Kotiäitiys on IHANAA!
Olen hoitovapaalla ja nautin elämästä! On aivan ihanaa että sunnuntai on päivä muiden joukossa, yhtään ei ahdista tuleva maanantai :)
Kommentit (24)
Komppaan :). Muutama kuukausi vielä, sitten loppuu tämä herkku ja alkaa uudet haasteet.
Täällä nautitaan myös kotonaolosta, ei ole ikävä töihin!
Jee, olen mies, töissä ja vituttaa. Onnea teille vaan.
Oi noita aikoja, oi noita aikoja...
Yhden kanssa se olikin ihanaa, kahden kanssa alkaakin jo hommaa olemaan :)
Mä oon ihmetellyt miksi jotkut väittävät kotiäitiyttä työksi! Joko mulla on ollut tosi vaativia töitä, tai sitten teen jotain väärin, mutta lomaahan tää on sanan varsinaisessa merkityksessä. :D Heräillään kun heräillään, syödään kun on nälkä, välillä vähän leikitään ja vaihdellaan vaippoja. Ikinä, edes opiskeluaikoina en ole päässyt näin helpolla. Onneksi tätä herkkua on vielä ainakin kaksi vuotta edessä!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:23"]Yhden kanssa se olikin ihanaa, kahden kanssa alkaakin jo hommaa olemaan :)
[/quote]
Itse koin aikoinaan, että toisen synnyttyä sain arjen rytmitettyä paremmin ja sitä myöten kaikki oleminen oli helpompaa. Esikoisen kanssa vielä sellaista harjoittelua ja panikoimistakin. Ja nautin kotiäitiydestä ihan suunnattomasti :).
No meillä herää lapset joskus kuudelta. Olen yöihminen ja tykkään tehdä iltaisin itsekseni asioita. 23 aikaan yleensä nukkumaan menen, mutta olisi mukava edes viikonloppuisin saada nukkua. Muuten kyllä ihan mukavaa.
Niinmpä!
Turhaa naiset sinne Työ Elämään kiirehditte, kyllä Valtio pyörii ihan omillaankiin, niin Kuin Koti Äiti Ukko Kullan ostamalla Sohvalla!
Kun on hyvä sydämminen Koti Äiti ja sillä Hyvä Mies, joka pitää pyörrät pyörrimässä , nin Elämmän Sisällöksi riittää omat Lapset ja Tilli Maa jota välillä rapsuttaa!
t: Toinen, yhtä Älykäs, Koti Äiti.
Mennään Naiset kaikki takaisin Koti Hommiin
Voi kun olis mahdollista ryhtyä kotiäiteilemään.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:31"]
Niinmpä!
Turhaa naiset sinne Työ Elämään kiirehditte, kyllä Valtio pyörii ihan omillaankiin, niin Kuin Koti Äiti Ukko Kullan ostamalla Sohvalla!
Kun on hyvä sydämminen Koti Äiti ja sillä Hyvä Mies, joka pitää pyörrät pyörrimässä , nin Elämmän Sisällöksi riittää omat Lapset ja Tilli Maa jota välillä rapsuttaa!
t: Toinen, yhtä Älykäs, Koti Äiti.
Mennään Naiset kaikki takaisin Koti Hommiin
[/quote]
Iso kirjain tulee vain lauseen alkuun, nimiin tms. Raskasta lukea tekstiäsi.
Ihan sama täällä, se oli elämän parasta aikaa, ei ollut ikävä työhön! Ei muuten ole edelleenkään, nyt kotirouvana kun lapset aikuistuneet! Nyt on sitten aikaa itselle ja lapsenlapsille, tämä se vasta onnea on, en vaihtaisi! Toki kokeilin muutaman vuoden osa-aikatyötäkin, ihan kivaa mutta tämä on sittenkin ihan huippua! Suosittelen.
Mikään ei ole hienompaa työtä kuin se että saa/voi hoitaa omat lapsensa kotona vähintään koululaisiksi asti, saa päättää oman elämänsä rytmin niinkuin parhaaksi näkee!
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä valitusta, kuinka raskasta kotiäitiys on. Muka raskasta työtä. Varmasti tietty onkin näille uusavuttomille, jotka tekevät itse oman elämänsä tosi vaikeaksi. Viitaten mm. tähän ainaiseen "en voi käydä suihkussa enkä vessassa vauvan takia"-keskusteluun...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:24"]
Mä oon ihmetellyt miksi jotkut väittävät kotiäitiyttä työksi! Joko mulla on ollut tosi vaativia töitä, tai sitten teen jotain väärin, mutta lomaahan tää on sanan varsinaisessa merkityksessä. :D Heräillään kun heräillään, syödään kun on nälkä, välillä vähän leikitään ja vaihdellaan vaippoja. Ikinä, edes opiskeluaikoina en ole päässyt näin helpolla. Onneksi tätä herkkua on vielä ainakin kaksi vuotta edessä!
[/quote]
Riippunee lapsesta. Itsellä ollut helppo ja tyytyväinen vauva. Lähipiirissä on taas ollut reflusiaa, koliikkia, allergioita ym. Sitten ei kyllä enää lomasta puhuta, kun äiti ei muista viimeisestä vuodesta mitään :) Tasan ei mee nallekarkit. Ja jos alle kouluikäisiä lapsia on esim. kolme, niin kyllä kai se jo työstä käy vaikka minimoisi hommat. Tämä toki vain henkilökohtainen mielipiteeni.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 13:48"]
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt sitä valitusta, kuinka raskasta kotiäitiys on. Muka raskasta työtä. Varmasti tietty onkin näille uusavuttomille, jotka tekevät itse oman elämänsä tosi vaikeaksi. Viitaten mm. tähän ainaiseen "en voi käydä suihkussa enkä vessassa vauvan takia"-keskusteluun...
[/quote]
Ei tarvii olla uusavuton. 2kk vauvani itki heti, jos ei ollut sylissä. Vessaan ei päässyt yksin, jos mies ei ollut kotona. Se vaihe meni sitten ohi. Otahan kuitenkin huomioon, että vauvoja on erilaisia, on eri ikäkausia ja useampi lapsi teettää kyllä sitten jo työtä. Onko sulla muuten lasta? Ei käynyt ilmi tekstistäsi?
[/quote]
Oon kateellinen kaikille, jotka voi olla vapaalla noin kauan! Mulla on ä-loma vasta alkamassa, mutta nyt jo surettaa kun ei pysty kovin kauaa olemaan.:( En ymmärrä, miten perheet selviää siitä, kun vain toinen käy töissä kun menot on sovitettu kahden työssäkäyvän tuloille. Meillä on neljäs lapsi tulossa, iso okt ja sen myötä paljon menoja...
Vähän oon saanut rahaa säästettyä muttei silläkään pitkälle pötkitä.
Itse tykkään kauheasti, kun saa olla omassa rauhassa :) Ei tarvi aamulla ajaa ruuhkassa ja pelätä myöh'styvänsä ym. Aikataulut joustaa! Mulla toki perustyytyväinen poika ja toistiaseksi vain yksi.
[/quote]
:D No kyllä kuulostaa tosi helpolta! Itse en voi ihan samaa sanoa.. Mutta sulla taitaa olla vielä aika helppo lapsi :)
:D