Olenko herkkähipiäinen kun kauhistuin mummon puheita lapsen kuullen
Mummo tuli siis tänään äitienpäiväkahveille, ensimmäiset sanat tais olla: Herranen aika, miks tuolla Sonjalla on vaippa? Kerroin että harjoiteltiin aamupäivä pottajuttuja ja viidensien pissojen moppaamisen (lattialta) jälkeen mies laittoi vaipan ennen vieraiden tuloa.
"MITÄ?" MUmmo katsoo lasta "Kuule ei saa lattialle pissiä kun pitää pottaan tehdä kakat ja pissat" Lapsi katsoo mua silmät pyöreinä, joten totean lapselle lohduttavasti että "Ei haittaa, ne oli vahinkoja ja vahinkoja sattuu kaikille"
Johon mummo valppaana kuin vaunukoira "Ei pitäis enää tuon ikäiselle mitään vahinkoja sattua" Ja tässä vaiheessa jo elehdin mummoa olemaan helvetti hiljaa lapsen kuullen.
Mielipiteitä kiitos ennenkuin räjähdän!!!!! Mun mielestä ei lapsen kuullen saa noin torua lattialle pissaamisesta, vai mitä mieltä?
Lapsi on siis 2v. 2 kk, ja harjoitellaan vaipatta oloa ja parit pissat on pottaan saatu, ohi potan miljoonasti enemmän.
Siis oppiiko lapsi kuivaksi, jos sitä toruu? En tiedä kuinka yleistä on, mutta meillä lopetettiin kokonaan potalle opettaminen (turhauduttiin) ja pari kk sen jälkeen lapsi itse oppi potalle. Lapsi tuolloin 2,5 v.
Tosiaan kokemusta vain yhdestä lapsesta.