Mies ei ikinä huomioi mitenkään
Mieheni ei ole koskaan ostanut minulle yhtään lahjaa. Eikä antanut lahjaa, edes mainosmustekynää. En ole mitenkään tavaran tai rahan perään, toivoisin vain että joskus hän huomioisi syntymäpäiväni tai jotain. En ole koskaan saanut häneltä kukkia. Ihan sama millaisia, poimisi vaikka ylikasvanutta nurmikkoa jostain katuojasta, ajatus olisi tärkein.
Eilen oli äitienpäivä. Kun vauva nukahti, yritin ehdottaa että tehtäisi jotain kahden kesken. Mies tiskasi mieluummin. Tiedän, pitäisi olla onnellinen että on mies joka tiskaa, mutta jos jään kakkoseksi tiskeille niin oisko tämä nyt sitten tässä.
Kommentit (26)
Onko kaikki miehet tällaisia vai minun vain?
ap
Mulla on samanlainen. Surettaa, mutta ei voi mitään.
Eivät kaikki miehet ole samanlaisia, todellakaan.
Lahjoja ja kukkia saat haettua kaupasta. Tiskaavia miehiä ei enää valmisteta.
Mitäs muuta huomiointia miehesi tekee... hoitaako vauvaa että saat istua vessassa rauhassa, keittääkö sinulle aamukahvin valmiiksi tai tekee iltapalaa, tuoko kaupasta myös sinun lempijogurttiasi vai vaan omaansa, saako molemmat hankittua itselleen jotain ns omalla rahalla vai joudutko kerjäämään kuukautissiteitä varten... palsta on täynnä esimerkkejä you name it.
Oletko ilmaissut että kaipaat huomionosoituksia?Kirjoita vaikka lappu missä on viisi vaihtoehtoa joita haluat ja lyö miehen kouraan.Ja sano perään että jos ei joku näistä ole kortin ja kukkien kanssa odottamassa synttäriaamuna niin nostat lapsen kanssa kytkintä.Tiskaaminen on ihan kiva mutta on eri asia.Ei miehen kotihommiin osallistuminen poissulje huomioimista muuten.Yhteinen koti,yhteiset työt.Nyrkki pöytään ap.Tuo ei muuten tuosta parane.
No, ei minun mieheni ainakaan. Ehkä mies ei vain tajua että kaipaisit enemmän huomiota? Voisitko yrittää ottaa asian ystävällisessä hengessä puheeksi, että kaipaisit enemmän huomionosoituksia, aikaa ja tekoja?
Etkö sinä olisi voinut osallistua tiskaukseen? Sittenhän olisitte tehneet jotain kahden kesken :)
Jos seksiä kaipasit, miksi et tehnyt reilusti aloitetta? Me miehet ei aina osata lukea ajatuksia. Tässä miten meillä eilen kävi.
Eilen kun lähdin lasten kanssa saunasta, huomasin sivusilmällä kuinka vaimo tarttui shaveriin. (hän tietää, että tykkään nuolla vasta ajeltua) No, kun lapset oli saatu nukkumaan, aloin katsomaan lätkää. Vaimo tuli aikanaan olkkariin lakkaamaan kynsiään. Jossain vaiheessa hän halusi, että hieron hänen niskojaan. Joskus olisin laskenut tämän vihjeeksi (varsinkin siinä ohuessa pyjamassa), mutta olen sen verran usein saanut kynsillle, että olen tullut todella varovaiseksi aloitteissani. Odottelin, josko päästäisiin ajoissa makkarin puolelle (vaimo ei tykkää seksistä liian myöhään illalla). Kun peli vihdoin päättyi, meinasin jo luovuttaa seksin suihteen, kun kello oli jo paljon. Kiimaisena kollina kuitenkin laajensin hieromaalueen selän kautta pakaroihin. Ihan sattumalta huomasin miten seksikkäät alushousut vaimolla oli jalassa (vilkkui pyjaman housujen alta). Sehän perkele odotti seksiä! Enhän minä kieltäytynyt, mutta vähän väsynyttähän se jo tuohon aikaan illasta oli. Hyvin lähellä oli, että olisi jäänyt ilman kielihoitoa, kun ei osaa aloitteita tehdä.
Nyt joku nainen ihmettelee, kun en selviä merkkejä huomannut, mutta en todellakaan laske noita aloitteiksi. Koska joku toinen päivä nämä kyseiset "merkit" olisi aivan jotain muuta. Ei yksinkertainen mies ymmärrä miten sama asia on samanlaisessa tilanteessa eri päivinä eri asioita. Se joko on aloite tai ei! Jos naiset haluatte seksiä, niin kertokaa se rohkeasti.
Kiitos kysymästä, en. Vientiä olisi, muualla kuin kotona.
ap
Ja kyllä seksi miehelle kelpaa. Muuten seura ei niinkään. Ikävystyttävä olen varmaankin.
ap
Piti yli nelikymppiseksi elää, ennenkuin löysi miehen joka tuo kukkia, ostelee lahjoja yms.
OT, aina jotenkin särähtää korvaan tuo, että pitäisi olla kiitollinen kun mies tekee kotitöitä. Kuinkahan moni mies on erikseen kiitollinen siitä, että on saanut niin hyvän naisen että se tiskaa tai tekee ruokaa? Joo, tiedän ettei se ole mikään itsestäänselvyys kumminkaan puolin ja omaakin miestäni saa aina vähän kotihommiin potkiskella, mutta minusta se on enemmänkin miinuspuoli hänessä, ei mikään neutraali olotila josta sitten voi parantaa rupeamalla osallistumaan arjen pyöritykseen siinä missä minäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 06:11"]
OT, aina jotenkin särähtää korvaan tuo, että pitäisi olla kiitollinen kun mies tekee kotitöitä. Kuinkahan moni mies on erikseen kiitollinen siitä, että on saanut niin hyvän naisen että se tiskaa tai tekee ruokaa? Joo, tiedän ettei se ole mikään itsestäänselvyys kumminkaan puolin ja omaakin miestäni saa aina vähän kotihommiin potkiskella, mutta minusta se on enemmänkin miinuspuoli hänessä, ei mikään neutraali olotila josta sitten voi parantaa rupeamalla osallistumaan arjen pyöritykseen siinä missä minäkin.
[/quote]
Tää on niin totta. Samoin pitäisi olla kiitollinen jos mies hoitaa lapsia. Jopa oma mieheni on sitä mieltä! Vaikka yhtä paljon käydään töissä, eikä kukaan koskaan kiitä minua lastenhoidosta tai kotitöistä. Joskus kun valitin samasta asiasta, kun mies ei koskaan huomioi minua, osta syntymäpäivänä lahjaa tai leivo vaikka kakkua (osaa kyllä leipoa) silloin tai muutenkaan, osta kukkia, hiero hartioita, vaikka pyytäisin, niin hän puolustautui juurikin sillä että tekee kyllä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Toinen asia mistä miehet monesti tekee suuren numeron on uskollisuus. Jos ovat uskollisia, niin pitäisi nostaa heidät jollekin jalustalle, kun niin moni mies pettää... Sekään ei mielestäni ole pätkääkään sukupuolesta kiinni. En minäkään petä, joten mielestäni on itsestäänselvyys että olen yhdessä miehen kanssa joka ei petä minua.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 06:24"]
[/quote]
Tää on niin totta. Samoin pitäisi olla kiitollinen jos mies hoitaa lapsia. Jopa oma mieheni on sitä mieltä! Vaikka yhtä paljon käydään töissä, eikä kukaan koskaan kiitä minua lastenhoidosta tai kotitöistä. Joskus kun valitin samasta asiasta, kun mies ei koskaan huomioi minua, osta syntymäpäivänä lahjaa tai leivo vaikka kakkua (osaa kyllä leipoa) silloin tai muutenkaan, osta kukkia, hiero hartioita, vaikka pyytäisin, niin hän puolustautui juurikin sillä että tekee kyllä kotitöitä ja hoitaa lapsia. Toinen asia mistä miehet monesti tekee suuren numeron on uskollisuus. Jos ovat uskollisia, niin pitäisi nostaa heidät jollekin jalustalle, kun niin moni mies pettää... Sekään ei mielestäni ole pätkääkään sukupuolesta kiinni. En minäkään petä, joten mielestäni on itsestäänselvyys että olen yhdessä miehen kanssa joka ei petä minua.
[/quote]
Olen toki kiitollinen näistäkin asioista, mutta en näe että ne olisivat mitenkään erityisesti minun huomioimista, jos mies hoitaa lapsia sen aikaa kun olen töissä, kun maksamme kaiken kuitenkin puoliksi. Kotitöitä teen silti mielestäni enemmän kuin mies. Ja mies oli tosiaan meillä se joka lapsiakin enemmän halusi...
[/quote]
Kyllä täällä on ainakin kuulunut kiitosta niin kokkaamisesta, pyykkäämisestä kuin siivoamisestakin. Samoin itse olen muistanut kertoa miehelle, että tuo on ihana, koska viitsii ottaa osaa kotitöihin. Eilenkin tuo kiikutteli pyykit narulle kuivumaan.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 06:46"]
[/quote]
Kyllä täällä on ainakin kuulunut kiitosta niin kokkaamisesta, pyykkäämisestä kuin siivoamisestakin. Samoin itse olen muistanut kertoa miehelle, että tuo on ihana, koska viitsii ottaa osaa kotitöihin. Eilenkin tuo kiikutteli pyykit narulle kuivumaan.
[/quote]
Onko mieskin siis kiitollinen siitä, että sinä viitsit ottaa osaa kotitöihin?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 06:46"]
[/quote]
Juu, toki meilläkin kiitetään toista milloin mistäkin, se on sellaista normaalia arkipäivän arvostusta. Mutta siis en minä siitä mitenkään erikseen kiitollinen osaa olla, että mies nyt tänään laittoi meille ruokaa, kun minä samaan aikaan imuroin. Että siis minun osuuteni on itsestäänselvyys, mutta mies tässä nyt armollisesti "auttaa" minua. Eri asia jos vaikkapa äitini tulisi hoitamaan lapsia, hänelle olisin kiitollinen, koska se ei hänen hommiinsa kuulu, auttaa ihan vain hyvää hyvyyttään.
-14
Olisin ehdotellut samaa kuin kasi, eli olisit mennyt mukaan tiskaamaan. Siinä vierekkäin seisoessa olisi ollut hyvä jutustella ja ties mihin se olisi voinut johtaakaan. Mä menen auttamaan miestä usein ulkotöissä, oli puuha sitten vaikka lämpökompostorin tyhjentämistä tai saunapuiden tuomista kottikärryillä puuvajasta talon viereen. Joskus juttelemme siinä samalla, joskus emme, mutta olemme ja teemme yhdessä. Ja jos käymme yhdessä kaupassa, niin nostan ostoskärryihin tulppaanikimpun tai pari ja sanon, että ostetaas nämä kun ovat nättejä, koskaan ei ole mies kieltäytynyt. Mene sinä lähemmäksi ja ole mukava, eikä kaukainen ja omissa ajatuksissasi. Mene halaamaan miestä vaikka takaapäin yllätyksenä kun tämä tiskaa jos et mene mukaan, hipaise ohimennen, hymyile, vihjaa jne.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 11:02"]
Mieheni ei ole koskaan ostanut minulle yhtään lahjaa. Eikä antanut lahjaa, edes mainosmustekynää. En ole mitenkään tavaran tai rahan perään, toivoisin vain että joskus hän huomioisi syntymäpäiväni tai jotain. En ole koskaan saanut häneltä kukkia. Ihan sama millaisia, poimisi vaikka ylikasvanutta nurmikkoa jostain katuojasta, ajatus olisi tärkein.
Eilen oli äitienpäivä. Kun vauva nukahti, yritin ehdottaa että tehtäisi jotain kahden kesken. Mies tiskasi mieluummin. Tiedän, pitäisi olla onnellinen että on mies joka tiskaa, mutta jos jään kakkoseksi tiskeille niin oisko tämä nyt sitten tässä.
[/quote]
Miksi miehen pitäisi ostaa lahjoja aikuiselle ihmiselle? Mitäs itse ostat miehelle?
up