Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti tyytymätön lahjoihin - miten korjata tilanne?

Vierailija
11.05.2014 |

Ostin äidilleni 30e lahjan mitä hän itse toivoi, ei meinannut osata sanoa mitä haluaa. Myös veljeni osti pienen lahjan. Ensin vaikutti tyytyväiseltä, mutta nyt alkoi raivoaminen miten lahjat olivat suorastaan paskoja. Ja halpoja.

Osaatteko sanoa miten tämän saisi korjattua? Täällä raivotaan ihan todenteolla.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna enää lahjoja tai yritä miellyttää. Anna olla.

Vierailija
42/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:54"]

Voikun olisikin provo.. Ja mitä nyt minun pitäisi tehdä? Pahentaisin tilannetta jos alkaisin itsekin huutamaan. Olen saanut tarpeekseni tästä. Sama tapahtuu myös joululahjojen ja synttärilahjojen kanssa. En tiedä kummassako vika on.

ap

[/quote]

Jos kerran äidilläsi on tapana raivota saamistaan lahjoista, niin selvästihän ongelma on silloin hänessä. Ei kukaan voi saada vuosien ajan pelkästään surkeita lahjoja, ja jos niin kuvittelee, ei ihminen ole mieleltään terve.

Sinä olet aikuinen nyt, joten irrottaudu tilanteesta. Lähde pois ja älä ainakaan osta uutta lahjaa. Henkilökohtaisesti en omalle äidilleni viitsisi jatkossa kyllä lahjoja ostaa ollenkaan, jos kerran reaktio on aina< raivoisaa tyytymättömyyttä. Ja tietenkin haukut tulisi siitäkin, ettei hanki lahjaa ollenkaan, mutta mitä sitten? Säästääpä ainakin rahaa, kun taas lahjan ostamalla pitää maksaa siitä, että saa haukut niskaansa. Ei pahalla, mutta äitisi vaikuttaa uskomattomalta tyypiltä. Onko hänellä mielenterveysongelmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi paha olisi jos en ostaisi ollenkaan mitään. Sen jo tiedän. Tietenkin ymmärrän, että harmittaa jos lahja ei ole mieleinen. Luulin kuitenkin tällä kertaa onnistuneeni. Harmittaa sekin että aamulla lahjat vaikuttivat vielä mieleisiltä.

ap

Vierailija
44/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella sairaalta ja vinksahtaneelta touhulta. Onko äitisi narsisti, alkkis, vai mt-ongelmainen?

Poistu paikalta ja pidä väliä seuraavaan tapaamiseen. Ei enää lahjoja.

Vierailija
45/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:54"]

Voikun olisikin provo.. Ja mitä nyt minun pitäisi tehdä? Pahentaisin tilannetta jos alkaisin itsekin huutamaan. Olen saanut tarpeekseni tästä. Sama tapahtuu myös joululahjojen ja synttärilahjojen kanssa. En tiedä kummassako vika on.

Ei hänellä ole tietääkseni mielenterveysongelmia. En haluaisi niin usko, onhan hän äitini. Tyytymättömältä hän vaikuttaa elämäänsä kuitenkin.

ap

ap

[/quote]

Jos kerran äidilläsi on tapana raivota saamistaan lahjoista, niin selvästihän ongelma on silloin hänessä. Ei kukaan voi saada vuosien ajan pelkästään surkeita lahjoja, ja jos niin kuvittelee, ei ihminen ole mieleltään terve.

Sinä olet aikuinen nyt, joten irrottaudu tilanteesta. Lähde pois ja älä ainakaan osta uutta lahjaa. Henkilökohtaisesti en omalle äidilleni viitsisi jatkossa kyllä lahjoja ostaa ollenkaan, jos kerran reaktio on aina< raivoisaa tyytymättömyyttä. Ja tietenkin haukut tulisi siitäkin, ettei hanki lahjaa ollenkaan, mutta mitä sitten? Säästääpä ainakin rahaa, kun taas lahjan ostamalla pitää maksaa siitä, että saa haukut niskaansa. Ei pahalla, mutta äitisi vaikuttaa uskomattomalta tyypiltä. Onko hänellä mielenterveysongelmia?

[/quote]

Vierailija
46/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:12"]

Kuulostaa todella sairaalta ja vinksahtaneelta touhulta. Onko äitisi narsisti, alkkis, vai mt-ongelmainen?

[/quote]

Alkoholi ongelmaa ei todellakaan ole. Mt-ongelmia ei ainakaan ole todettu missään, enkä niin haluaisi edes uskoa. Kuten aiemmin mainitsin, hän on vain tyytymätön elämäänsä. 

ap

Vierailija
47/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pahan mielesi, mutta huvittaa tuo äitisi kiukuttelu - timanttejako hän odotti? Opiskelijan kukkarolle lahjasi oli aivan liiankin arvokas. Kukat olisivat riittäneet tai oikeastaan jo se olisi pitänyt ilahduttaa että menitte tervehtimään äitiänne. Kyllä häntä nyt pitäisi jotenkin kasvattaa.

Vierailija
48/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 15:12"]

[/quote]

Alkoholi ongelmaa ei todellakaan ole. Mt-ongelmia ei ainakaan ole todettu missään, enkä niin haluaisi edes uskoa. Kuten aiemmin mainitsin, hän on vain tyytymätön elämäänsä. 

ap

[/quote]

Normaalit ja tasapainoiset ihmiset eivät käyttäydy noin kuvailemallasi tavalla. Koko elämän-katkeraa sontalastia ei saa kaataa lasten niskaan, eikä sellaista tarvitse kenenkään ottaa vastaan.

Sinun äitisi tarvitsee apua, eihän noin voi elää ja olla.

Vierailija
49/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen jopa yllättynyt vastauksistanne. Odotin, että tulee moitteita, enkä ymmärtäisi äitienpäivän tärkeyttä. Jollain kierolla tavalla jopa lohduttavaa. Ehkä yritän puhua äitini kanssa. 

ap

Vierailija
50/56 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo ei ole normaalin ja tasapainoisen ihmisen käytöstä. Yrittääköhän äitisi jotenkin manipuloida teidän perheenjäseniä pitämällä teidät varpaillaan tuolla erittäin oudolla ja epäkypsällä käytöllään? Varo, älä mene mukaan tuohon käytökseen!

Vierailija
51/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin totesi, että meidän olisi pitänyt tuntea hänet paremmin ja osata ostaa sovivampi lahja.

Äitini ei ole yksinhuoltaja. Isäni osti hänelle kukkia. Ne olivat ok. Muussa sitten oli valittamista. En viitsi tähän kirjoittaa kaikkea.

Äitiini suhtaudun ns. suojelevasti, koska tietenkin välitän. Ja nyt kun ymmärrän enemmän säälin häntä. Toivon että olen itse erilainen äiti jos joskus saan lapsia. :)

Ap

Vierailija
52/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 00:56"]Häh? Ei tommosia äitejä ole, jotka raivoaa halvoista (30e ei edes ole halpa) lahjoista!!!? Tosi omituista. En lukenu kaikkia viestejä, mutta sun äitis taitaa olla aika vaikea ihminen muutenkin.

Mitäs sen mies osti sille? Veikkaan, että on yksinhuoltaja. Onko sillä joku epävakaa persoonallisuus- häiriö tai joku impulssikontrolliongelma tai adhd tai mitä tahasa? Ihan friikkiä.

ite en ole varmaan ikinä ostanu 30e kalliimpaa lahjaa äidilleni ja olen jo 33v. Postikortin lähetin tänä vuonna ja nopea puhelu, thats it.

ajattelin ensin, että tää on joku provo, jossa joku on vaan huvikseen kääntäny lapsen ja äidin osat päikseen ympäri ja kuulostaa hassulta kun äiti raivoaa, eikä lapsi jostain lahjasta. :)

[/quote]

Tosiaankin tuo lahjoista mököttäminen ja yleensä raivoamiseen johtava kiukuttelu on ollut hänen tapansa niin kauan kuin muistan. Enkä ole sitä osannu epänormaalina aikuisen käytöksenä edes pitää.

Ap

Vierailija
53/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna ojenna lahja saatesanoilla "Tämä on vain pieni lahja, mutta niin suurta lahjaa ei olekaan mikä riittäisi kertomaan kuinka rakas ja tärkeä olet minulle, äiti!"

Kehtaisiko tuon jälkeen vielä valittaa?

Vierailija
54/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuleeko seuraavaa äitienpäivää. Sen verran jäi inhottava maku suuhun. Ennenkaikkea siksi kun sai sisarukseni itkemään.

En usko että kehtaisi valittaa tuosta. Ylpeä hän on, ikinä en ole saanut anteeksipyyntöä äidiltäni mistään.

Ap

Vierailija
55/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittele äidilles psykologilla käyntiä.toi on kaikkea muuta,kun normaalia..tai sitten on erittäin tunnevamnainen ja kylmä..

Vierailija
56/56 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 07:48"]

Myöhemmin totesi, että meidän olisi pitänyt tuntea hänet paremmin ja osata ostaa sovivampi lahja.

Äitini ei ole yksinhuoltaja. Isäni osti hänelle kukkia. Ne olivat ok. Muussa sitten oli valittamista. En viitsi tähän kirjoittaa kaikkea.

Äitiini suhtaudun ns. suojelevasti, koska tietenkin välitän. Ja nyt kun ymmärrän enemmän säälin häntä. Toivon että olen itse erilainen äiti jos joskus saan lapsia. :)

Ap

[/quote]

Kuulostaa aika lapselliselta käytökseltä... :) Ajatustenlukijoitako teidän lasten tulisi olla? Sitä paitsi veikkaan, että vaikka olisitte kipaisseet hakemassa kuun taivaalta, sekään ei olisi riittänyt. Mitä tyhjiötä noiden lahjojen tulisi täyttää? 

(Hei ihmiset: ei näin vähillä tiedoilla voi oikeasti vetää yhtäläisyysviivoja narsismiin!)