Noloimmat missä tahansa esiintymistilanteessa sattuneet mokat??
Kommentit (53)
Piti valmistella presentaatio omasta projektista ja kerrottiin että sitä tulee kuulemaan vain pieni osa yrityksemme maan johtoryhmästä ja se pidetään pienessä neuvottelutilassa. Näillä spekseillä se tarkoittaa meillä yleensä sitä, että istutaan pöydän ääressä ja esiintyjä voi läppäriltä ohjailla esitystään.
Esityksen alkaessa minut pyydettiin sisään ja kyseessä olikin iso neuvottelutila ja paikalla maan johtoryhmän lisäksi vaikka mitä muutakin porukkaa. Tästä tietenkin seurasi se, etten voinut presentoida läppärin ääreltä niin, että näkisin powerpointtini muistiinpanot. Eli rento pikkuesitys alle 10 henkilön edessä olikin muuttunut minulle kertomatta esitykseksi noin 60 henkilön edessä ja esityskieli suomesta englanniksi. Onneksi olin tehnyt presentaation kuitenkin englanniksi koska se on firmamme virallinen kieli, jota tosin ei käytetä jos kaikki paikallaolijat ovat suomenkielisiä.
Ihan surkeasti esitys sitten tietenkin meni, koska en ollut ehtinyt valmistella kortteja puheen tueksi tms. Toistelin samoja asioita, en varmaankaan muistanut kertoa kaikesta käytännön esimerkkejä jne. Ei ehkä pelkästään oma moka vaan myös järjestäjän. Jännitystä lisäsi myös se, että osa paikallaolijoista tuntui torkkuvan, osa näpräili kännykkäänsä, osa surffaili netissä ja jotkut taisivat tehdä ihan töitäkin. Alkuperäisen suunnitelman mukaan paikalla piti olla vain oman aiheeni asiantuntijoita, mutta paikalla olikin muiden alojen ihmisiä, joille asiat ja termit olisi pitänyt selittää ensin, jotta ymmärtäisivät mistä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 09:47"]
Olin ollut kaksi viikkoa työmatkalla kollegan kanssa kahdestaan (mies). Meillä ei ole kollegan kanssa yhtään mitään vipinää, siis suorastaan se mies ällöttää siinä mielessä. Kiva tyyppi muuten, mutta täysin ei-mun-tyyppiä.
Meillä oli kuitenkin ihan ok matka ja vitsailtiinkin tällaisille kliseisille työmatkaromansseille. Keksittiin toisillemme "työmatkahellittelynimet". Ihan typerää. En nyt kerro, mitkä ne olivat, joku vielä tunnistaa.
Matkan jälkeen oli kokous, jossa esittelimme, mitä olimme matkan aikana saaneet aikaiseksi. Kokousten anti ja ulkomaankonttorin tilanne jne. Esittelimme sen yhdessä ja vuorottelimme Powerpoint-esityksessä puheenvuoroja.
No enkös minä sitten jossain välissä täysin ajattelematta sanonut jotain, että "Hanimussukka jatkaa yrityskumppanuudesta..", johon kollega salamannopeasti reagoi "Kiitos Kultarakas" (nimet vaihdettu). Koko neukkari oli ihan hiljaa. Lehahdin ihan punaiseksi ja yritin kakoa jotain ulos. Sain vain sanotuksi, että 'Mistäs toi nyt tuli..'. Jatkettiin sitten ihan asiallisesti ja normaalisti loppuun.
Meillä on aika epähuumorintajuinen työympäristö. Kukaan ei puhunut asiasta jälkeenpäin, mutta onpa vaikeaa arvata, mitä kaikki puhuivat selän takana..
[/quote]
Onneksi sinä ja työkaverisi vaikutetta kuitenkin aika mukavilta ja rennoilta tyypeiltä ;)
Up!
Itsehän olen kävellyt lavalle vastaanottamaan palkintoa. Olin siis ulkomailla, en ymmärtänyt paikallista kieltä ja minun piti hakea palkinto ryhmällemme. Muuten hyvä, mutta kävelin sinne lavalle aivan täysin väärällä hetkellä kaiken kansan toljottaessa. Voitte kuvitella miten hämmentävä hetki oli kaikille osapuolille!
Kerran yläasteella piti näytellä äidinkielentunnilla joku pieni juttu ja mulla oli sellainen kumara asento lattialla ja tietenkin liian iso kaula-aukko kumarteluun :(
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:53"]
Ei sattunut itselle, mutta kun olin töissä eräässä isossa pörssiyrityksessä olin seuraamassa kyseisen firman erään korkeassa asemassa olevan naisen pitämämää esitystä. ja hänellä oli vaalean harmaissa housupuvuissa erittäin silmiinpistävä ns "camel toe". Tuli jotenkin superkiusallinen olo, en ole ikinä näin selvää tapausta nähnyt livenä.
[/quote] Ot. Minulla on vaatekaapin yksi hylly omistettu kokonaan paidoille, joita kutsun kamelinvarvaspaidoiksi. Ovat tarpeeksi pitkiä peittämään etumuksen. Jostain syystä monet housut tekee kamelinvarpaan vaikka olisi muuten sopivat. *Brrrr*
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 02:59"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:53"]
Ei sattunut itselle, mutta kun olin töissä eräässä isossa pörssiyrityksessä olin seuraamassa kyseisen firman erään korkeassa asemassa olevan naisen pitämämää esitystä. ja hänellä oli vaalean harmaissa housupuvuissa erittäin silmiinpistävä ns "camel toe". Tuli jotenkin superkiusallinen olo, en ole ikinä näin selvää tapausta nähnyt livenä.
[/quote] Ot. Minulla on vaatekaapin yksi hylly omistettu kokonaan paidoille, joita kutsun kamelinvarvaspaidoiksi. Ovat tarpeeksi pitkiä peittämään etumuksen. Jostain syystä monet housut tekee kamelinvarpaan vaikka olisi muuten sopivat. *Brrrr*
[/quote]
Eikö sua paina housunsauma häpyhuulten välissä?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:20"]
Kertokaapas mehukkaimmat tapaukset. ;-)
[/quote]
Lukiossa biologian opettajalla seisokki kun katsottiin synnytysvideota.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:20"]
Kertokaapas mehukkaimmat tapaukset. ;-)
[/quote]
Hahaha, voi ei! :'DD
Lukiossa biologian opettajalla seisokki kun katsottiin synnytysvideota.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 09:47"]Olin ollut kaksi viikkoa työmatkalla kollegan kanssa kahdestaan (mies). Meillä ei ole kollegan kanssa yhtään mitään vipinää, siis suorastaan se mies ällöttää siinä mielessä. Kiva tyyppi muuten, mutta täysin ei-mun-tyyppiä.
Meillä oli kuitenkin ihan ok matka ja vitsailtiinkin tällaisille kliseisille työmatkaromansseille. Keksittiin toisillemme "työmatkahellittelynimet". Ihan typerää. En nyt kerro, mitkä ne olivat, joku vielä tunnistaa.
Matkan jälkeen oli kokous, jossa esittelimme, mitä olimme matkan aikana saaneet aikaiseksi. Kokousten anti ja ulkomaankonttorin tilanne jne. Esittelimme sen yhdessä ja vuorottelimme Powerpoint-esityksessä puheenvuoroja.
No enkös minä sitten jossain välissä täysin ajattelematta sanonut jotain, että "Hanimussukka jatkaa yrityskumppanuudesta..", johon kollega salamannopeasti reagoi "Kiitos Kultarakas" (nimet vaihdettu). Koko neukkari oli ihan hiljaa. Lehahdin ihan punaiseksi ja yritin kakoa jotain ulos. Sain vain sanotuksi, että 'Mistäs toi nyt tuli..'. Jatkettiin sitten ihan asiallisesti ja normaalisti loppuun.
Meillä on aika epähuumorintajuinen työympäristö. Kukaan ei puhunut asiasta jälkeenpäin, mutta onpa vaikeaa arvata, mitä kaikki puhuivat selän takana..
[/quote]
Ei anna kovinkaan ammattitaitoista kuvaa ihmisestä, jos ei pysty kontrolloimaan edes omia puheitaan tuollaisessa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:39"]Siskon silloinen poikaystävä lauloi koko koulun edessä ja biisihän oli melko nopea, joten alkoi siinä huomattavasti happi loppumaan niin vetäisi kesken biisin ottamaan happea... Voitte arvata miltä kuulosti, taisi jätkää kyllä siinä tilanteessa nolottaa kun useat vaan hihittelivät katsomossa :D
[/quote]
Niin mitä? "Vetäisi kesken biisin ottamaan happea". Sulla nyt ei taida olla varaa naureskella yhtään kenellekään, kun kirjoittaminenkin tuntuu olevan liian vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:39"]Siskon silloinen poikaystävä lauloi koko koulun edessä ja biisihän oli melko nopea, joten alkoi siinä huomattavasti happi loppumaan niin vetäisi kesken biisin ottamaan happea... Voitte arvata miltä kuulosti, taisi jätkää kyllä siinä tilanteessa nolottaa kun useat vaan hihittelivät katsomossa :D
[/quote]
Niin mitä? "Vetäisi kesken biisin ottamaan happea". Sulla nyt ei taida olla varaa naureskella yhtään kenellekään, kun kirjoittaminenkin tuntuu olevan liian vaikeaa.
[/quote]
Ylläoleva tyyppi vuodelta 2014 on varmaan tosi häpeissään...
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:33"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:30"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 00:39"]Siskon silloinen poikaystävä lauloi koko koulun edessä ja biisihän oli melko nopea, joten alkoi siinä huomattavasti happi loppumaan niin vetäisi kesken biisin ottamaan happea... Voitte arvata miltä kuulosti, taisi jätkää kyllä siinä tilanteessa nolottaa kun useat vaan hihittelivät katsomossa :D
[/quote]
[/quote]
Ylläoleva tyyppi vuodelta 2014 on varmaan tosi häpeissään...
[/quote]
Sietäisi ollakin. Tuskinpa on ainakaan tuossa ajassa viisastunut.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 09:47"]Olin ollut kaksi viikkoa työmatkalla kollegan kanssa kahdestaan (mies). Meillä ei ole kollegan kanssa yhtään mitään vipinää, siis suorastaan se mies ällöttää siinä mielessä. Kiva tyyppi muuten, mutta täysin ei-mun-tyyppiä. Meillä oli kuitenkin ihan ok matka ja vitsailtiinkin tällaisille kliseisille työmatkaromansseille. Keksittiin toisillemme "työmatkahellittelynimet". Ihan typerää. En nyt kerro, mitkä ne olivat, joku vielä tunnistaa. Matkan jälkeen oli kokous, jossa esittelimme, mitä olimme matkan aikana saaneet aikaiseksi. Kokousten anti ja ulkomaankonttorin tilanne jne. Esittelimme sen yhdessä ja vuorottelimme Powerpoint-esityksessä puheenvuoroja. No enkös minä sitten jossain välissä täysin ajattelematta sanonut jotain, että "Hanimussukka jatkaa yrityskumppanuudesta..", johon kollega salamannopeasti reagoi "Kiitos Kultarakas" (nimet vaihdettu). Koko neukkari oli ihan hiljaa. Lehahdin ihan punaiseksi ja yritin kakoa jotain ulos. Sain vain sanotuksi, että 'Mistäs toi nyt tuli..'. Jatkettiin sitten ihan asiallisesti ja normaalisti loppuun. Meillä on aika epähuumorintajuinen työympäristö. Kukaan ei puhunut asiasta jälkeenpäin, mutta onpa vaikeaa arvata, mitä kaikki puhuivat selän takana.. [/quote] Ei anna kovinkaan ammattitaitoista kuvaa ihmisestä, jos ei pysty kontrolloimaan edes omia puheitaan tuollaisessa tilanteessa.
[/quote]
Siis eikä D: En ollut yhtään tullut ajatelleeksi että moka työympäristössä saattaisi vaikuttaa jotenkin epäammattimaiselta. Tämä antaa aivan uuden sävyn tälle keskustelulle, jossa haetaan noloja tilanteita!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:36"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:23"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 09:47"]Olin ollut kaksi viikkoa työmatkalla kollegan kanssa kahdestaan (mies). Meillä ei ole kollegan kanssa yhtään mitään vipinää, siis suorastaan se mies ällöttää siinä mielessä. Kiva tyyppi muuten, mutta täysin ei-mun-tyyppiä. Meillä oli kuitenkin ihan ok matka ja vitsailtiinkin tällaisille kliseisille työmatkaromansseille. Keksittiin toisillemme "työmatkahellittelynimet". Ihan typerää. En nyt kerro, mitkä ne olivat, joku vielä tunnistaa. Matkan jälkeen oli kokous, jossa esittelimme, mitä olimme matkan aikana saaneet aikaiseksi. Kokousten anti ja ulkomaankonttorin tilanne jne. Esittelimme sen yhdessä ja vuorottelimme Powerpoint-esityksessä puheenvuoroja. No enkös minä sitten jossain välissä täysin ajattelematta sanonut jotain, että "Hanimussukka jatkaa yrityskumppanuudesta..", johon kollega salamannopeasti reagoi "Kiitos Kultarakas" (nimet vaihdettu). Koko neukkari oli ihan hiljaa. Lehahdin ihan punaiseksi ja yritin kakoa jotain ulos. Sain vain sanotuksi, että 'Mistäs toi nyt tuli..'. Jatkettiin sitten ihan asiallisesti ja normaalisti loppuun. Meillä on aika epähuumorintajuinen työympäristö. Kukaan ei puhunut asiasta jälkeenpäin, mutta onpa vaikeaa arvata, mitä kaikki puhuivat selän takana.. [/quote] Ei anna kovinkaan ammattitaitoista kuvaa ihmisestä, jos ei pysty kontrolloimaan edes omia puheitaan tuollaisessa tilanteessa.
[/quote]
Siis eikä D: En ollut yhtään tullut ajatelleeksi että moka työympäristössä saattaisi vaikuttaa jotenkin epäammattimaiselta. Tämä antaa aivan uuden sävyn tälle keskustelulle, jossa haetaan noloja tilanteita!
[/quote]
On yksi asia mokata. Aivan toinen asia on olla typerä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:36"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 03:23"]
[/quote]
[/quote]
Joku on ilmeisesti hieman äreänä, ehkei siitä kannata välittää...?
Lukion äidinkielentunnilla uskalsin jossakin esitykseni lomassa vilkaista yleisöön ja huomasin, ettei kukaan katso minuun päin, vaan kaikkien katse on jossakin pulpetissa tms. Niinpä mulle tuli kamala kiire lopettaa esitykseni, kun ajattelin, ettei ketään kiinnosta. Jäi sanomatta paljon asioita, joita piti sanoa ja opekin kommentoi esitystä todella lyhyeksi.
Olin päiväkodissa töissä ja olin keskittynyt yhteen paperihommaan ja yksi lapsi tuli häiritsemään. En kuunnellut kovin tarkasti lapsen lauseita vaan poimin vain osan sanoista, paksunnetuna se mitä kuuntelin
Lapsi: ONKO JAMPPA menossa naimisiin? (Jamppa on yksi pkn mies lto, joka on kihloissa)
Minä: mmm.. Joo, oota mä luen tän
L: TULEEKO sulle JAMPAN kanssa vauva?
J: tietty, oota nyt vähä
Lapsi lähtee pois
Luulin siis että lapsi haluaa tietää vain että onko Jamppa tulossa töihin, koska lapsi kyselee sitä päivittäin jatkuvasti ennen kuin jamppa tulee. Tämän keskustelun jälkeen soikin puhelin ja jouduin puhumaan 30 min työpuhelua ja unohdin kokoasian. No lapsi oli kertonut tätä asiaa muillekkin väritettynä ja kohta koko kylä tiesi (asuttiin pienellä paikkakunnalla). No Jampan kihlattu tuli mustasukkaiseksi ja he erosivat. Lopulta meni noin 18kk ennen kuin tämä juttu oli unohtunut ihmisiltä
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 07:35"]Olin päiväkodissa töissä ja olin keskittynyt yhteen paperihommaan ja yksi lapsi tuli häiritsemään. En kuunnellut kovin tarkasti lapsen lauseita vaan poimin vain osan sanoista, paksunnetuna se mitä kuuntelin
Lapsi: ONKO JAMPPA menossa naimisiin? (Jamppa on yksi pkn mies lto, joka on kihloissa)
Minä: mmm.. Joo, oota mä luen tän
L: TULEEKO sulle JAMPAN kanssa vauva?
J: tietty, oota nyt vähä
Lapsi lähtee pois
Luulin siis että lapsi haluaa tietää vain että onko Jamppa tulossa töihin, koska lapsi kyselee sitä päivittäin jatkuvasti ennen kuin jamppa tulee. Tämän keskustelun jälkeen soikin puhelin ja jouduin puhumaan 30 min työpuhelua ja unohdin kokoasian. No lapsi oli kertonut tätä asiaa muillekkin väritettynä ja kohta koko kylä tiesi (asuttiin pienellä paikkakunnalla). No Jampan kihlattu tuli mustasukkaiseksi ja he erosivat. Lopulta meni noin 18kk ennen kuin tämä juttu oli unohtunut ihmisiltä
[/quote]
Ja siis viikko tämän jälkeen meillä oli koko talon kevät juhla, joten voitte kuvitella ketkä siellä olivat päätähtinä
Olin pitämässä 9. luokan oppilaille sellaista esitystä, oppilaita oli jotakin 70. Seisoin alussa siinä luokan edessä ja kun istuuduin että laitan pyörimään tietokoneelta yhden pätkän näkymään, istuinkin tuolin ohi. Eli siis täysin perseelleni sinne maahan. Kaikki repesi täysin. Ja mullakin meni pitkään ennenkuin pystyin palautumaan. Nousin ylös ja totesin oppilaille että tämähän kuului siis esitykseen mutta aina kun yritin aloittaa puhumisen uudestaan, repesin nauramaan ja samoin kaikki oppilaat. Oli muuten kamalaa :D Esitys pitkittyi tämän takia n. 15 min. Esityksen jälkeen oppilaat tuli hysteerisinä nauramaan että oli ollut melko huvittavan näköistä kun yhtä äkkiä olin vaan kadonnut sinne opepöydän taakse. :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 09:47"]Olin ollut kaksi viikkoa työmatkalla kollegan kanssa kahdestaan (mies). Meillä ei ole kollegan kanssa yhtään mitään vipinää, siis suorastaan se mies ällöttää siinä mielessä. Kiva tyyppi muuten, mutta täysin ei-mun-tyyppiä.
[/quote]
:`D