Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemman pitää olla koululaisen mukana hammaslääkärissä?

Vierailija
18.12.2020 |

Kun olin itse koululainen, niin hammaslääkärikäynnit hoidettiin ihan itse. Ekalla opettaja vei kerran koko luokan hammashoitolaan tarkastukselle. Tokasta luokasta alkaen siellä hammaslääkärissä käytiin yksin. Itse piti muistaa, koska seuraava aika on, lähteä koululta ajoissa, muistaa hammasharja mukaan jne

Nyt vanhemman pitää seistä siellä vastaanotolla ihmettelemässä. Miksi?

Miksi minä 1980-luvulla kykenin hoitamaan asiat ja matkat kaupungissa ihan yksin, ei ollut mitenkään vaikeaa edes. Mutta nyky koululaiset ei pysty?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin lapsi, hammashoitola sijaitsi koulun alakerrassa. Toisesta koulusta kuljetettiin bussilla, kun matkaa oli niinkin paljon kuin 3 km. Yläasteella käveltiin jo itse, matkaa noin kilometri.

Nyt koululla ei ole enää hammaslääkäreitä vaan ne on keskitetty muutamiin isoihin yksiköihin. Eikä koulu kuljeta. Joten harvalle lapselle on enää kävelymatkan päässä, vaan käytännössä vanhempien pakko kuskata pienemmät lapset. Ja vaikka olisi kävely- tai bussimatkan päässä, ei vieraalle reitille voi lasta pistää harjoittelematta. Eli jos ei mene mukaan, pitäisi käydä harjoittelemassa reitti yhden tai useamman kerran, josta olisi vielä enemmän vaivaa.

Meillä sattuu olemaan hammashoitola lähellä kotia, mutta se on niin järjettömän iso kompleksi, ettei meidän ujo 7 v edes löytäisi rakennuksesta hammashoitolaan.

Ja vielä: sieltä 3 km päästä mentiin erillisellä tilausbussilla koko luokka ja ope oli mukana. Ei todellakaan yksikseen millään kaupungin bussilla. (Tässä tapauksessa vielä bussilinja meni suoraan koulun edestä suoraan terveyskeskukselle, jossa hammashoitola sijaitsi, mutta ei siis käytetty sitä, vaan meille oli oma bussi. ) Tämä 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan