Mitä laillisia seuraamuksia mulle tulisi? Vuosia sitten kadonnut henkilö!
Millaisiin ongelmiin joutuisin jos mulla olisi yksityiskohtaista tietoa jonkun henkilön katoamisesta enkä olisi missään vaiheessa kertonut poliisille? En siis olisi ollut kuulusteltavana tai mitään asian tiimoilta.
Olisin vaikka vaan nähnyt sattumalta katoamiseen liittyvän asian, jonka avulla katoamismysteeri olisi selvinnyt vuosia sitten.
Onko tämmöiselle jotain rikosnimikettä?
Kommentit (4)
Tämä siis vain ajatuksena. Mulla ei ole tietoa kenestäkään kadonneesta, mutta jollakinhan on tietysti. Kiinnostaa.
Ap
en usko, jos ei ole tajunnut asiayhteyttä aikaisemmin
Riippuu liittyykö asiaan rikosta. Jos asiaan liittyy rikos, niin pahimmillaan syytetään avunannosta ja lievimmillään jostain suojelusta, vai mikähän se tarkka termi olikaan...
Mutta jos asiaan ei liity rikosta, niin Suomessa ei ole kiellettyä aikuisen ihmisen "kadota", eli lähteä menemään ja olla ottamatta yhteyttä keneenkään aiemmassa elämässään.
Tässä kai ne lailliset seuraamukset. Aiheuttamaasi inhimillistä kärsimystä lienee sitten mahdoton mitata.
Tämä siis vain ajatuksena. Mulla ei ole tietoa kenestäkään kadonneesta, mutta jollakinhan on tietysti. Kiinnostaa.
Ap