VANHEMPI! Kirjoita tähän ketjuun syyt, miksi olet/olit uupunut
Aloitin ketjun, koska haluan kuulla vanhempien itsensä kertomuksia uupumuksesta.
Olen lukenut valtavan määrän kommentteja somevanhempien kilpailuhenkisestä kulissielämästä. Nämä kommentoijat eivät kuitenkaan koskaan itse ole kuvailemansa kaltaisia vanhempia. Tai jos olivatkin, niin tarinaan kuuluu romahdus, armollisuuden opettelu ja toipuminen. Suuri osa kommenteista on epämääräisiä tyyliin "nuoret vanhemmat" tai "nykyvanhemmat". Arvelen, että ainakin osa kommentoijista perustaa väitteensä henkilöön, joita ei oikeasti tunne: etäisempiin sukulaisiin, tuttaviin tai heidän tuttaviinsa, ammattibloggaajiin tai median luomiin stereotypisiin hahmoihin.
En väitä, etteikö esimerkiksi Hesarin jutun kuvaamia asioita olisi lainkaan olemassa, mutta itseni (olen leikki-ikäisen äiti) ja kaikkien tuntemieni vanhempieni kohdalla syyt ovat aivan muualla. Palaan omasta puolestani näihin syihin myöhemmin.
Vain harva uupunut kertoo itse uupumuksensa syistä. Joten sana on vapaa, kertokaa.
Koska mies jätti minut jo raskauden lopulla yksin huolehtimaan kaikesta.
Oltiin yhdessä 6v . Nyt tästä jo 4v ja olen viralisesti yksinhuoltaja.
Mutta omapa on menetyksensä, koska lapsemme on maailman ihanin ja väsymyksestä huolimatta elän elämäni onnellisinta aikaa lapsen kanssa.
Mies juoksee teinityttöjen perässä ja jos joskus vielä haluaisi palata yhteen, niin ei tule tapahtumaanm