Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko liikunnanopettaja PAKOTTAA minut koulu-uinteihin?

Vierailija
11.05.2014 |

En halua mennä esittelemään läskejäni ja viiltelyarpia tai jälkiäni muille koululaisille. Ahdistaa, kun opettaja sanoi etten pääse kurssista läpi jos jätän menemättä uinteihin. Kysyin, voinko suorittaa uinnit itsenäisesti, mutta se ei kuulemma ole mahdollista.

Miten toi voi olla mahdollista, etten pääse kurssista läpi koulu-uintien takia??

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uinti kuuluu kurssin opintosuunnitelmaan niin oletettavasti sun on käytävä uimassa tai kurssi on hylätty.

Vierailija
2/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä taida mistään kurssista päästä lävitse, mikäli et siellä naamaasi näytä. Miksi liikuntakurssi olisi poikkeus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet peruskoulussa, niin teikisin varmaan niin, että pyytäisin ehdot tuosta liikunnasta. siten kesällä suoritettisiin se liikunta.

Vierailija
4/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä uimisessa on niin kamalaa? siellä ne muutkin on arpineen ja läskeineen altaassa. Laita uimatoppi ja shortsimalliset housut eikä mitään bikineitä.

Vierailija
5/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain vapautusta lääkäriltä kun olin lukiossa ja just tosta uinnista.

Vierailija
6/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:39"]

Etpä taida mistään kurssista päästä lävitse, mikäli et siellä naamaasi näytä. Miksi liikuntakurssi olisi poikkeus?

[/quote]

Kyllä minä muilla tunneilla olen käynyt. Ap

Vierailija
7/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ongelmana ole ennemminkin sun ahdistuneisuus kuin se, että ope on vaikea ja joustamaton.

Vierailija
8/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, koska kurssin läpäiseminen edellyttää siihen liittyvien osioiden suorittamista.

Altaassahan siellä ollaan, joten se aika kun joku jotain näkee (jos nyt edes kiinnostaa) on hyvin pieni. Uimahallissa näkee naista jos jonkin näköistä, joten tuskinpa sinä, nuori tyttö, voit sieltä pahimmasta päästä mitenkään olla.

Mä inhosin kouluaikoina hiihtämistä, mutta niin vaan piti mennä.

Vierailija
9/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että opettajan pitäisi oikein jäädä työpäivän jälkeen valvomaan erikseen sitä, että sinä käyt itsenäisesti uimassa. :D

Vierailija
10/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo miksi hitossa sen uinnin tai liikan ylipäätään pitää olla pakollista. Ei oo mitenkään hauskaa mennä nolaan itteensä sinne joka kerta.

Vierailija
11/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä peruskoulun vai toisen asteen kurssi? Meillä lukiossa aikanaan oli liikunnassa koepäivänä niin, että ensin tehtiin korvattavat tunnit pois alta, esim vaikka se uinti jos uimareita oli useampi, ja vasta sitten koko kurssi teki "kokeen."

Jos sulla on reilu opettaja ja olette molemmat valmiit joustamaan niin varmasti pääsette molempia mahdollisimman vähän haittaavaan lopputulokseen!

Vierailija
12/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastin uimista koulussa

Vierailija
13/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät vanhemmiltasi lapun, että et voi osalliatua liikuntaan aina silloin kun olisi uintia. Tai sitten menet lääkäriin ja yrität saada vapautuksen uinnista/koko liikunnastajollain verukkeella. Ehkä ihan jo ylitsevuotava ahdustus esim. Noiden arpien takia voisi riittää. Olet kuutenkin varmaan jo jonkinlaisen mt-avun piirissö kun kerta viilteletkin?

Vierailija
14/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä, että vanhempasi ottavat yhteyttä opettajaan ja selittävät tilanteen niin,että voit tehdä jonkin korvaavan suorituksen. Koulu-uinnit voivat olla muillekin piinallisia,vaikka ei olisi viiltelyarpia eikä läskejäkään. Ymmärrän täysin, että murrosikäiset eivät halua esiintyä uimapuvuissa luokkalaistensa edessä.

Vierailija
15/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:41"]

Vai että opettajan pitäisi oikein jäädä työpäivän jälkeen valvomaan erikseen sitä, että sinä käyt itsenäisesti uimassa. :D

[/quote]

Tarkoitin itsenäisellä uimisella sitä, että käyn yksin uimassa ja pyydän esm. uimavalvojalta todistuksen että olin siellä. Ap

Vierailija
16/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö matematiikasta läpi jos ei käy tunneilla?

Vierailija
17/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:44"]Pääseekö matematiikasta läpi jos ei käy tunneilla?

[/quote]

Eiköhän liikunta ole vähän eri asia kuin matikka.

Vierailija
18/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae se todistus. Niin mäkin tein. Lääkäri ymmärsi pointin heti.

Vierailija
19/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 18:41"]

Joo miksi hitossa sen uinnin tai liikan ylipäätään pitää olla pakollista. Ei oo mitenkään hauskaa mennä nolaan itteensä sinne joka kerta.

[/quote]Koululiikunnan pitäisi olla kaikille kivaa ja innostaa harrastamaan liikuntaa. Myös niitä joita ei joukkuelajit ja muu laumasieluilu auta. Liikuntaa on koulussa siksi että lapset oppisivat liikkumaan, mutta vaikutus on täsmälleen päin vastainen, todella moni alkaa inhota liikuntaa koululiikunnan vuoksi. Jotain tarttis tehdä.

Kuinka moni on pelannut vaikka pesäpalloa aikuisena? En minä ainakaan. Sen sijaan käyn kuntosalilla ja pyöräilen, mutta niitä ei koulussa kokeltu (pilattu).

Vierailija
20/68 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lainaus ei onnistu, mutta kyllähän matikastakin pääsee läpi, vaikka kaikkea ei osaa. Vuoden aikana on kuitenkin monta eri asiaa ja jos jokin osa-alue jää osaamatta, niin hyväksyttynumerohan siitä tulee, vaikka jonkin osaaminen olisi nelosen luokkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän