Keksikää mulle keino saada 100e velka takaisin :(
Lainasin "hädässä olevalle" tutulle 100e ja nyt tuntuu siltä, että tulin huijatuksi. Ei vastaa soittoihin, luvannut maksaa aina seuraavana palkkapäivänä jne.jne.
Mitä tekisit tilanteessani?
Emme ole tekemisissä muuten. Kyseessä on puolituttu ihminen, josta tiedän suurinpiirtein vain perheensä ja asuinpaikan. Harmittaa :(
Kommentit (44)
Mä lainasin puolitoista vuotta sitten hyvälle ystävälleni 1000€ kuukaudeksi. Siirsin rahat pankkisiirrolla jonka viestikenttään laitoin palautusehdon tilisiirtona ja tekstin että on laina.
Eipä kuulunut maksua. Nyt puolentoista vuoden jälkeen siitä on suurella tuskalla saatu 900€ takaisin. Kaveruus on ollut katkolla jo toista vuotta enkä ole kanssaan missään tekemisissä ennen tuon satasen maksamista.
Joskus lähettelen tekstarin aiheesta mutta siitä sataa paskaa päälle tekstareina ja puhelinsoittoina. Kaveri on paljon tupakoiva läski siiderivalas ja pienellä elämäntapamuutoksella säästäisi helposti viikossa tuon satasen.
Koskaan en enää lainaa kenellekään mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:16"]
Mä lainasin puolitoista vuotta sitten hyvälle ystävälleni 1000€ kuukaudeksi. Siirsin rahat pankkisiirrolla jonka viestikenttään laitoin palautusehdon tilisiirtona ja tekstin että on laina.
Eipä kuulunut maksua. Nyt puolentoista vuoden jälkeen siitä on suurella tuskalla saatu 900€ takaisin. Kaveruus on ollut katkolla jo toista vuotta enkä ole kanssaan missään tekemisissä ennen tuon satasen maksamista.
Joskus lähettelen tekstarin aiheesta mutta siitä sataa paskaa päälle tekstareina ja puhelinsoittoina. Kaveri on paljon tupakoiva läski siiderivalas ja pienellä elämäntapamuutoksella säästäisi helposti viikossa tuon satasen.
Koskaan en enää lainaa kenellekään mitään.
[/quote]
Voi :(( ymmärrän sua täysin
Ja kuinka väärältä se tuntuu, että pitää nähdä kauhea vaiva, soitella ja tekstailla rahansa perään, kun kuitenkin alun perin yritti olla hyvä ystävä hädässä
ap
Älkää hyvät ihmiset lainatko kenellekään mitään! Ihmisistä hyvin pieni osa on rehellisiä ja tunnollisia. Mulla on mennyt ystävyyssuhteita aikanaan poikki lainaamisen vuoksi. Nää pummit vielä käyttäytyy siten, kuin olisi se lainaaja jotenkin syyllinen.
Ikinä, ikinä ei kannata lainata mitään. Ei rahaa, ei tavaraa, ei mitään!!! Lainata kannattaa vain, jos hyväksyy jo lainatessaan sen tosiasian, ettei sitä lainaamaansa saa koskaan takaisin yli 90% varmuudella.
Mä itse lainaisin ainoastaan oman perheen jäsenille. Niin hyvää ystävää ei oo eikä tuu, että lainaisin Yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:03"]On ihan pätevää näyttää tilisiirto jos on ottanut lainaajalta pyörän. Silloin ei tasan tule seurauksia, vaikka minkä syytteen nostaisi.
Sanot (muista se tekstari!), että hän lainasi satkun eikä ollut maksaa rahan, joten sovitte, että saat hänen pyörän. Se on ihan sama asia ettei sitä voi todistaa vääräksikään, kuten ei sitä, että ap:lla olisi saatavia lainan nimissä.
Katsos kun syyttömyyttään ei tarvitse todistella vaan syyttäjän tulee näytön kera todistaa ap syylliseksi eikä tuossa tapauksessa vaan voi. Näyttö ei riitä ja kuka menee satkun takia oikeuteen? Varsinkin kun tietää itse olevansa velallinen?
Lakimiehetkin kun maksaa ja velallinen on pa.
[/quote]
Jos minulla on pyörän alkuperäinen kuitti, siinä ei sun tilisiirrot paina paskaakaan. Voitan oikeudessa.
Toisekseen: miten yhden moraalittoman teon (petos) vastineeksi tehty toinen moraaliton teko (varkaus ja lisäksi petos) olisi oikeutettua?