Kotiäitiys on IHANAA!
Olen hoitovapaalla ja nautin elämästä! On aivan ihanaa että sunnuntai on päivä muiden joukossa, yhtään ei ahdista tuleva maanantai :)
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:48"]
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä valitusta, kuinka raskasta kotiäitiys on. Muka raskasta työtä. Varmasti tietty onkin näille uusavuttomille, jotka tekevät itse oman elämänsä tosi vaikeaksi. Viitaten mm. tähän ainaiseen "en voi käydä suihkussa enkä vessassa vauvan takia"-keskusteluun...
[/quote]
Ei tarvii olla uusavuton. 2kk vauvani itki heti, jos ei ollut sylissä. Vessaan ei päässyt yksin, jos mies ei ollut kotona. Se vaihe meni sitten ohi. Otahan kuitenkin huomioon, että vauvoja on erilaisia, on eri ikäkausia ja useampi lapsi teettää kyllä sitten jo työtä. Onko sulla muuten lasta? Ei käynyt ilmi tekstistäsi?
[/quote]
Kyllä, meillä on kaksi alle kouluikäistä lasta.
Ja vauvasiko olisi sitten kuollut jos olisi joutunut olemaan hetken pois sylistäsi ja itkenyt?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:31"]
Niinmpä!
Turhaa naiset sinne Työ Elämään kiirehditte, kyllä Valtio pyörii ihan omillaankiin, niin Kuin Koti Äiti Ukko Kullan ostamalla Sohvalla!
Kun on hyvä sydämminen Koti Äiti ja sillä Hyvä Mies, joka pitää pyörrät pyörrimässä , nin Elämmän Sisällöksi riittää omat Lapset ja Tilli Maa jota välillä rapsuttaa!
t: Toinen, yhtä Älykäs, Koti Äiti.
Mennään Naiset kaikki takaisin Koti Hommiin
[/quote]
Iso kirjain tulee vain lauseen alkuun, nimiin tms. Raskasta lukea tekstiäsi.
[/quote]
Voi vittu.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:24"]
Mä oon ihmetellyt miksi jotkut väittävät kotiäitiyttä työksi! Joko mulla on ollut tosi vaativia töitä, tai sitten teen jotain väärin, mutta lomaahan tää on sanan varsinaisessa merkityksessä. :D Heräillään kun heräillään, syödään kun on nälkä, välillä vähän leikitään ja vaihdellaan vaippoja. Ikinä, edes opiskeluaikoina en ole päässyt näin helpolla. Onneksi tätä herkkua on vielä ainakin kaksi vuotta edessä!
[/quote]
Oon kateellinen kaikille, jotka voi olla vapaalla noin kauan! Mulla on ä-loma vasta alkamassa, mutta nyt jo surettaa kun ei pysty kovin kauaa olemaan.:( En ymmärrä, miten perheet selviää siitä, kun vain toinen käy töissä kun menot on sovitettu kahden työssäkäyvän tuloille. Meillä on neljäs lapsi tulossa, iso okt ja sen myötä paljon menoja...
Vähän oon saanut rahaa säästettyä muttei silläkään pitkälle pötkitä.
[/quote]
Meillä elellään yksin mun tuloilla...mutta oon tehnyt elämässäni ratkaisut tosi pitkälti sen mukaan, että voin olla pitkään kotona, koska mulle se on ollut tosi tärkeä asia ja suuri haave.
En väitä, että tää mahdollisuus olisi ilmaiseksi tullut, esim. asutaan vuokralla ja oon kituutellut vuosia että saisin pienistä tuloista säästöön hoitovapaata varten, nyt niitä säästöjä on kertynytkin kivasti että niillä hyvin pärjätään monta vuotta mut suu säkkiä myöten eläminen tietysti jatkuu hoitovapaalla ja sen jälkeenkin. Ja kauhean moneen lapseen ei ole varaa, mun tuloilla, vaikka oon tottunut pitämään elintason tosi matalana (ei mitään lehtitilauksia, ei autoa, ei omistusasuntoa, ei ulkomaanmatkoja, ei kalliita harrastuksia, vaatteet enimmäkseen käytettynä - no ruoan laatu on asia, josta en tingi, mutta en sen kanssa silti ökyilekään).
Mä koen, että tämä on sen arvoista, joku muu arvostaa taas muita asioita enemmän kuin kotona oloa. Valintoja joutuu jokainen varmaan tekemään, että mikä on tärkeintä elämässä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:48"]
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä valitusta, kuinka raskasta kotiäitiys on. Muka raskasta työtä. Varmasti tietty onkin näille uusavuttomille, jotka tekevät itse oman elämänsä tosi vaikeaksi. Viitaten mm. tähän ainaiseen "en voi käydä suihkussa enkä vessassa vauvan takia"-keskusteluun...
[/quote]
Kyllä se kuule uhmaikäisen kanssa monesti tuntuu hyvin raskaalta työltä se kotiäitiys.