Avomiehen kommentti äitienpäiväkahveista
Olen siis 24-vuotias nainen ja tämä on ensimmäinen pitkäaikaisempi suhde.
Mies oli sopinut tänään hankkivansa kakun äitienpäiväkahveille. Äsken mielenkiinnosta kysyin, että monelta lähtee ostoskeksukseen. Ajattelin etttä voisin käydä samalla ostamassa ruokaa. No vastausoli ettei kakulla niin kiire ole, sillä kahvit on äidin luona neljältä. Lauseeseen mies lisäsi vielä "Eikä sun oo nyt ees pakko tulla kahville kun ei se asiaa suhun periaatteessa liity"
En tiedä ylianalysoinko mutta tuntuu kyllä pahalta tuollainen kommentti. Itse ajattelin ihan automaattimasisti että totta kai tulen mukaan. Mukava äiti avomiehelläni on.
Mielipiteitä?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:00"]Voisin toki mennä avokin mukaan, mutta taidan jäädä kotiin piilottelemaan kasvavaa raskausmahaani, josta miehen vanhemmat eivät vielä tiedä.
[/quote]
Marttyyri
Miehes menee oman äidin luo ja miksi sinä et mene oman äidin luo? Mikä ongelma? Teillä ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:52"]Oikeassahan se mies oli. Äiti on hänen äitinsä, ei sinun. Eikä mies ole sinun äitisi, vaikka odottelit äitienpäiväkakkua, vaikka et ole edes äiti. On aika kummallinen ajatuksenjuoksu. Etkö mene äitiäsi tervehtimään ja viemään sen perinteisen purkkiruusun? Mies menee oman äitinsä luo, sinä omansi luo. Sitten kun olette aviossa ja teillä on omia lapsia, on tilanne tietysti toinen. Mutta ei silloinkaan sinulle ruusuja tuo, vaan lapset (isukki voi tietysti olla apuna yrttien hankinnassa), mutta et ole miehesi äiti sittenkään, lastesi vain.
[/quote]
Täh, kyllä minä olen mieheni äiti. Kun äidiksi ryhtyy, muuttuu samallaa koko perheen äidiksi. Minulle tuo äitienpäivälahjoja sekä lapset että mies, kaikki myös kutsuu äidiksi.
9, siis sun mies kutsuu sinuu äidiksi? YÖK, toivottavasti suhteeni ei IKINÄ mene tuohon tilaan
Siis miksi AP ei voisi mennä miehen mukana anopille kylään, vaikka onkin äitienpäivä? Ei kai äitienpäivä nyt mikään salainen perhejuhla ole ettei miehen puoliso voi olla mukana? Voiko AP mennä anopin synttäreillekään, jos nekin ovat perhejuhla? Miksei AP nyt kuuluisi perheeseen, jos on miehen avovaimo?
Ihan kamala ajatus että olisin "mieheni äiti" :O
Miehellä on kyllä ihan oma äiti ja minä olen meidän lasten äiti ja mieheni VAIMO.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:24"]
Siis miksi AP ei voisi mennä miehen mukana anopille kylään, vaikka onkin äitienpäivä? Ei kai äitienpäivä nyt mikään salainen perhejuhla ole ettei miehen puoliso voi olla mukana? Voiko AP mennä anopin synttäreillekään, jos nekin ovat perhejuhla? Miksei AP nyt kuuluisi perheeseen, jos on miehen avovaimo?
[/quote]
Niinpä. Kyllä taas näkee, miten tärkeä perhe on suomalaisille. Tai siis ei ole. Minä olen ollut pelkän poikaystävänkin äidin luona äitienpäivänä kahvittelemassa.
Kyllä minun mieheni onnitteli minua äitienpäivänä ja toi minulle aamiaisen sänkyyn. Olen kuitenkin hänen lastensa äiti ja äitejähän tänä päivänä juhlitaan. Isänpäivänä toisinpäin, hän on minun lasteni isä ja siksi ehdottomasti onnittelemisen arvoinen.
6 jatkaa. Vai marttyyri olen. Joopajoo. Mies pyysi minua mukaa , en viitsi kun tiistaina tarkoitus kertoa raskaudesta ultran jälkeen. Niin ja mahani on alkanut turpoamaan sen verran, että siitä alkaa erottumaan että raskaana ollaan :) Ja lisättäköön vielä, että äitienpäivä on turha kaupallinen juhla niin kuin on isänpäiväkin. Ja olen hyvissä väleissä vanhempieni kanssa. :D
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:07"]
Miehes menee oman äidin luo ja miksi sinä et mene oman äidin luo? Mikä ongelma? Teillä ei ole lapsia.
[/quote]
Minulla ei ole äitiä. Mies lähti nyt oman äidin luo ja olen yksin kotona.
Siksi tuntuu pahalta.
Snä joka olet miehesi ja koko perheen äiti! Paneeko miehes sua? Kutsuuko äidiksi kun kosiskelee makkarin puolelle :-D
Kyllä minä vain menin poikaystäväni ja tämän vanhempien kanssa poikaystävän isän äidin luo kakkukahville. Oma äitini on tällä haavaa niin kaukana etten hänen luokseen olisi mitenkään päässyt. Toivotin hyvää äitienpäivää niin mummulle kuin anopillekin. Ei sanottu ettei ole pakko tulla vaan oletetaan että tulen ehdottomasti mukaan. Se on hyvien tapojen mukaista ja minut mielletään jo osaksi perhettä, on tässä kolme vuotta jo yhdessä oltu.
Itse korjasin astiani pöydästä ja autoin muutenkin.
Ei kaikki ole joka äidin toiveminiöitä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 22:38"]
33, no en tosiaankaan provoa. Ymmärrän toki avioerot, jos liitossa on väkivaltaa tai alkoholismia, mutta en näitä "kasvoimme erilleen" -eroja enkä etenkään naisia, jotka vielä eron jälkeenkin juoksevat miesten perässä ja tuppaavat pentuineen kutsumatta kylään. Jos olisi omasta sukulaisestani kyse tekisin selväksi, etten halua olla naisen tai hänen lastensa kanssa missään tekemisissä. Jos se maksaisi sukulaissuhteen niin ei voi mitään, en huoli kotiini mitään epämääräisiä täipäisiä yhteiskunnan elättejä.
[/quote]
En usko, että olet tosissasi. Ei kukaan täyspäinen AIKUINEN IHMINEN noin puhu poikansa uudesta naisesta. Tai ylipäätään kenestä muustakaan.
[/quote]
No anonyymina uskaltaa onneksi sanoa. Mutta tottahan se on, että miksi miniä ei mennyt kakaroidensa kanssa oman äitinsä luo passattavaksi tai lasten isänpuolen mummin luo.
En voi ymmärtää, että joku yh luulee niiden lastensa olevan jotenkin niin erikoisia, että jokainen hänen vaihtuvan miesystävän äiti ihan riemusta kiljuu, kun hän vääntää pentunsa kylään. Sitten vielä nillittää, kun miehen äiti suosii tyttöään ja tytön lapsia, eikä hänen kelle tahansa jätkälle vääntämiään pentuja.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 19:07"]
Meillä miniä tuli lapsineen valmiiseen pöytään, kun poika kävi tuomassa ruusun. Miniä kehtasi vielä valittaa sitä, miten kurjaa on, kun sai äitienpäivälahjan vain lapsiltaan ja miten hankalaa on, kun mies ei ole illala lasten kanssa, että hän pääsisi salille. Teki mieli sanoa, että miehensä on menossa töihin, mutta olin hiljaa ja ajattelin, että tämä se kai on sitten anopin osa: äitienpäivänä tehdä vieraille ihmisille pöytä kukkuroilleen herkkuja, koska syömään saapuu ihan kahden lapsen äiti, jolla on tärkeä päivä, jolloin ei tarvitse edes kahvia keittää.
[/quote]
vieraille ihmisille? Etkö pidä miniääsi perheenjäsenenä?
[/quote]
En pidä. Perheenjäsen tajuaa, että anopillakin on äitienpäivä, joten ruokapöydän äärestä ei siirrytä televison ääreen vaan viedään ensin astiat tiskikoneeseen. Tässä tapauksessa omat ja lasten eikä oleteta, että anoppi toimii ilmaisena piikana.
[/quote]
silloin kun minä kutsun anopin ja miehen siskon perheineen (yhteensä 6 henkilöä) syömään niin kyllä mulla on tapana korjata pöytä :) Ei ole iso homma.
[/quote]
Minä en kutsunut miniää lapsineen, tulivat silti. Pojan piti käväistä samaan aikaan siskonsa perheen kanssa, heille oli ruuat laitettuna. Miniä lapsineen halusi sitten hänkin syömään. Ruokaa olisi ollut isommallekin porukalle, mutta se käytös: kun on itsensä vieraaksi kutsunut, ei viitsi olla kohtelias. Työnä ruokapöydän tyhjentäminen ei ole iso homma, kyse on periaateesta: jos haluaa olla perheenjäsen, hyväksyy siihen liittyvät velvollisuudet.
[/quote]
Niin että tyttäres perheineen kutsuit syömään, mutta poikaasi perheineen et kutsunut syömään? Lapsenlapset eivä olisi olleet tervetulleita mummoa tervehtimään äitienpäivänä, mutta tulivat varmaan kuitenkin kohteliaisuudesta..?
[/quote]
Mikä pojan perhe se on, jos naisella on lapsia jollekin toiselle miehelle. Ei se ole mikään minun perheeni. Niillä lapsilla on omat mummolat.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:47"]
Meillä miniä tuli lapsineen valmiiseen pöytään, kun poika kävi tuomassa ruusun. Miniä kehtasi vielä valittaa sitä, miten kurjaa on, kun sai äitienpäivälahjan vain lapsiltaan ja miten hankalaa on, kun mies ei ole illala lasten kanssa, että hän pääsisi salille. Teki mieli sanoa, että miehensä on menossa töihin, mutta olin hiljaa ja ajattelin, että tämä se kai on sitten anopin osa: äitienpäivänä tehdä vieraille ihmisille pöytä kukkuroilleen herkkuja, koska syömään saapuu ihan kahden lapsen äiti, jolla on tärkeä päivä, jolloin ei tarvitse edes kahvia keittää.
[/quote]
[/quote]
En pidä. Perheenjäsen tajuaa, että anopillakin on äitienpäivä, joten ruokapöydän äärestä ei siirrytä televison ääreen vaan viedään ensin astiat tiskikoneeseen. Tässä tapauksessa omat ja lasten eikä oleteta, että anoppi toimii ilmaisena piikana.
[/quote]
silloin kun minä kutsun anopin ja miehen siskon perheineen (yhteensä 6 henkilöä) syömään niin kyllä mulla on tapana korjata pöytä :) Ei ole iso homma.
[/quote]
Minä en kutsunut miniää lapsineen, tulivat silti. Pojan piti käväistä samaan aikaan siskonsa perheen kanssa, heille oli ruuat laitettuna. Miniä lapsineen halusi sitten hänkin syömään. Ruokaa olisi ollut isommallekin porukalle, mutta se käytös: kun on itsensä vieraaksi kutsunut, ei viitsi olla kohtelias. Työnä ruokapöydän tyhjentäminen ei ole iso homma, kyse on periaateesta: jos haluaa olla perheenjäsen, hyväksyy siihen liittyvät velvollisuudet.
[/quote]
Niin että tyttäres perheineen kutsuit syömään, mutta poikaasi perheineen et kutsunut syömään? Lapsenlapset eivä olisi olleet tervetulleita mummoa tervehtimään äitienpäivänä, mutta tulivat varmaan kuitenkin kohteliaisuudesta..?
[/quote]
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani.
Tyttären perheelle oli ruoka laitettuna siitä hyvin yksinkertaisesta syystä, että he olivat hyväksyneet ateriakutsun, pojalla piti olla työvuoro, mutta oli vaihtanut sen eilen. En kutsunut miniää lapsineen meille, koska eivät ole mitään sukua eikä miniällä ei ole sellaista äitienpäiväperinnettä, että mennään anoppilaan. Mieli oli muuttunut ja halusikin ruokaa kun huomasi, että poikani ei ollut tajunnut varata ravintolasta pöytää (tyhmä poika, luuli reppana, että menevät miniän vanhemmille).
Rehellinen ollakseni: ilman miniän lapsia maailma olisi paljon parempi paikka.
[/quote]
hyi helkkari olet oksettava ihminen! Siis sanot tosissasi että ilman niitä lapsia maailma olisi parempi paikka?! News flash: imman SINUA ja sinun laillasi ajattelevia ihmisiä maailma olisi parempi paikka. Onneksi oma anoppini on ottanut oman lapseni lapsenlapsenaan. Poikani myös kutsuu häntä mummoksi ja on useaan otteeseen kertonut miten tärkeä on heille. Onneksi on oman anoppini kaltaisia ihmsisiä <3
[/quote]
Maailma on varmaan parempi paikka ilman ihmisiä, jotka ruokkivat lapsiperheitä ilmaiseksi? Jos miniällä ei ole alkeellisia käytöstapoja, ei hän minusta ole minkään arvoinen.
[/quote]
Hyvä sydän on paljon tärkeämpi kuin käytöstavat sellaisina kuin sinä näemmä ne ymmärrät. Hyviin käytöstapoihin kuuluu myös ymmärtäväinen suhtautuminen kanssaihmisiin ja heidän virheisiinsä. Ennustanpa sinulle yksinäistä vanhuutta.
Oletko siis pyytänyt miniääsi viemään astiansa ja hän kieltäytynyt?
Tässä tapauksessa miniä on epäkohtelias kyllä.
Jos itse sanot, että "ei vieraiden tarvitse viedä" ja sitten selän takana puukko heiluu, niin en voi sanoa kuin että ehkä jonkin sortin terapia tai perusihmissuhdetaitojen opettelukurssi olisi paikallaan? Tuo on narsistista ja pahansuopaista käytöstä, sanoa toista ja odottaa muuta ja sitten kun miniä ei luekaan ajatuksia, hän mustamaalataan...
Mietipä tätä hetki...
T: en ole yh, ihan naimisissa lasten isän kanssa. Omaan hyvät tavat ja autan kun pyydetään/tarjoan apuani. Mutta jos avusta kieltäydytään, kiitän tarjouluista ja olen rauhassa vieraana.
Koska enhän itsekään halua, että meillä vieraat laittaa tiskejä tai muuten sotkee omaa järjestystäni kotonani. Vieraille tarjotaan ruoka ja pöytä korjataan, kun vieraat on lähteneet kotiin. Olisi todella epämukavaa jos anoppi alkaisi tekemään meillä kotitöitä. Kokisin sen epäkunnioittavana minua kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 21:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miniän lapset eivät ole lapsenlapsiani.
Tyttären perheelle oli ruoka laitettuna siitä hyvin yksinkertaisesta syystä, että he olivat hyväksyneet ateriakutsun, pojalla piti olla työvuoro, mutta oli vaihtanut sen eilen. En kutsunut miniää lapsineen meille, koska eivät ole mitään sukua eikä miniällä ei ole sellaista äitienpäiväperinnettä, että mennään anoppilaan. Mieli oli muuttunut ja halusikin ruokaa kun huomasi, että poikani ei ollut tajunnut varata ravintolasta pöytää (tyhmä poika, luuli reppana, että menevät miniän vanhemmille).
Rehellinen ollakseni: ilman miniän lapsia maailma olisi paljon parempi paikka.
[/quote]
hyi helkkari olet oksettava ihminen! Siis sanot tosissasi että ilman niitä lapsia maailma olisi parempi paikka?! News flash: imman SINUA ja sinun laillasi ajattelevia ihmisiä maailma olisi parempi paikka. Onneksi oma anoppini on ottanut oman lapseni lapsenlapsenaan. Poikani myös kutsuu häntä mummoksi ja on useaan otteeseen kertonut miten tärkeä on heille. Onneksi on oman anoppini kaltaisia ihmsisiä <3
[/quote]
Oletko koskaan miettinyt, että lapsellasi on isä ja tällä isällä äiti, joka todennäköisesti kaipaa lapsenlastaan. Sinä taas hankit lapsellesi uuden isoäidin miettimättä lainkaan biologisen isoäidin tunteita. Huomaatko tekeväsi väärin tätä mummoa kohtaan olemalla äärettömän itsekäs.
olemme seurustelleet melkein 10 v. ei vielä ole lapsia ja kertaakaan en le ollut mukana isänpäivänä tai äitienpäivänä ( siis miehen mukana ). Oma äitini soitti eilen ettei tarvii tulla, hän ei niin perusta koko äitienpäivästä ja se sopii minulle. Voisin toki mennä avokin mukaan, mutta taidan jäädä kotiin piilottelemaan kasvavaa raskausmahaani, josta miehen vanhemmat eivät vielä tiedä.