Ärsyttääkö muita äitienpäivän yletön hehkutus Facessa?
Kyl on taas niin ihkuu, että melkein oksettaa. Sain minäkin jotain kortinräpellyksiä, muuten on päivä siinä missä muutkin. Paitsi että joudun vielä leipomaankin. Mies nukkuu edelleen, ei paljoa kiinnosta. Enkä ihmettele.
Kommentit (40)
Ärsyttää. Olen katkera paska. Sanoin tässä kotona että jaaha missäs mun kortit ja kakut ja lahjat on, mies alkoi huutaa ettei ole hänen hommia, kysy tytöltä. "Et sä mun äiti oo. " tuli entistä pahempi mieli, en mä mitää oikeasti oottanu mutta ei ny tarvis huutaa :/
Kyllä minä ainaki haluan huomioida oman äitini lisäksi myös lasteni äitejä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:30"]
Ärsyttää. Olen katkera paska. Sanoin tässä kotona että jaaha missäs mun kortit ja kakut ja lahjat on, mies alkoi huutaa ettei ole hänen hommia, kysy tytöltä. "Et sä mun äiti oo. " tuli entistä pahempi mieli, en mä mitää oikeasti oottanu mutta ei ny tarvis huutaa :/
[/quote]
"Kerpele soikoon, minä olen tämän perheen äiti, joten tämän perheen jäsenenä ala nähdä edes minimivaiva saakelin sontiainen!" voisi olla minun sivistynyt versio vastauksesta tuossa tilanteessa. Rajansa sentään kaikella!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:22"]
Juuri seuraan sitä kilpailua, kuka on saanut kalleimpia lahjoja mieheltä eli kenen mies rakastaa eniten :D
Hauskaa :D
[/quote]
Voihan persnaut, unohdin kysyä mieheltä mitä lahjani maksoi...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:44"]
Sain minäkin jotain kortinräpellyksiä
[/quote]
Olipa ihanasti ajateltu toisten laittamista korteista.
Onneksi minä sain maailman kauneimmat kortit, joista olen äärettömän iloinen ja ylpeä - vaikken laita niistä kuvia yhtikäs minnekään.
[/quote]Lässynlää. Noi kortit eivät todellakaan olleet maailman kauneimpia. Pari silkkipaperisuikaletta liimattuna kartongille ja toisessa kartongista leikattu vaaleanpunainen sydän. Ajatus on tärkein, mutta kun tiedän päiväkotitätien pakottaneen lapset liukuhihnalla liimaamaan ja leikkaamaan, ja jäljestä näkee, että on lähinnä ollut kiire leikkimään, niin ei tuo nyt minkään hehkutuksen arvoista ole. Ihan kiva kuitenkin, ei siinä. ap
Inhottavaa jos joku ja varsinki kumppani käyttäytyy noin kotona. Mielestäni kuitenkin hehkutus on tätsin ansaittua. En jaksa supervalittajia!!! Äitiys on joku helvetin oikeutus valittaa KAIKESTA. Mielestäni äitinä on ihanaa ja sairastelut sekä myöhästelyt ja sotkut kuuluvat elämään. Kai aikuisetkin sairastelee, myöhästelee ja sotkee. Harmi jos joku on tyytymätön elämäänsä. Itseppä sitä voi aina jonkun verran muuttaa. Ihanaa äitienpäivää kaikille ja ihanaa arkea myös!!! <3
Ja alapeukuttajat on niitä kymmenettä vuotta raskauskilojensa kanssa itkeviä kadehtijoita joiden päivät kuluu roikkuessa netin "merkkivaatekirpputoreilla" etsimässä feikki LV:t itselleen. Edelleen, äiti se on sinunkin äitisi, joka yritti kouluttaa ja vaatettaa sut että sun ei tarvitsis olla katketa elämässäsi. Mutta pieleen meni. Ja se että halveeraat muiden hehkutusta, ei tee sinusta "järki"äitiä vaan kateellisen supervalittajan. Hyvä nro 25!
Ja alapeukuttajat on niitä kymmenettä vuotta raskauskilojensa kanssa itkeviä kadehtijoita joiden päivät kuluu roikkuessa netin "merkkivaatekirpputoreilla" etsimässä feikki LV:t itselleen. Edelleen, äiti se on sinunkin äitisi, joka yritti kouluttaa ja vaatettaa sut että sun ei tarvitsis olla katketa elämässäsi. Mutta pieleen meni. Ja se että halveeraat muiden hehkutusta, ei tee sinusta "järki"äitiä vaan kateellisen supervalittajan. Hyvä nro 25!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:34"]
[/quote]
"Kerpele soikoon, minä olen tämän perheen äiti, joten tämän perheen jäsenenä ala nähdä edes minimivaiva saakelin sontiainen!" voisi olla minun sivistynyt versio vastauksesta tuossa tilanteessa. Rajansa sentään kaikella!
[/quote]
haha kiitos vinkistä. Oon semmonen koko-ajan-pahoillaan-tyyppi ja pahoitin mieleni kun mies pahoitti mielensä huomautuksesta ja alkoi huutaa. Kutsuu mua kuitenkin mamiksi ja olettaa että huolehdin "kaikesta" että ehkä mä jotain oikeasti ansaitsisinkin, vaikka huomiota ja kahvit croissantilla.
täytynee vaan pitää puoliaan ja viettää äitienpäivä nii kuin itse haluan, saanpa sellaisen lahjankin mitä haluan...
Vähän ihmetyttää se, miksi äitejä ainakaan enää pitäisi niin kovin hehkuttaa. Minä olen äiti siksi että tahdoin lapsia, turha minun harteilleni on vetää minkään väsymättömän marttyyrin viittaa, joka kärsimyksistä piittaamatta kasvattaa uutta sukupolvea.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:43"]
Vähän ihmetyttää se, miksi äitejä ainakaan enää pitäisi niin kovin hehkuttaa. Minä olen äiti siksi että tahdoin lapsia, turha minun harteilleni on vetää minkään väsymättömän marttyyrin viittaa, joka kärsimyksistä piittaamatta kasvattaa uutta sukupolvea.
[/quote]
Tuo perinteinen itkuvirsiosuus äitienpäivästä tökkii kyllä minuakin ja olenkin lapsilleni sanonut, ettei minulle tarvi olla kiitollinen. Ihan itsekkäästi olen lapsia halunnut ja kaiken mitä teen, teen täysin vapaaehtoisesti ja koska se on juuri se mitä tahdon tehdä. Äitienpäivänä me juhlitaan enemmäkin sitä, että ollaan perhe.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:34"]
[/quote]
[/quote]
haha kiitos vinkistä. Oon semmonen koko-ajan-pahoillaan-tyyppi ja pahoitin mieleni kun mies pahoitti mielensä huomautuksesta ja alkoi huutaa. Kutsuu mua kuitenkin mamiksi ja olettaa että huolehdin "kaikesta" että ehkä mä jotain oikeasti ansaitsisinkin, vaikka huomiota ja kahvit croissantilla.
täytynee vaan pitää puoliaan ja viettää äitienpäivä nii kuin itse haluan, saanpa sellaisen lahjankin mitä haluan...
[/quote]
Hyvää äitienpäivää sinulle, kiva jos mielesi vähän edes koheni.
Terkuin se tempperamettisempi tapaus, joka ei hiljaa kärsi.
No ei ärsytä, mitta en itse laita kuvia korteista ja aamupaloista. En ole mikään onneani hehkuttava tyyppi muutenkaan. Vähän joka toisella on nyt facessa "Onnea on lasten tekemät kortit/kakku/sitäsuntätä" Huoh.
Ne, joiden miehet kuorsaa ja lapset tappelee äitienpäivänä: ottakaa inhorealistisia kuvia nukkuvista krapulaisista äijistä ja räkänenäisistä pennuista ja keittiön tiskivuorista ja omista itkuisista silmistänne ja wc-harjoista. Sitten laitatte ne faceen otsikolla äitienpäivä - normipäivä.
En ole FB:ssa, joten ei ärsytä lainkaan.
En yhtään ihmettele että sua kaiveleer jos kutsut lastesi tekemiä kortteja räpellyksiksi...taitaa vaan sua harmittaa kun toiset oikeasti nauttivat lapsistaan ja perheestään.
Kyllä se vähän ärsyttää. Vaikka oma äitienpäivä ok, kateudesta ei siis kyse.
Minun lapseni olivat kyllä äärettömän ylpeitä tekemistään korteista! Ja minua ne ilahdutti suunnattomasti. Mieheltä sain kukkia ja rannekorun, ja mies oli leiponut kakun.
En keksi mitään syytä, miksi ärsyyntyisin muiden hehkutuksista, varsinkaan kun mitä nyt vilkaisin FB:n etusivua, ne "hehkuttajat" on ihan totta hyviä äitejä ja aivan varmasti kukkansa, korttinsa ja lahjansa ansainneet :) (Minä en voi laittaa kuvia koneelle, kun kameran piuha on hukassa, heh).
Ärsyttää. En ymmärrä mikä ihmeen pointti on huudella siellä hyvää äitienpäivää? Miksi sitä tuolla lailla kaikille pitäisi toivotella? Jonkun "iloista uutta vuotta kaikille" -päivityksen vielä ymmärrän, mutta jotenkin äitienpäivä (tai isänpäivä) toivottelut tuntuvat ihan pöljiltä.
Sekin tuntuu hölmöltä, jos jotkut laittavat kuvia lahjoistaan, niitä ei ainakaan minun uutisvirrassa näkynyt.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:44"]
Sain minäkin jotain kortinräpellyksiä
[/quote]
Olipa ihanasti ajateltu toisten laittamista korteista.
Onneksi minä sain maailman kauneimmat kortit, joista olen äärettömän iloinen ja ylpeä - vaikken laita niistä kuvia yhtikäs minnekään.