliisisedät ahkeraan ja kerran ihan pöllittyä kassakaappia kantoivat ulos asunnosta. Oli ainaki kunnolla kytättävää naapurissa :)
Eipä nykyään paljon poliisisetiä näy, ainakaan töiden puolesta. Ne oli varmaan Salmen veljekset, jotka olivat kaiken takana. Jethro kertoi, että hänen lapsuudessaan oli villiä menoa.
Uskokaahan nyt, ettei täällä ole mitään ongelmaa, pubikin on hiljainen kuin huopatossutehdas, omistaja vaihtuu vuoden välein, kun ei ole kannattava. Muutama pussikaljatyyppi hengaa kaupan kulmilla, eivät mikään haitta kellekään. "Metsäpubi" käytössä kesäisin. Nukkumalähiö.
Suhteellisen rauhallistahan täällä on.
Muutama alkkis hengailee Salen nurkilla olevalla penkillä, ovat omissa oloissaan, joten eivät aiheuta edes ongelmia.
Runosmäki ei oikeastaan edes kuulu näiden muiden joukkoon, ei mielestäni sen kummempi kuin Nättinummi taikka Hepokultakaan.
Noista "kolmesta kovasta" valitsisin Pernon.
Runosmäen itse valitsisin. Siisti, viihtyisä, hyvät yhteydet.
Olen ymmärtänyt, että myös Varissuo on erittäin nopeasti rauhoittumaan ja siistiytymään päin.
Pernoon en uskalla juuri mennä. Harmi, maantieteellisesti viehättävää seutua.
Varissuo on nykyään ihan ok, jos ma mujen suuri osuus ei haittaa. Rivitaloamueet Vakken laidalla ovat oikein mukavia paikkoja asua. Ja luontopo!ulle pääsee meökein ulko-ovelta.
Tosi kivoja alueita kaikki tyynni. Mukavia tee- ja pelihetkiä jne.